Injecteren is dus slecht?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 01:19

Zou je over de grond met de injecteur kunnen rijden zonder de messen in de grond te laten zakken?
Wordt je betrapt dan vraag je meteen om toepassing van artikel 5 }>

Voor de mensen met minder land: koemestkorrels strooien ipv laten injecteren? :)*

Er zijn nog steeds boeren die ouderwets bovengronds uitrijden en gezien het filmpje kan ik ze geen ongelijk geven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:01

Regel 5 :D Die kende ik nog niet :D

Overigens hoorde ik die man ook ergens in de buurt van 3-3.7 zeggen dat injecteren het gras niet de kans geeft om 'ríjk' en vet te worden. Dat is toch juist van we op een paardenwei ook niet willen }>

wessjuhh

Re: Injecteren is dus slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:03

Wat zegt art 5 dan precies en in welke wet kan ik deze vinden. mijn vriend heeft namelijk regelmatig te maken met AID.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:07

Lente77 schreef:
Ik denk dat iemand in de regering óf betaald is óf een vriendje had die injecteurs verkocht of produceerde.... }>

Hoezo de overheid doet altijd eerst onderzoek? }:0

Nee joh, injecteren is bedacht zodat een groep fanatieke AID-ers DDR praktijken kan uitvoeren.
Werkgelegenheid.
Los van het feit dat injecteren de bodem verpest, hoe vervuilend zijn die milieucontroles van de AID wel niet, vanuit de lucht, met tig auto's de weg op.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:24

Hij heeft het er over dat in februari 2009 nog steeds geen uitspraak is gedaan mbt onderzoek. Is er inmiddels al wel een uitspraak? Of is er inmiddels al wel een grondig onderzoek gedaan door milieu-instanties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:35

Is het ook niet om van die vele drijfmest af te kunnen komen? Er is zoveel dat ze niet weten waar ze er mee naar toe moeten, dan maar de bodem in, 3 x zoveel lees ik, is mooi meegenomen....toch?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:38

Dat denk ik niet.
Boeren willen juist liever gewoon met de mesttank uitrijden, veel beter voor de zode, beter voor het gras, beter voor de weidevogels.
En niet onbelangrijk beter voor de portemonnee. Hoewel de meeste boeren zelf geinvesteerd hebben in materiaal om zelf te kunnen injecteren.
Dus zwaardere trekker en mesttank met injecteur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:38

wessjuhh schreef:
Wat zegt art 5 dan precies en in welke wet kan ik deze vinden. mijn vriend heeft namelijk regelmatig te maken met AID.
:+ Als je het filmpje bekijkt zal het je wel duidelijk worden wat hij bedoelt :D Hij houdt op dat moment nl zijn hand voor zin ogen :+

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:36

Ja wat er mee wordt bedoeld snap ik, maar wat staat daar dan werkelijk in?

En dat de boeren met grote trekkers en zware tanken op het land rijden is ook niet meer het beeld van vandaag de dag, tegenwoordig willen ze haast allemaal dat er met de sleepslang wordt uitgereden. De tanken zouden te zwaar zijn en te diepe sporen achterlaten. Maar het wordt gewoon tijd dat er een uitspraak komt want de AID blijft maar geld trekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:37

wessjuhh schreef:
Ja wat er mee wordt bedoeld snap ik, maar wat staat daar dan werkelijk in?
Een grap gaat verloren als je de clou moet uitleggen ;)
Hij bedoelt er meer dat er geen regel 5 is en dat dit wordt gezegd als de uitvoerende instantie de hand voor de ogen houdt. C.q. ze doen net of ze het niet zien 8-)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 01:09

Het enige wat ik zo kon vinden was deze documentaire maar die is wel van vorig jaar.
Sneu dat hardwerkende, eerlijke mensen die ook nog eens erg goed voor hun dieren zijn door zo door machtsg**le ambtenaren :( behandeld worden.

Omdat de gemeente uit is op hun land en woning, het levert per slot van rekening dubbel en dwars de afgedwonen aankoopprijs op als je het bouwrijp kunt verkopen. en daarvoor worden zij zo oneerlijk benaderd.
Maar ja dit is blijkbaar heel normaal geworden in ons land. :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:30

Filmpje nog niet gekeken, dat doe ik morgen wel even.
Maar toch krom dat wij MOETEN injecteren en dat in Duitsland bovengronds mag (moet?) worden uitgereden.
Nederland denkt dat dit beter is en neemt allerlei milieu regels weer mee zoals uitspoeling in het oppervlaktewater etc etc.

