paard wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:21

OKé, ziet er superhandig uit.
Maar hij moet echt helemaal, hij heeft niet echt plekken, maar zit onder het stof dat ik er niet uitgeborsteld krijg...

Roselique

Re: paard wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:49

Owjaa ja dan moet je inderdaad wassen, denk dat je dan wel nog even moet wachten tot het echt 15 graden is. Toch beter voor een buite pony, en i.v.m. koud water

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:54

Roselique schreef:
Owjaa ja dan moet je inderdaad wassen, denk dat je dan wel nog even moet wachten tot het echt 15 graden is. Toch beter voor een buite pony, en i.v.m. koud water

Ja, onder de 15 graden ga ik hem niet wassen. Maar zondag wordt het 17 graden.

Het is trouwens de eerste keer dat hij helemaal gewassen wordt, dus het zal het wel niet zo leuk vinden.
Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken??

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:29

hmm mijn paarden hebben ook dringend een wasbeurtje nodig. ik heb geen wasplaats binnen en ook geen warm water, dus ik wacht er mooi nog mee. ook met 17 graden lijkt me dat te koud. voor echt wassen moet je toch wel een tijdje de straal erop houden en zijn ze echt doornat, lijkt me niet echt handig met alleen koud water. Ik begin dit weekend maar eens met de staarten en dan wacht ik gewoon nog even op een mooie warme lentedag. Bovendien is de wind ook al erg koud deze week, dus ook al is het 17 graden, het kan flink kouder aanvoelen als de wind zo blijft!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:03

Gewoon rustig bij de benen beginnen, eventueel eerst aan de slang laten ruiken en laten kijken hoe het water eruit komt. Daarna gewoon aan de gang gaan, veel praten en belonen als het goed gaat.

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:49

Oké, ik kan hem wel binnen wassen. Er stond nog een stal leeg, het water stroomt daar goed weg en het wordt niet glad. Dus alleen koud water....