pony verveelt zich. wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kschulte

Re: pony verveelt zich. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:50

Wij hebben ook eens een heel klein weidje uitgezet voor een paard dat boxrust nodig had. Hij werd ook vervelend, zo alleen op stal. Toen hebben we langs het pad naar het weiland met paaltjes en schrikdraad een weidje uitgezet dat ongeveer de maat heeft van een box. Zo had hij zelfs nog meer rust dat toen hij zich druk stond te maken in zijn uppie binnen. Hij kon de anderen zien, horen en ruiken.
Misschien is dit voor jouw pony ook een optie, als je denkt dat hij niet zal gaan uitbreken ofzo.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:53

Mijne is ook genezen van een milde peesblessure door haar een half jaar op de wei te gooien, met een opbouwschema van stappen en om de zoveel tijd controle. Hoewel het ook aan de graad van de blessure ligt, een bijna doorgesneden pees lijkt me niet handig in het land, die kan totaal doorgaan, maar voor de rest kan het land heel veel genezen. Maar idd, dat kost tijd, heel veel tijd.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:40

een zoutsteen misschien? :o

Bojar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:47

Zet je paard niet op vlas, want de kans is groot dat hij ook vlas gaat eten, aangezien hij ook stro eet.
Vlas zet uit in de buik en kan ook koliek veroorzaken.
Een wilgentak op stal is een goede bezigheid en volkomen veilig.
Maar probeer toch te kijken of hij niet op een klein stukje land naar buiten kan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:50

danienappy schreef:
een zoutsteen misschien? :o

Sorry maar denk je nou echt dat je een paard daarmee van z'n verveling afhelpt. Als jij je verveelt geeft je moeder je toch ook niet een zoutvaatje? ;)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:08

haha. een zoutsteen heeft ie ook al ;)
we hebben ook van een fles een soort speeltje met voer gemaakt, en ze vind het superleuk!! :D
dat werkt in ieder geval ook al. en binnekort moet ze weer naar de DA, dus dan 'ns kijken of ze nog binnen moet staan

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:18

Ik zie bij ons op stal sowieso veel speeltjes in de boxen hangen (ook zelfgemaakte). Vriendinnetje had ooit met tennisballen en pionnetjes speelgoed gemaakt. Clickertraining enzo klinkt ook wel goed ja. Als mijn paard ooit weer op rust moet ga ik dat zeker doen! En je kan een speelbal proberen, daar doe je dan stukjes voer in en dan kunnen ze daarmee spelen.