Bijrijderskosten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijrijderskosten ???

0- 25 euro
45 (38%)
26-50 euro
22 (18%)
51-75 euro
20 (16%)
76-100 euro
17 (14%)
101-125 euro
7 (5%)
126-150 euro
3 (2%)
meer dan 150 euro
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 118

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:40

Voordat ik Loeki heb gekocht (13 jaar geleden) betaalde ik 5 gulden per week voor hem. Voor 7 dagen per week. En dat moest van eigenaar alleen, omdat hij al zoveel verzorgsters had gehad die gewoon na een tijdje steeds minder en dan niet meer kwamen.
Ik ging natuurlijk niet 7 dagen per week rijden, maar het maakte gewoon niet uit wanneer ik kwam, als die pony maar regelmatig gereden werd. En als hij zelf met het sjeesje ging rijden, dan liet hij het altijd op tijd weten, zodat ik niet voor niks kwam. Maar dit deed hij maar een paar keer per jaar.
Ik moest wel verplicht op een ponyclub. En als ik wedstrijden had gingen die altijd voor op een dagje weg met de sjees.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:22

Ik rijd regina zo vaak als ik wil (ben de enige die haar rijd) en betaal hier niets voor. Heb eerder ook andere paarden gereden, betaalde ik ook niets voor.
Ik koop wel zelf de spullen die ze nodig heeft, dat hoeft niet maar vindt ik wel zo netjes

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:30

Het ligt denk ik aan een heleboel dingen.
Bijvoorbeeld: Wat is de reden waarom ze een bijrijder zoeken? Ik heb ook een bijrijdster, maar die betaald niets. Ze rijdt Yustin, omdat ik na dat ongeluk niet veel meer kan. Van mij hoeft ze niets te betalen, want ik ben allang blij dat ik iemand heb gevonden die ik voor 1000% kan vertrouwen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:28

Ik zou een paard gaan bijrijden maar hoorde gister dat ze daar toch wel 75 euro per maand voor wil hebben en ik moet ook de lessen nog betalen. paard haaft zz-licht gelopen en is met zijn huidige bazin m2. Ik ben L2. Ik zou hem 3x in de week gaan rijden omdat zij geen tijd heeft. Hoef verder niets te doen, hij staat bij een pensionstal, maar heb ook nog reiskosten (25km met de bus). Ik zie er dus maar vanaf, ik kan het niet betalen! wel jamme, kan veel van hem leren!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:35

Ik betaal niets, maar heb ook geen vaste dagen waarop ik mijn bijrijdpaarden rij/longeer/whatever. Erg flexibel met alles en het bevalt super. Voor mijn lessen hoef ik niets te betalen omdat ik bij mn instructeur werk en zo wordt dat geregeld.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:03

ik reed eerst ook een pony bij en daar betaalde ik 35 euro voor in de maand. vond ik wel een net bedrag.
ik bedoel je beleefd toch ook plezier aan de pony???

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:39

Ik betaal 70 euro per maand. Ik rij 2x in de week en mag alles met haar doen. Ik rij regelmatig vaker, omdat ze niet altijd tijd hebben met onregelmatige diensten en hun kinderen. Maar ik klaag niet.
Ik betaalde 70 euro bij de vorige eigenaar, die kon het alleen echt niet betalen en wilde dus een bijdrage in de kosten en toen de huidige eigenaren haar kochten, ben ik meeverhuisd en de kosten ook.

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:55

Mijn bijrijdster betaald gewoon de helft van de kosten. Ze rijd 3x om 4x. Hier in de randstad is alles hardstike duur en ik vind het normaal dat iemand dan gewoon even redig aan de kosten meebetaald. En ik heb het nog getroffen ook want ik heb een SUPER bijrijdster!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 14:57

tja, zoals ik al eerder zei; ik heb er ook totaal geen moeite mee.
Ik weet wat een eigen paard kost en ik beleef als bijrijdster er toch ook plezier aan? En bovendien blijft het bij dat bedrag en als er iets aan de hand is hoeft mijn portemonnaie er in ieder geval niet onder te lijden..........en dat kan aardig meevallen dan....
Bovendien mag ik straks heel veel met dit paardje en daar heb ik dan ook wel wat voor over...!!!

