Is er een ontklit creme voor staart? of andere oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:58

Cowboy Magic! Eens gebruikt, noooooooit meer iets anders! +:)+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:03

dropje2 schreef:
Cowboy Magic! Eens gebruikt, noooooooit meer iets anders! +:)+

Hier ook hetzelfde.
Het is echt topspul

AngelofLove

Re: Is er een ontklit creme voor staart? of andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:09

Hier ook een cowboy magic gebruiker. Ik gebruik het bij tinkers en het is echt ideaal. Zelfs de tinker die altijd dreads in zijn manen en staart heeft, heeft binnen no-time weer een super mooie, dikke staart en mooie manen.
Ik hoorde hier iemand iets zeggen over dat de haren er van afbreken als je het te vaak gebruikt maar gebruik het denk al ruim een jaar en ze verliezen wel haar ja, maar niet meer of minder dan een normaal paard zonder cowboy magic ook zou verliezen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:12

Zeeuwtje68 schreef:
Dat klikt dus goed de cowboy magic.
Maar nadeel is via sites, dat je meteen weer een hoop extra verzendkosten moet betalen. Dat is zo jammer.

Tja ik woon hemelsbreed niet ver bij je vandaan en afhalen is zeker mogelijk, maar dan moet je maar net an d'n overkant moeten zijn 8-)
Overigens kost een tube detangler komend weekend 10 euro op de hengstenkeuring te Schijndel in een tube zit 118 ml.
Hoe groter de verpakking hoe goedkoper de inhoud :D zo kost een flesje met 476 ml (dus 4 keer de inhoud van een tube) 27,50.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:14

ik heb die magic gel gehaald voor 11 euro 250 ml en die werkt perfect :D staart was binnen notime weer uit de knup en glimt als een spiegel :D

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:15

ElCid schreef:
Denk er wel om dat er in Cowboy Magic, volgens mijn weten, siliconen zitten. Als je dat te vaak gebruikt zonder wassen gaat het haar er van af breken. De gels en sprays van Santa Fe hebben geen slicone en zijn verzorgendend voor de haren. De gel en spray hoeven niet te worden uitegspoeld maar maken wel schoon, ontklitten en maken het haar zacht.

Helemaal fout!
Cm bestaat voor 100% uit natuurlijke ingredienten, drogen het haar niet uit maar verzorgen het juist!
95 % van de mensen die het testen zijn om na het uitproberen :D
Ik heb regelmatig proefverpakkingen, ik raad je aan het gewoon eens uit te proberen :j

edit; die magic gel is aantrekkelijk geprijsd zeg! Fijn dat het goed werkt :j

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:54

Haha, eerst inspuiten met glimspul dan nat maken en paarden shampoo erin. Dan een antiklit crème uit de supermarkt. helemaal uitpluizen die staart (kan even duren) en dan uitspoelen en van dat spuitspul voor in je eigenhaar voor na het douchen (gliss kur ofzo?). dan borstel je hem nog even door en doe je er een vlecht in. :D
klaaar! het duurt wel even :P

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:59

Ik heb Canter Mane & Tail
de staart van mijn merrie zat vol met klitten maar nu ik dit spul gebruik is het zo zacht als wat en helemaal geen klitten meer.
Ik vind het een heel fijn product :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 12:01

Ilseee12 schreef:
Haha, eerst inspuiten met glimspul dan nat maken en paarden shampoo erin. Dan een antiklit crème uit de supermarkt. helemaal uitpluizen die staart (kan even duren) en dan uitspoelen en van dat spuitspul voor in je eigenhaar voor na het douchen (gliss kur ofzo?). dan borstel je hem nog even door en doe je er een vlecht in. :D
klaaar! het duurt wel even :P

nou de magic gel werkt toch een stuk sneller :D een handje er in verspreiden en de klitten glijden er zo uit, binnen 2 tellen was het uit de knoop, zacht en glimmen als een spiegel :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:06

__Nathalie__ schreef:
ik heb die magic gel gehaald voor 11 euro 250 ml en die werkt perfect :D staart was binnen notime weer uit de knup en glimt als een spiegel :D

oh das niet duur! fijn dat t werkt!
wij gebruiken het voornamelijk op onze eigen haren, 3 dochters en ik met lang haar! :+
na het douchen een klein beetje (zoals de omschrijving v de CM een nickel) op je hand en alleen in de puntjes wrijven en je borstelt het meteen makkelijk door... :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:08

Valt me op hoeveel middeltjes hier genoemd worden, ik heb gewoon een borstel en hou dat wekelijk bij, gaat prima, en Tinklief heeft nou ook niet bepaald een dunnen staart :+

Afbeelding

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:13

riders magic heb ik ook voor die van mij werkt perfect hoef je niet uit te spoelen en heb je niet veel van nodig. het blijft ook nog een tijdje werken ik ben er helemaal voor ken het van een vriendin wil niets anders meer

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:18

__Lotte schreef:
Valt me op hoeveel middeltjes hier genoemd worden, ik heb gewoon een borstel en hou dat wekelijk bij, gaat prima, en Tinklief heeft nou ook niet bepaald een dunnen staart :+

Afbeelding

+ Antiklit spray..

