Wat hoor ik te betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalVentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:15

Nou dat weet ik dus niet. Ik moet het nog met ze bespreken maar het zijn 2 meiden van 15 dus die hebben niet veel te besteden!

StalVentjes

Re: Wat hoor ik te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:16

Omdat die van 80euro verder weg is en ik wil wel 2 a3 keer per dag heen!

Nancy_Coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:19

Ow oke begrijp omdat je vederop zij dacht ik is heel dicht bij. dacht binnen kwartiertje ofzo :P

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:31

IK vind het wel duur hoor.
Me vriedin betaalt dan 140 euro per maand.
maar dan hebben ze een stal.weidegang,buitenbak,eigen grootte kast,en nog eten de bij.
en als je dan alleen een weitje heb met niks er op en je moet als nog neer zetten.
vind ik het wel vrij duur.

(je moet het toch per maand betalen?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:36

Zeeuwtje68 schreef:
Tatum123 schreef:
Nee het is 75 voor een paard en 50 voor een shetlander. Dus niet totaal 125 voor het hele land, er staan nog meer paarden op.

Oh ik dacht al 3Ha voor alleen jouw paardjes, dat is een luxe. ;)
Maar je betaalt 75 voor je paard en 50 voor je shet.
Ja ik vind het nog steeds niet duur hoor.
In welke regio zit je dan?

Dus jij moet ook omheinig voor anderen plaatsen? Dan is het toch een beetje raar huurkontrakt!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:41

Ik vindt het ook duur. het was anders geweest als je dat land voor je zelf had gehad. dan had je evt. nog medehuurders kunnen zoeken. en als er ook nog andere paarden op staan, ben jij ook niet verantwoordelijk voor de omheining. dan vindt ik dat de andere ook mee moeten betalen of dat de boer het moet doen. en je zegt dat het alleen voor de zomermaanden is, dus als jij daar na de zomer weg gaat dan is het hek dus mooi op jouw kosten gemaakt. scheelt de boer natuurlijk weer ;) ik zou voor de goedkopere stal gaan. het is wel iets verder weg maar omdat alles geregeld is hoef je daar echt niet 3 x per dag naar toe. ik betaal voor mijn shet 50 euro en dan heeft hij 's nachts gewoon een stal met stro en hooi en overdag op het land.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:33

voor het hele land vond ik het niet veel
wel als je het moet delen en gewoon per paard/pony betaald
dan zorgde de boer ook maar dat de omheiding in orde kwam

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:39

ik vindt het ook een beetje raar, je moet zelf voor de omheining zorgen en een hek verven maar er staan nog meer paarden, staan die dan zonder omheining?of mag je een eigen stuk afrasteren?
Ik betaal voor een weiland 60 euro maar moet ook alles zelf doen, maar ik heb een paard en 2 shetjes
dus betaal niet per paard.

StalVentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:15

Ja het is een beetje een apart verhaal, maar die andere hoeven niet perse omheining langs de slootkanten en ik wil dat we graag. Dus als iemand een ander stuk weidegang weet in Assendelft dan hoor ik het graag!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:09

Tatum123 schreef:
Nee het is 75 voor een paard en 50 voor een shetlander. Dus niet totaal 125 voor het hele land, er staan nog meer paarden op.

Dit vind ik hele schappelijke prijzen.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:20

Het is wel echt erg duur hoor. Op onze stal vragen we 150. Hierbij zit dan het hooi-stro-water. Daarnaast worden ze s'morgens gevoerd. en rond een uur of 10 buiten in de wei gezet.

