Dit wou ik je even vertellen. Het is overigens wel handig in gebruik, vooral bij schone paarden, maar ik begin er niet aan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mariskalove schreef:Een kennis van ons had ook paarden op vlas staan. Maar ze zagen een paard een klein hapje vlas eten, geen aandacht aan geschonken en een half uur weg gegaan om de andere paarden te voeren, toen ze weer terugkwam stond het paard er nog wat van te eten, maar weer geen aandacht aan geschonken. Later die dag konden ze met t paard naar de kliniek, vlaskoliek. Het paard is helaas overleden.
Dit wou ik je even vertellen. Het is overigens wel handig in gebruik, vooral bij schone paarden, maar ik begin er niet aan
corina schreef:mariskalove schreef:Een kennis van ons had ook paarden op vlas staan. Maar ze zagen een paard een klein hapje vlas eten, geen aandacht aan geschonken en een half uur weg gegaan om de andere paarden te voeren, toen ze weer terugkwam stond het paard er nog wat van te eten, maar weer geen aandacht aan geschonken. Later die dag konden ze met t paard naar de kliniek, vlaskoliek. Het paard is helaas overleden.
Dat vind ik dan ook erg dom van die mensen zelf!!

Marion71 schreef:Ik vind de combi stro-vlas voor een aantal paarden ideaal. Een pak vlas of de grond en daaroverheen stro. Vlas zorgt voor een grotere opname, stro voor een goede afsluiter van ammoniak en beter voor de hoeven. Ook hebben ze lekker wat te knabbelen en omdat ik een deel van de bestaande bodem hergebruik, blijft ook beperkt hoeveel ze knabbelen. Alleen vlas vond ik niet fijn. In het begin heel mooie stal, maar al gauw snel nat en drollen waren niet meer te vinden. Eerlijk, was ook bij een smeerkees, maar daarin is ze niet veranderd door mijn combigebruik van strooisel. Dit bevalt mij prima. Wellicht ook iets voor jou?