Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antheman schreef:Rebell09 schreef:Wij doen het altijd apart, weet eigenlijk niet of het tegelijk mag..![]()
Begin maart kalk en eind maart-begin april kunstmest, zit dus een paar weken tussen..
Maar als je eind maart /april kunstmest doet, is het toch eigenlijk al te laat? Het groeiseizoen is dan al begonnen...
Antheman schreef:Rebell09 schreef:Dat is zeker niet te laat hoor, de voedingsstoffen worden dan beter opgenomen omdat het een stukje warmer is. Veel eerder heeft geen zin, gras groeit pas boven de 10 graden (ongeveer)..
Ehm, kan het dan ook nog in mei?
Antheman schreef:Rebell09 schreef:Dat is zeker niet te laat hoor, de voedingsstoffen worden dan beter opgenomen omdat het een stukje warmer is. Veel eerder heeft geen zin, gras groeit pas boven de 10 graden (ongeveer)..
Ehm, kan het dan ook nog in mei?
FuegoJoy schreef:wij willen ons land ook zo graag laten injecteren maar is pas nu droog genoeg en het andere land wat als schaatsbaan dient in de winter is nog steeds te nat om overheen te rijden.
De weide is wel gisteren gesleept, heerlijk al die gaten weer weg , maar helaas gaat het deze dagen weer volop regenen waardoor er nog geen trekker over het land kan en ook de schaatsbaan weer een dot vocht erover heen krijgt.
Ik word er een beetje moedeloos van, het terrein waar ik niks mee kan en elke dag een strijd met mijn dochter die ineens op 17 jarige leeftijd heeft bedacht dat ze maar eens ernstig moet puberen ( maar dat is totaal off topic)
Antheman schreef:FuegoJoy schreef:wij willen ons land ook zo graag laten injecteren maar is pas nu droog genoeg en het andere land wat als schaatsbaan dient in de winter is nog steeds te nat om overheen te rijden.
De weide is wel gisteren gesleept, heerlijk al die gaten weer weg , maar helaas gaat het deze dagen weer volop regenen waardoor er nog geen trekker over het land kan en ook de schaatsbaan weer een dot vocht erover heen krijgt.
Ik word er een beetje moedeloos van, het terrein waar ik niks mee kan en elke dag een strijd met mijn dochter die ineens op 17 jarige leeftijd heeft bedacht dat ze maar eens ernstig moet puberen ( maar dat is totaal off topic)
Dan zit je wel errug nat!!
Alle weides hier in de omgeving zijn droog, geen plas te bekennen.
pentium schreef:ik heb dit jaar met koemestkorrels bemest. het gras groeit goed.
ook is de paardenmest over de weide heen getrokken, dus heb ik wat minder koemestkorrels gebruikt.
in najaar ga ik kalk erover heen strooien. paardenmest verzuurd de grond wat heb ik gelezen.
met kunstmest zou ik 2 weken wachten met de paarden erop te weiden. als het flink geregend heeft kan het vaak sneller.
volgens Wiki mag het sneller, maar je hoort in zeldzaam geval weleens dat paarden er toch ziek van kunnen worden. (misschien omdat gras dan ook nog te kort is en paarden kort bij de grond grazen, waar die korreltjes liggen)
http://www.bokt.nl/wiki/Weidebeheer
pentium schreef:bedoel je kunstmest of koemest?
bij tuinzaken/welkoop etc te koop
ik heb voor 25 liter koemestkorrel 14,95 betaald.
er staat op verpakking hoeveel per m2 je moet gebruiken. ik heb veel minder gedaan, omdat ik ook al paardenmest erover heen heb en niet een te vette grasweide wil.