Mijn merrie vind het ook niet leuk, maar ze heeft niet veel keus :+

Bij der manen doe ik het op een spons of ineens snel erlangs sprayen.. heeft ze niet door.
de staart pak ik, ze draait wel. maar ik praat of ga heel hard zingen. ze vind het geluid eng.

mijn eigen pony had het afgeleerd doordat ik heel hard ging zingen (en ik zing vals)
staart borstel ik niet vaak (hoogstens 1x per week) mogen we ook niet meer.. Zina heeft nog een mooie staart, maar er zijn er vele met een iniminie staartje door het vele borstelen. manen heeft eigenlijk niet veel nodig gehad..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:19

anti klit spray doet de haren breken, dat is pas bende!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:21

Cowboy Magic, werkt super. De kleine tube doe ik een jaar mee. Gebruik wekelijks een klein beetje in de staart en de hele week een mooie glanzende en klitvrije staart.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:22

ik gebruik Riders Magic van Leovet.
Vind dat super spul en blijft er héél lang inzitten,dus het borstelen is dan peanuts! +:)+

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:22

ik gebruik altijd cowboy magic of soms gewoon haarolie die je zelf ook in je haar kan doen :+ werkt ook super

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:23

Ik doe een paar drupjes Bio Silk op mijn hand even door de staart wrijven en borstel er door en er zit geen klitje meer in. Glijdt er gewoon uit. En het mooiste van al het blijft zo'n 3 weken heerlijk zijdezacht en klit vrij.
Geloof dat je het alleen in een kapperswinkel kunt halen of ergens online. Vrij duur spul maar je doet er ook er lang mee, gebruik het kleine flesje nu al een half jaartje voor 5 paarden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:24

funnyhorse ja das waar die heb ik ook is ook super spul
die heb ik thuis staan als ik wedstrijd heb spuit ik dat er in :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:25

Cowboy Magic Detangler and Shine. In de tube, en ik zie dat je die gebruikt hebt.
Om te voorkomen dat de staart of manen weer gaan klitten, kun je na de behandeling met CM de staart invlechten en er eventueel een staartzak omheen doen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:27

tinkert_tje schreef:
funnyhorse ja das waar die heb ik ook is ook super spul
die heb ik thuis staan als ik wedstrijd heb spuit ik dat er in :D

Hoe spuit jij dat?Ik bedoel de gel he?Die kun je enkel smeren.
Daar doe je wat van op je hand,effe verdelen en inmasseren,borstelen en klaar met een heel mooi resultaat.
Zelfs dunne staarten lijken dan voller vind ik!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:27

Cassidy schreef:
Cowboy Magic Detangler and Shine. In de tube, en ik zie dat je die gebruikt hebt.
Om te voorkomen dat de staart of manen weer gaan klitten, kun je na de behandeling met CM de staart invlechten en er eventueel een staartzak omheen doen...

Ja en pak dan gelijk je hele paard in dekens, weet je zeker dat hij schoon blijft 8-)

*zucht*

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:34

funnyhorses hmmm :roll: dan heb ik vast wat anders ik heb spray wat heel mooi vernevelt dus niet zoals manenspray
is ook met rood wit :D
ik zal zo mijn dochter eens aan haar vestje trekken want ik zie het hier niet meer liggen ?
dus ik denk dat het bij haar in haar poetskoffer is verdwenen :+
is echt super spul
kom ik nog effe op terug later :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:49

Caira schreef:
Cassidy schreef:

Ja en pak dan gelijk je hele paard in dekens, weet je zeker dat hij schoon blijft 8-)

*zucht*

Paard zelf mag vies worden, maar een gele staart heb je niet zomaar spierwit, niet als je een palomino merrie hebt die er ook nogeens overheen gaat plassen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:51

Maar om een dier dan zo ernstig in zijn of haar vrijheid te belemmeren omdat je dan 5 min langer moet wassen vind ik echt onzin!

Goede shampoo gebruiken dan krijg je de staarten wel wit hoor.