Bij alleen weidegang. Maar wel voer en water betaal je 75 euro per maand.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:27

Ik vind het ook veel geld.
Ik betaal 75 euro per jaar voor een weide van ongeveer 1 HA.
Maakt niet uit hoeveel paarden ik er zou opzetten ( nu staan er 2 op). Moet wel zelf voor omheining zorgen en heb er ook zelf een stal opgezet, water is er niet ( wel een beek met drinkbaarwater op nog geen 100m) en ook geen elektriciteit.
Maarja het hangt er ook vanaf in welke streek je bent en met wat voor soort mensen je te maken hebt. Sommigen willen enkel van je profiteren en anderen zijn al blij als ze je kunnen helpen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:42

Als het voor het hele land zou zijn dan is het niet duur, maar als je dus gewoon per paard betaalt dan vind ik het wel aan de hoge kant, gezien het feit dat er dus verder niets bij in zit. Die omheining zou die vent mooi zelf moeten regelen, misschien kun je overleggen dat jij het in elkaar zet en dat hij ervoor betaalt.
Ik zit ook in NH en daar heb je voor datzelfde geld toch veel meer erbij in zitten hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:54

75- per jaar voor hectare is weer heeeel weinig, ik betaald toch wel paar honderd euro meer daarvoor

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:57

Lynn_Nikita schreef:
75- per jaar voor hectare is weer heeeel weinig, ik betaald toch wel paar honderd euro meer daarvoor

Ik heb er wel niks extra bij, echt enkel de grond al derest ( buiten de prikkeldraad) is voor ons zelf
Ik denk ook wel dat het een beetje geluk hebben is welke mensen de grond verhuren. Bij ons is het een vriendelijke oude mand die er niet rijk van wilt worden, sommige mensen profiteren er echt van van het feit dat je als paardeneigenaar die grond nodig hebt.

pucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:40

Ik zou dankbaar zijn dat het mogelijk is, bij ons is weide zeer zeldzaam.......75 voor paard ok 50 voor shetje is wel prijzig.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:01

Ik vind het persoonlijk erg meevallen.
In NH betaal je nou eenmaal meer dan als je op de veluwe oid staat..
Ik betaal ook €50-70 euro pm in de landperiode.
Ik denk echt dat je je handen mag dichtknijpen met deze prijzen

CtenBrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:58

ligt er maar net aan waar die staat... bij ons zou dat niet veel zijn maar in groningen bijvoorbeeld weer wel.
En schrikdraad kost ook aardig wat maar je hoeft niet alles te omheinen gewoon steeds stukjes dus ja ik zal het gewoon doen...
ik ben er ook mee bezig en deel de kosten ik betaal voor 6000 m2 1300 in een jaar ik vindt het mee vallen maak me niet vele uit hoeveel het kost als me paard het maar goed heeft...

Groetjes

princessleia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:16

zou eerst wat meer onderzoek doen aan prijzen in jou omgeving in utrecht betaal je tdubbele dan in groningen

_marlinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:33

125 PER MAAND!! DAT IS ECHT VRESELIJK VEEL voor wat jij allemaal moet doen!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:35

niet normaal zoveel je betaald voor in principe zo weinig hier in de buurt heb je een stalletje voor dat geld en met 100 erbij all incl.

zou er niet mee ingaan

robonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:03

Ik vind het niet duur, maar ik denk dat die van 80 euro wel beter is, als alles geregeld word, of jemoet het niet erg vinden

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:07

In regio Zaanstad mag je met dat bedrag voor die ruimte echt in je handjes knijpen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:09

50 euro voor een shetlandveulen vind ik belachelijk. Ik betaalde 20 euro voor mijn minipaardje incl. voer en weidegang (geen stalling, alleen schuilstal). Alles perfect onderhouden, veel aandacht en controle: helemaal super. Voor een veulen vind ik 50 euro dan echt absurd.

PlumTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:27

frgheaven schreef:
Het is wel echt erg duur hoor. Op onze stal vragen we 150. Hierbij zit dan het hooi-stro-water. Daarnaast worden ze s'morgens gevoerd. en rond een uur of 10 buiten in de wei gezet.

Bij alleen weidegang. Maar wel voer en water betaal je 75 euro per maand.

Waar is dat dan =$? ik zoek ook nog weidegang voor mijn pony voor ong. dat geld !
(ik weet het, ik reageer beetje laat =$)