Een opstapje in de bak, staat in de weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: Een opstapje in de bak, staat in de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:55

Probeer het idd eens, door het krukje in een hoek te zetten. Zo staat deze voor niemand in de weg en voel jij (en je paard) zich prettiger.

Even off topic over die ruggen van de manege paarden..
Je kan ook afwisselend opstappen. recht,links,rechts,links ed.
Hierdoor blijft de rug in balans. Krukje is natuurlijk vele malen prettiger...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:25

Ik zou gewoon een krukje gebruiken ipv omwisselen van opstapkant. Dat heb ik weleens geprobeerd, maar ik ben zo onhandig in het aan de verkeerde kant opstappen dat het nog minder prettig voor mijn pony was

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:30

Zoals idd al is gezegt in de hoek op stappen, zodat het krukje niet in de weg staat! :))

Wel goed dat je het met een opstapje doet!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:46

Ook ik stap in de hoek op, geen enkel probleem. Van de andere kant opstappen heb ik 1 x geprobeerd......... en dat ga ik dus nooit meer doen........ ( ik kan het écht niet, krijg het motorisch niet voor elkaar...........De uitvoering was gewoon te erg voor woorden, en in ieder geval geen paardvriendelijke actie.... :o )

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:50

Krukje in de hoed, paard ernaast parkeren en opstappen...
Om de buitenbak hebben we lage hekjes, die gebruik ik om op te stappen. Dan heb ik ook geen krukje nodig.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:53

Mijn krukje zet ik in het midden van een grote volte en die blijft daar tijdens het rijden altijd staan. Ik heb er eigenlijk nooit hinder van.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:58

Ik stap op via het hek van de buitenbak, dat gaat prima...
bij een binnenbak is dat natuurlijk wat lastiger, dan ga ik ook voor het krukje in de hoek

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:17

Thorrrrrr schreef:
Krukje in de hoed, paard ernaast parkeren en opstappen...
Om de buitenbak hebben we lage hekjes, die gebruik ik om op te stappen. Dan heb ik ook geen krukje nodig.

TJa dan moet ik wel elke dag met een hoed op rijden, en doe je die hoed dan onder of over je cap :+ sorrie flauw grapje..

Het wordt denk ik opstappen in de hoek, die kruk met touwtje ziet er toch wel griezelig uit, je paard zal maar aan de hol gaan dan hangt er nog een kruk aan een touwtje achter hem aan ook..
Andere kant opstappen zie ik het voordeel niet van los van het feit dat links echt motorisch gestoord ben.
De binnenbak gaat bij ons zwaar en mijn paard is nog jong vindt dus alles spannend en deur dicht doen vanaf paard gaat zeker niet lukken dus ik ga voor de 'hoekopstap'. Wilde het vandaag gaan proberen maar was de sleutel van de kast vergeten, ben je dan dom..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:42

Misschien nog een gekke vraag, maar rijden jullie nooit met pionnen in de bak? Dan heb je toch hetzelfde 'probleem'? Gewoon op een handig plekje zetten...

Ik zag dat een voorganger de link van het krukje met touwtje heeft geplaatst die ik niet meer kon vinden, tnx!

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:41

Ik heb het geluk dat er eigenlijk altijd wel iemand is die hem aan de kant kan zetten of de bakdeur voor mij open doet.
Vind het zelf eerlijk gezegd ook vervelend als er een opstapje in de bak staat, dus ik snap je probleem.
Kun je hem niet gewoon zó ver in de hoek zetten dat je er nauwelijks last van hebt? :?

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:25

Nou had ik natuurlijk ook eerst even in de bak kunnen kijken dan had ik gezien dat er een grote opstapplank is gemaakt in de hoek van de bak :o :o zelfs de buitenbak heeft een stevige opstapplank dus ik heb me weer zitten druk maken om niets! Het leuke van alles is dat mijn paard die opstapplaatsten best eng vindt en vooral als ik opeens als een grote reus naast hem sta kijkt hij met grote ogen maar hij blijft toch heel braaf staan! Wat een wereldpaard heb ik toch eigenlijk <3

CtenBrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:12

ik heb zelf een veemarkt stok als je die omdraaid kan je zo het krukje oppakken en aan de kant zetten.

princessleia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:37

beugel twee gaatjes langer of een uitklapbaar opstapbeugel
evt kun je om de dag links en rechts opstappen

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:42

Ik stap op van een lichte tuinstoel, die kun je daarna aan de rugleunig optillen en opzij zetten. Misschien een stok aan het krukje zodat je deze kunt verplaatsen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:40

Ik parkeer mijn pony altijd met haar rechterkant langs de rand van de bak met haar neus in de hoek, dan zet ik het krukje er naast en stap op. Niemand heeft dan last van het krukje, want zover rijdt niemand de hoek in.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:44

Ik kan me totaal niet voorstellen dat er iemand last zou hebben van een krukje in de bak... (Hooguit met een écht jong paard, is het enige wat ik zou kunnen bedenken)
Vind het eigenlijk 'miepen', zeker als je het niet in de ruimte van een figuur zet, dus niet op X ofzo...

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:37

is er geen bakrand,
dan kun je misschien vanaf daar opstappen. :o

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:43

ik zet de mijne altijd in de deuropening en mijn paard op de hoefslag. Die stoel staat daar standaard al voor "toeschouwers" en de deur is daar precies achter. de bakwanden zijn best dik doordat ze schuin naar beneden lopen en bij de opening is daarom precies plek voor die stoel en wat hindernismateriaal