wondermiddel voor schimmels, hoe krijg je een schimmel schoo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:51

ik gebruikte altijd zilvershampo of gewoon driehoek groene zeep hielp bij mij ook altijd goed ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:54

femmefatale1 schreef:
Laatst sprak ik iemand die een schimmel had die zó smerig was bij billen en staart, en die heeft ze in de vanish gezet, de spuitvariant.
Half uurtje laten inweken en nog nooit zo'n mooi witte staart gezien.. :wow:
Daarna uiteraard wel gewassen met betadine schampoo..

Overigens is het paard er niet slechter van geworden.
Had er zelf nog nooit van gehoord...

dan hoop ik voor je dat je nooit een paard treft met een wondje op die plek, dat bijt als de neten!
Heb zelf mijn handen open gehad en ging daarmee mijn paard zijn sokken wassen....mijn god wat heb ik hem aangedaan!!! (hij had mokplekjes).
Geen wonder dat hij woest werd!

Gebruik anders vloeibare groene zeep (oplossen in een emmer warm water, spons erbij, inwrijven en laten intrekken en afspoelen), vanish en chloor zijn niet voor op paarden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:57

Let op daar komt tie De tip BABYDOEKJES kruidvat of Aldi succes

Cheveyo

Re: wondermiddel voor schimmels, hoe krijg je een schimmel schoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:58

Dat gebruik ik op laatste momenten net voor je de ring in moet, de hardnekkige pis/poepvlekken gaan daar niet compleet mee weg.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:05

Wassen met een mengsel van Biotex en shampoo eerst met goed warm water wel de biotex oplossen en als laatste de staart even in een emmer hangen met daarin twee of drie tabletten steradent opgelost ja ja wat je normaal voor kunstgebitten gebruikt ;) deed bij mijn schimmel wonderen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 23:26

dan ga ik morgen die vloeibare zeep en zilvershapoo halen, en hopen dat dat voldoende werkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 06:27

* Zilvershampoo
* Betadine Shampoo (goed uitspoelen)
* Biotex (goed uitspoelen)

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:28

Succes ! Is het nog gelukt om hem een beetje wit te krijgen ? Veel succes morgen ;) !!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 12:59

ja had dr uiteindelijk een beetje schoon, snacht had ze weer vies gemaakt, en niet meer op tijd schon gekregen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:36

Probeer als de je paard de ene dag hebt gewassen (zo laat mogelijk op de dag) om dan na het wassen elke drol die je maar ziet steeds weg te halen. Dan heb je minder kans op nieuwe mestvlekken. Ik doe meestal, paard de paddock in, stalbodem verschonen (nieuwe baal mot er in), dan paard gaan wassen, bij thuiskomst schone paard ingepakt op stal (heb een full body sleazy, hier gaan ze ook nog eens mooi van glimmen tijdens het opdrogen) en dan is het opletten en gelijk ballen rapen na iedere mestbeurt. Zo kunnen ze niet met de hakken/hoeven in de eigen mest gaan staan (heb een sokkenpaard) en zo de benen weer vies maken. De staart heb ik in een staartzak zitten en die gaat de volgende dag pas af. De benen smeer ik in met Cowboy Magic of een andere detangler/shine, zodat er zo min mogelijk vuil aan kan blijven zitten. De trailerrit gaat met hoge beschermers tot over de hak (om mesthakken en mestspetters van het mesten op de trailer te voorkomen). Doorgaans is hij oogverblindend schoon met een brandschone witte staart. Ik plan ook vaak 2 dagen wedstrijd achter elkaar, dan hoef ik maar 1 keer te wassen en lift ik de 2e dag mee op het overgebleven schoon van dag 1.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:20

Cowboy Magic werkt hier lang niet zo goed als betadine en biotex. Biotex oplossen in lauw water, staart erin, poosje laten weken en daarna goed inwassen en weer uitspoelen. Vieze plekken dito of met betadine shampoo. Als ze niet zo vies zijn cq de rest wassen we met zilvershampoo. Daarnaast werken de poestblokken voor kleine plekken hier prima.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:21

Ik heb het in mijn post niet over wassen met Cowboy Magic, alleen overna het wassen ;-). Of je moet mijn post niet bedoelen natuurlijk.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:24

Nee ik bedoelde de CM in het algemeen, duur spul maar mi het geld niet waard. er zijn betere, veel goedkopere middels.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:26

Hmm dat hangt volgens mij af van welk produkt van CM je bedoelt, het is het geld zeker wel waard in mijn ogen, maar dat terzijde ;-).

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:25

Ik gebruik voor mijn haflinger Cowboy Magic "Shine in Yellow out".
Deze shampoo werkt erg goed, maar als de staart al een tijd vies is, zul je meerdere keren moeten wassen.

Daarnaast vind ik CM helemaal niet zo duur, ik heb 12 euro betaald voor 1 liter ....

CtenBrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:03

Hoi ,

wij hadden een schimmel op stal en die vrouw begon 3 dagen van te voren al met wassen met van die speciale shampoo voor witte paarden.
De shampoo is paars van kleur...
De staart 3 dagen van te voren ook mee beginnen en dan 2 x per dag.
werkt prima , kost alleen iets meer tijd!

groetjes

kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:43

eerst shampoo voor grijs haar, dan met babyshampoo (lekker zacht!) en dan als t droog is equistar spray (antiklit). Werkt goed bij de soms gele staart van mij haf! Suc6!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:49

Ik ben helemaal schimmel fan heb er twee!
In het begin ging ik altijd aan de slag met de ouderwetse groene badedas was ik tevreden over tot die een keer op was en ik maar de groene zeep van thuis heb meegenomen gewoon de vloeibare. Dat werkte perfect!!
Heb ook zilvershampoo gebruikt en extra shampoo voor witte paarden maar blijf toch bij de vloeibare groene zeep!!
Op de trailer hoge transportbeschermers om staart vlechten en een bandage er omheen.

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:55

Hmm ga denk ook maar eens groene zeep proberen :) Volgend weekend weer wedstrijd en zie er nu al tegen op om 'm te wassen.. Vies paard :D

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:56

Mijn witte paard was ik als hij echt wit moet zijn met een mengsel van groene zeep en biotex opgelost in warm water. Even inlaten trekken en dan goed uitspoelen!! Is bij hem het enige waar ik hem echt wit mee krijg!! Ik was hem er helemaal mee en heb nog nooit geen irritatie ofzo gemerkt.

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:19

Ga het even onthouden! :-)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:03

Houtskool, raar maar waar.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:27

ik heb 10 april weer wedstrijd, probeer nu elk vlekje zo snel mogelijk shoon te maken/wassen. maar die staart krijg ik echt niet meer wit.....

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 06:57

Zilvershampoo :)

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:06

Wat bij mijn schimmel altijd perfect werkte, was haar laten rollen in een klets natte bak. Zag er niet uit, maar als ik haar liet opdrogen en daarna borstelde was ze sneeuwwit. Dus nu maak ik drek in een emmer. Wit zand!! in een emmer doen water erbij staart er in hangen even goed wrijven, laten drogen, uitschudden, antiklit erin en uitelkaar halen. resultaat een prachtige witte staart.