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:05

Ik denk dat als je met die instelling straks een paardje zoekt het wel lukt!
succes!

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:39

Mijn bijrijdster voor mijn paard betaald niets. Ik ben hartstikke blij dat ze hem wil doen. Zij helpt mij en daar heeft zij dan ook nog plezier in. Goed geregeld dan toch? Haha!
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze hem 1 keer per week doet en als ik niet kan door vakantie stage e.d.
Als ze hem bijvoorbeeld zeven dagen per week zou rijden dan zou ik wel willen dat ze betaalde. Ik ga dan niet een paard betalen alleen voor haar plezier, maar dan nog zal ik de kosten delen. Ik wil dan tenslotte het paard houden....
Ook kan ik me voorstellen dat andere mensen het wel willen. Ik heb het geluk dat mijn paard aan huis staat, want inderdaad is het in omgeving Delft erg duur. Je betaald zo 350 euro voor een stalling Bloos , ja ik snap dan wel dat je wil dat je bijrijdster iets bijdraagt in de kosten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:51

Het eerste jaar betaalde een meisje mij 50 gulden per maand, voor 3 dagen in de week. Ze mocht zelf weten wat ze in de bak deed, maar buiten alleen onder begeleiding van mij. Daarna heb ik geen geld meer gevraagd, maar een bijdrage in lekkere dingen of voer wordt wel erg gewaardeerd.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:12

Ik rij en verzorg twee keer per week. Daar betaal ik 40 euro per maand voor, wat ik een net bedrag vind. Ik neem ook, omdat de eigenaresse dat graag wil en omdat ik het leuk vind, twee keer per maand een privéles ad 10 euro per half uur.

Toen ik nog zoekende was kreeg ik ook wel aanbiedingen van mensen die er 100 euro of meer per maand voor vroegen en daar begin ik dus echt niet aan. Ik vind het prima om wat te betalen, ik rij immers op iemands paard. Maar aan de andere kant neem je als bijrijder ook een paar dagen per week de zorg voor dat paard uit handen van de eigenaar. Dat is voor mij de reden om geen hoge bedragen te gaan betalen voor het bijrijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:14

Ik heb het er altijd een beetje van af laten hangen, in de regel betaalde ik de helft altijd mee, ik deed de paarden ook voor de helft.....Ik heb echter ook een tijd gehad dat ik slecht verdiende en tja dan moet je toch inleveren.........

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 18:39

JoT schreef:
. Dat is voor mij de reden om geen hoge bedragen te gaan betalen voor het bijrijden.

ja zit wel wat in, maar ik ga nu ook veel betalen maar is voor mij geen reden om af te haken, want het valt al lang in het niet bij de kosten van een eigen paardje...... Knipoog
Bovendien, als je een paard vaker rijdt dan de eigenaar, word het vanzelf zo'n beetje je eigen paard!!!
Maar..........ik zou het niet voor ieder paard neerleggen, het paard moet mij wel heel iets te bieden hebben !!!!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:42

ik heb ook een bijrijdpony,en daar hoef ik ook niets voor te betalen...en ik rij hem 2 dagen in de week.
Maargoed dit is ook wel voor een tijdje..als ik weer een eigen paardje heb en zei heeft nog steeds geen andere bijrijder gevonden blijf ik hem nog wel doen totdat zei een andere heeft gevonden voor haar paardje..

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:26

Ik heb sinds kort weer een verzorgpaard die ik 3 tot 4 keer in de week mag rijden, tenminste deze maand is nog proef maar alles gaat tot nu toe hartstikke goed . Ik betaal hier de helft van het stalgeld voor, en lessen moet ik zelf betalen. Hoefsmid, dierenarts e.d. zijn kosten voor de eigenaresse. Het paard staat op een manege waar zo'n beetje alles aanwezig is, vlakbij een schitterend natuurgebied met volop ruiterpaden. Bovendien mag ik zelf weten wat ik met het paard doe. Als je dan op gaat tellen wat lessen en buitenritten op maneges kosten als je 3 tot 4 keer in de week rijdt, dan ben ik goedkoop uit met de helft van het stalgeld Pling .

