ik ben zo vaak alleen bij m'n paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:35

Hoi hoi, ik kan me heel goed voorstellen dat je het eenzaam vindt hoor! Er is een heel groot verschil tussen laat naar stal gaan omdat het dan lekker rustig is (dat is een superoptie overigens hoor ;)) en weten dat je sowieso alleen bent. Het is natuurlijk nogal persoonsgebonden. Ik vind dat je leuke ideëen toegeworpen krijgt, maar ik denk zeker dat jij het meer naar je zin zou hebben op een stal met iets meer mensen. Is er waar je nu staat ruimte voor nog iemand erbij of willen ze dat absoluut niet? Want dan zou je probleem ook opgelost zijn misschien en hoef je niet weg. Wat zijn de bezwaren van je ouders om ergens anders heen te gaan trouwens?

Enne tot slot, je klinkt wel wat negatief over jezelf, alsof niemand je aardig vindt? Dat zal toch wel meevallen? En bedenk je zo, je hebt maar één of twee leuke vriendinnen nodig om je heen heh, ik had dat ook....meer kan je toch niet hebben qua tijd met je paard....hihi. Okee ik overdrijf, maar niet zo negatief over jezelf hoor, je klinkt hartstikke leuk!

LecyTinker

Re: ik ben zo vaak alleen bij m'n paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:43

TS, Het is idd een leeftijdsding en een persoonlijkheidsding... Maar je klinkt zo alsof je echt super blij bent met je paardje, maar een beetje moeite hebt met dat je het met niemand kan delen. Misschien als je de situatie uitlegt aan je ouders dat er dan op die manier wat aangedaan kan worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:40

Ik ken dat wel een beetje, ik heb dat vroeger ook een tijdje gehad vond het eerst wel leuk want had 8 paarden te doen maar later werd het toch wel saai.

Op dit moment sta ik op een stal met zo'n 60 man en dat vind ik eigenlijk niks, veel te druk en te massaal ik ben gewoon niet op mijn plaats tussen zoveel mensen. Toen de grote stal er nog niet was was het veel gezelliger, kon er meer en was de sfeer veel gemoedelijker. Ik probeer nu ook gewoon op tijden te komen dat het niet zo druk is.
Ik sta het prettigst op een kleine stal , met misschien max 15 mensen dus dat hoop ik in de toekomst wel weer te vinden.

Leg je 'probleem 'gewoon voor aan je ouders. Het is voor jou ook veel leuker als je met vriendinnen kunt rijden, elkaars paarden verzorgen, wedstrijdjes en gewoon gezellig op stal dingen doen.

silkejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:44

mischien kun je iemnd vragen om mee te gaan

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:03

hee FunkyMistiC,

ben jij niet anneke? die ook bij schievink op silke heeft gereden?

ja , misschien kan ik een paard mensen bij elkaar krijgen die eens samen willen rijden . ik zal eens kijken !

verder iedereen enorm bedankt voor de reacties !

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:06

Ik ben ook 9 vd 10 x alleen op stal en kan alleen maar zeggen dat ik het vaak heeeeerlijk vind.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:11

Is het niet mogelijk om nog iemand te zoeken die zijn paard daar kan stallen? Of je inschrijven bij een rijvereniging waar ze ritten et cetera organiseren? Of wie weet staat vlak bij jou stal wel een andere stal, waar genoeg mensen zijn om mee te rijden? Misschien kan je daar eens langsrijden?

En er zijn vast genoeg mensen op bokt die uit dezelfde omgeving komen! En heb je géén vriendinnen die paardrijden? Misschien vinden zij het wel leuk om mee te gaan? Of kunnen zij eventueel ergens een paard huren en met je mee het bos in?

Succes! :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:12

Waar woon je eigenlijk? Ik wil best een keer gezellig met je mee hor, als je in de buurt woont :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:19

dat zouw el leuk zijn als nog iemand z'n paard er neer kon zetten ! maar dat regel je denk ik niet 1,2,3 .. helaas , en we hebben maar twee boxen .

ik woon in bergum , ligt in friesland :)

liefs

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:22

YelaBrenda11 schreef:
dat zouw el leuk zijn als nog iemand z'n paard er neer kon zetten ! maar dat regel je denk ik niet 1,2,3 .. helaas , en we hebben maar twee boxen .

ik woon in bergum , ligt in friesland :)

liefs

Je zou het er eens met de stal-eigenaar over kunnen hebben? Er zijn genoeg mensen die hun paard 24/7 buiten willen hebben en dus géén behoefte hebben aan een box. Dan kan je vragen of je een advertentie op marktplaats mag zetten. Dat hebben ik en mijn stalgenootje ook gedaan. ;) En de stal-eigenaar zal géén moeite hebben met iemand meer als hij er géén last van heeft? (Zelf uitmesten et cetera? )

Ik woon helaas in midden Nederland, dus dat zit er niet in. Maar als je een keer met je paard hier in 't bos komt rijden, dan weet je me te vinden. :D

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:25

helaas mogen de paarden alleen in de bak , en die is misschien wel erg klein voor met zijn 3en . in het land mag nog (nog) niet omdat dat nog erg drassig is , dat mag wel wanneer het zomer is , dan staat ze dag en nacht buiten .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:37

Ik was ook vaak alleen en ik kwam van een grote manege. Ik vind/ vond het heerlijk. Grootste voordeel was dat ik nooit wat kwijt was. Op de manege versleet ik spullen, daar hadden mensen echt lange vingers ;)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:47

YelaBrenda11 schreef:
hee FunkyMistiC,

ben jij niet anneke? die ook bij schievink op silke heeft gereden?

ja , misschien kan ik een paard mensen bij elkaar krijgen die eens samen willen rijden . ik zal eens kijken !

verder iedereen enorm bedankt voor de reacties !