Wij hebben een sleepvoet, deze legt het inderdaad tussen het gras neer, en niet direct in de grond.

Als ik het filmpje heb gekeken zal ik wel weer even een oordeel geven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:32

Nederland wil altijd het braafste jongentje van de klas zijn en voorop lopen met noviteiten waar de gevolgen niet eens goed onderzocht zijn.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:59

Mest uitrijden met een sleepslang heeft als nadeel dat nesten echt plat gewalst worden, ei of jong maakt niet uit het gaat er aan. Zo'n slang gaat niet om net beschermers heen, die walst die ook plat. Is dus ook geen optie. Gewoon weer boven gronds, de mest die op nesten komen (af dekken met emmer helpt) of op jongen gaat er wel weer af. Blijft er tenminste nog broedsel over. Volgens mij vervelen veel mensen zich die dit soort regels verzinnen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:00

In februari heb ik nog geen nest in het land gezien, dus dan kan er best met sleepslang worden uitgereden.
De zgn nestbeschermers die de nestenzoekers plaatsen zijn alleen maar een hulpmiddel voor de kraaien.
Helaas te vaak gezien dat nesten waar een nestbeschermer bij staat woden leeggeroofd door kraaien.

Maar dat bovengronds uitrijden, is toch raar dat NL als 1 van de weinigen dit verplicht.
Mocht bovengronds echt zo slecht zijn dan waren er al vele landen gevolgd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:04

Ja, kraaien weten heel goed waar die dingen voor bedoelt zijn. Om hun de weg te wijzen _O- Ik zag eergister hier in de buurt boeren met een slang mest op het land brengen. Er zijn wel degelijk nu nesten. Helaas zijn veel weide vogels nu weer pleite.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:08

Bij ons mogen ze dit jaar op 25 hectare zitten, daar worden ze extra opgezocht en in de gaten gehouden.
de andere hectares zullen we zelf wat extra moeten opletten.
Maar ik moet zeggen dat het verrekte lastig is om die nesten vanaf de trekker te zien.
Zeker als je ook nog eens een frontmaaier erop hebt zitten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:44

Ik had daar ook altijd moeite mee, gelukkig vond de boer waar ik werkte mensen die de nesten met een dun plaatje markeerde. Viel voor de kraaien ook niet erg op. :D Als ik kuikens vond, verplaatste ik ze naar een stuk waar ik al geweest was. Met een dikke pluk gras. Haasje waren moeilijker, heb wat gevonden zonder pootjes. Met het injecteren was het "dodental" wel vele malen hoger. Het word tijd dat deze regering eens wat beter bij de buren gaan kijken, ook naar hun onderzoeken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:58

jammer dat dit niet groot in het nieuws wordt gebracht.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:08

Hebben boeren geprobeerd toen het verplicht werd, er werd toen niet geluisterd. Door het Nederlandse kantoor beleid heb ik besloten niet in het boerenbedrijf verder te gaan. Te veel regels en wetten die kant nog wal raken. En steeds meer boeren die naar het buitenland gaan. Straks is een boer hier een attractie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:14

aikon schreef:
Hebben boeren geprobeerd toen het verplicht werd, er werd toen niet geluisterd. Door het Nederlandse kantoor beleid heb ik besloten niet in het boerenbedrijf verder te gaan. Te veel regels en wetten die kant nog wal raken. En steeds meer boeren die naar het buitenland gaan. Straks is een boer hier een attractie.

Dat zijn ze al ;(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:41

Als het zo door gaat helemaal. "Kom kids we gaan een dagje naar DE BOERDERIJ, weer eens wat anders dan het pretpark"

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:42

Er zijn nu al kinderen die denken dat melk in de fabriek gemaakt wordt. En dan bedoel ik niet bewerken. :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:59

Als je zegt dat een ei uit de kont van een kip komt moet je ze eens zien kijken, die koppen _O- Maar het is diep bedroeft eigenlijk. Weet iemand hoe het momenteel is met het uitrijden van ruwe stalmest? Ben er al een tijdje uit. :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:04

aikon schreef:
Als je zegt dat een ei uit de kont van een kip komt moet je ze eens zien kijken, die koppen _O- Maar het is diep bedroeft eigenlijk. Weet iemand hoe het momenteel is met het uitrijden van ruwe stalmest? Ben er al een tijdje uit. :o

Volgensmij mag dat binnen een bepaalde tijdsperiode gewoon bovengronds uitgereden worden. Februari tot eind september of zo... Maar dat weet ik niet zeker.