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:47

ik betaal helemaal niets, ik heb 2 fjorden die ik bijrijd. Nena doe ik al 2 jaar en de eigenaresse is blij dat ik Nena 2 dagen in de week rij, zodat zij haar handen die dagen vrij heeft. Joris rij ik nog niet zolang, een half jaar ofzo en daar kan ik heen wanneer ik wil, hij is pas verplaatst en staat nu zo'n beetje bij mij om de hoek. Het enige wat die eigenaresse af en toe een mij vraagt is of ik ff naar stal wil gaan om zijn eten klaar te zetten Haha!
Ik geloof dat ik het echt getroffen hebt met deze 2 kanjers en hun bazinnetjes Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 01:33

Hai ingrid,
Ik vindt wel dat het van een aantal dingen afhangt.Als je op een luxe pensionstal staat of bij een boer op het land.Dat haalt allemaal uit.Ik vind dat als je gewoon op een normale pension stal staat met een goede bak en stal e.d.En je hebt gewoon een paard waar je leuk op kan rijden,of dit nou recreatief is of echt de wedtrijden.Dat haalt niet uit.Ik vindt 25 euro per dag in de week dat je hem doet normaal.Dus voor 4 dagen komt dit op de 100 euro in de maand.

Ben benieuwd of je eraan kan wennen hoor weer een paardje bijrijden.Het lijkt mij als je eenmaal gewent bent om een eigen paard te hebben best moeilijk.
sterkte met alles.
groeten baudy

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:31

Een vriendin van me heeft sinds kort een bijrijdpaard waarmee ze mag starten.
Het is een 11 jarige ruin die staat op een goede pensionstal. Ze gaat er 5 dagen per week heen en hoeft hiervoor niets te betalen.
Ze betaald alleen haar eigen lessen, startkaart en vervoer naar wedstrijden wordt door de eigenaar geregeld.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 09:34

zo linda250, das helemaal toppie!!!!!!!!!!!
zal niet zo heel vaak voorkomen, zo'n ideale situatie.
maar zoals eerder gezegd; ik vind het niet erg om bij te betalen al is het veel. maar niets betalen is toch wel super!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:38

MirageGidran schreef:
maar zoals eerder gezegd; ik vind het niet erg om bij te betalen al is het veel. maar niets betalen is toch wel super!!!

sja ingrid, ik zeg het je nog een keer.......... je woont in het verkeerde gebied in nederland! En linda woont toevallig bij mij in de buurt! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:47

Desiree"]
[quote="MirageGidran schreef:

sja ingrid, ik zeg het je nog een keer.......... je woont in het verkeerde gebied in nederland! En linda woont toevallig bij mij in de buurt! Haha!
[/quote]

Ik proef, ik proef...... wat proef ik nou?? Lachen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 10:02

nou kim, benoem het maar....... Haha!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:45

MirageGidran"]
[quote="JoT schreef:
. Dat is voor mij de reden om geen hoge bedragen te gaan betalen voor het bijrijden.

ja zit wel wat in, maar ik ga nu ook veel betalen maar is voor mij geen reden om af te haken, want het valt al lang in het niet bij de kosten van een eigen paardje...... Knipoog
Bovendien, als je een paard vaker rijdt dan de eigenaar, word het vanzelf zo'n beetje je eigen paard!!!
Maar..........ik zou het niet voor ieder paard neerleggen, het paard moet mij wel heel iets te bieden hebben !!!!
[/quote]

Oh, ik weet best dat een eigen paard hebben bepaald niet goedkoop is. Daarom heb ik ook geen eigen paard... En af en toe eens een paard huren voor een buitenritje is ook duur, da's zeker een feit. Tuurlijk voelt het een beetje alsof het jouw paard is, zeker als je hem/haar vaak rijdt. Maar het is niet jouw paard en daar wringt de schoen wat mij betreft. Zoals ik al zei, ik vind het hartstikke leuk dat ik op Nike mag rijden en ik vind het ook absoluut geen probleem om daar wat voor te betalen en om af en toe eens wat voor hem te kopen. Maar de financiële verantwoordelijkheid voor hem blijft toch bij zijn eigenaresse. En zo hoort het ook. Maar goed, dat is gewoon mijn mening, verder moet iedereen doen waar hij/zij zich lekker bij voelt. Veel plezier met je bijrijdpaard!