Ja klopt! ;)
En de meiden die je op de manege hebt leren kennen, willen die ook niet een keertje mee? Jullie kunnen dan vast wel een keertje op buitenrit, die verzorgen nu ook pony's toch? :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:14

hang t ervan af welke meisjes je bedoeld :)
ik zal eens kijken en rondvragen .

bedankt !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:56

Ik sta ook op een kleine stal waar ik vaak alleen ben.
Soms vind ik het wel eens ongezellig, vooral in de winter 's avonds in het donker, maar meestal vind ik het heerlijk om rustig ongestoord alleen bezig te kunnen zijn na een drukke werkdag...
I zou ook voor geen goud op een supergrote en drukke pensionstal willen staan...

Mijn vriend ook wel regelmatig mee, dat scheelt ook wel natuurlijk en verder als ik met iemand buiten wil rijden ofzo spreek ik af met mensen die ik ken die ook hun paard in de buurt hebben staan.
Maar ik rijd ook heel erg alleen eigenlijk...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:08

YelaBrenda11 schreef:
hang t ervan af welke meisjes je bedoeld :)
ik zal eens kijken en rondvragen .

bedankt !

Dara en Sjoukje?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:40

Ik ben 8 op de 10 keer alleen bij m'n vp's en ik vind het eerlijk gezegd heeerlijk :)
Niemand die je in de weg loopt, niemand die je gemoedstoestand kan verpesten..

Idd, je kunt in de buurt misschien mensen optrommelen om een buitenrit te organiseren of samen les te volgen en de prijs te verdelen onder elkaar tenzij de lesgever het anders wilt :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:44

Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, ga juist meestal op tijden dat ik weet dat er niemand is.
Sowieso gaat alleen naar buiten met mijn paard makkelijker dan met anderen omdat ze zichzelf dan opfokt dus dan komt het ook weer goed uit dat ik graag alleen ben. Ik kan als ik alleen ben ook veel meer van dingen genieten, lekker babbelen tegen mijn paard zonder dat ik me geneert voel omdat anderen me raar vinden...

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:51

Ik heb de paarden ook bij huis, vind het juist altijd wel lekker alleen met ze bezig, advertentie zetten op bokt of marktplaats voor iemand die in de buurt woont om mee te rijden ?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:04

vind het ook heeerlijk in mijn eentje, maar ik kan me voorstellen als meid van 13 dat een beetje aanspraak en gezelligheid wel leuk is. Er zijn al goeie tips gekomen, succes

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:36

Ik snap wat je bedoeld. Ben ook altijd alleen en dat vind ik ook niet altijd even gezellig. Daarom een paar keer wat pensionklanten over de vloer gehad maar dat had meer nadelen dan voordelen....

Dus ik ben nu weer altijd alleen, vind het soms wel jammer maar aan de andere kant is het heerlijk rustig, je kunt alles doen zoals je het zelf wilt hebben.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:46

Misschien kan je kijken of er nog een andere leuke stal bij jou in de omgeving is?
Of een advertentie plaatsen van de stal waar jij staat als er nog plek is, natuurlijk moet je dit wel even overleggen met de staleigenaar.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:54

ik heb paarden op mn eigen stal staan en eigenlijk ook altijd alleen HEERLIJK. als ik ga rijden is het in de binnenbak dar is soms iemand van daar bij dan maar anders lekker alleen hoor. ook buitenrijden heerlijk alle aandacht voor mn paard.

Splendit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:58

Heb je geen vriendinnen met een paard die mee kunnen op buitenrit ofzo?
Of mensen in de buurt die je kent.
Anders kun je via bokt of marktplaats gaan zoeken naar iemand...

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:23

Mijn paard staat ook dagelijks alleen in de wei. Gras interesseert haar meer dan een ander paardje. Vraaag voor iemand die samen met je wilt rijden die ook een eigen paard heeft. Of iemand die je les geeft gewoon een vriendin ofzo. Misschien kan je wel al heel goed paardrijden. Maar iemand die wat figuurtjes voor je verzint en wat babbelt is ook al gezellig. Wat ook een leuk idee is om samen een paard te hebben. Dus jij en jou vriendin of zus ofzo samen een paard aanschaffen en om de beurt rijden. Samen mesten enzo, veel gezelliger.(:
Laatst bijgewerkt door Annetje op 12-04-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: website verwijderd