Manege gezocht voor strandrit (ook beginners)SPOED

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:01

Ik rij zelf bij manege Bakker in Noordwijkerhout. Ze nemen zeker ook beginners mee. Maar ik zou wel duidelijk maken dat je graag met een aparte groep wil en dat je met bijna alleen beginners komt. Ze willen de groepen nog wel eens samenvoegen en ik denk niet dat jullie dan een leuke rit zullen hebben. Als je daar zou gaan rijden, kan ik je wat namen van de rustigere paarden geven.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:06

Fitzroy"]
[quote="Tessebes schreef:
Nou sorry hoor, maar mijn vriend is meegeweest bij Meeuwenoord en hij heeft daar alle gangen gehad. .

Tessebes, manege Meeuwenoord wordt hierboven niet genoemd, dus het zou best zo kunnen zijn dat dat een ongunstige uitzondering is. Ik zie daar ook de meeste 'ongelukken' van op het strand.
Wij hadden het over manege Smit, Bakker en Barnhoorn.
[/quote]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik vind het sowieso onverstandig om beginners mee naar buiten te nemen, omdat er daar bijna geen instructie kan worden gegeven.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:22

Tessebes"]
[quote="Fitzroy"][quote="Tessebes schreef:
Nou sorry hoor, maar mijn vriend is meegeweest bij Meeuwenoord en hij heeft daar alle gangen gehad. .

Tessebes, manege Meeuwenoord wordt hierboven niet genoemd, dus het zou best zo kunnen zijn dat dat een ongunstige uitzondering is. Ik zie daar ook de meeste 'ongelukken' van op het strand.
Wij hadden het over manege Smit, Bakker en Barnhoorn.
[/quote]

[/quote]
Dat was vroeger al zo Fitz.. die kwamen je gewoon in vliegende galop voorbij terwijl jij dan de grootste moeite had je paard te houden Verward

Citaat:
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik vind het sowieso onverstandig om beginners mee naar buiten te nemen, omdat er daar bijna geen instructie kan worden gegeven.

Nee misschien geen instructie maar wel degelijk afspraken en regels VOOR de rit.
Een buitenrit met beginners kan gerust, mits er rustige paarden zijn en de "leiding" een goede dosis verantwoordelijkheid heeft.
Ik heb ook wel groepen beginners meegenomen, duidelijk vertellen wat wel en niet mag en wat je gaat doen.

lenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:23

manege poelenburgh....www.poelenburgh.nl

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:51

lenneke schreef:

Daar hebben ze geen strandritten voor beginners geloof ik hoor!

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:18

gijsenkim schreef:

Lisiduna, is dat niet het zeisoensbedrijf waar elke zomer minstens 8 paarden het seizoen niet overleven. (ik heb daar een keer van onze stal een ponykamp gehad met gelukkig onze eigen paarden en ik heb daar twee dode paarden in een week, de rest zag er ook uit of het elk moment in elkaar kon zakken , Wat een pestbende is het daar zeg)

Begrijp ik dat het speciale stapritten zijn, de paarden die ik daar gezien heb die kunnen gewoonweg niets anders meer......

(misschien dat het nu verbeterd is maar 8 jaar geleden was het echt heel erg)

Ja er gaan wel héle wilde verhalen rond over Lisiduna, tis nu verkocht en het ziet er allemaal beter uit. Er zijn slechte tijden geweest daar, zeker !

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:31

Nathalietjuh"]
[quote="lenneke schreef:

Daar hebben ze geen strandritten voor beginners geloof ik hoor!
[/quote]

Heb 1 keer gereden bij Poelenburgh en daar was het idd rengalop op het strand. Niet zo geschikt voor beginners dus.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:38

ik heb een strandrit gemaakt via port zeelande bij een manege in renesse. je had daar beginners en gevorderen, beginners was alleen door de duinen en gevorderden was in rengalop over het strand.
en ja het is een manege en ze mochten in rengalop!
het was iig super leuk, heb ook de duinrit gedaan, daar doe je alleen stap en draf! ook leuk hoor als je met beginners bent!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:19

Een aantal manege's zaten vol voor die gewenste datum en een aantal manege's wilden geen beginners. Ik ben nu bezig met manege Poelenburgh. Daar werken ze wel met beginners. Ze krijgen dan eerst een 1/2 uur les in de grondbeginselen en dan een uur het bos in (staprit).

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:29

boemel schreef:
Een aantal manege's zaten vol voor die gewenste datum en een aantal manege's wilden geen beginners. Ik ben nu bezig met manege Poelenburgh. Daar werken ze wel met beginners. Ze krijgen dan eerst een 1/2 uur les in de grondbeginselen en dan een uur het bos in (staprit).

Ja dat klopt maar ze gaan niet met beginners over het strand!
Maar die stapritten in t bod doen ze wel ja! Tis een hele leuke manege hoor!

linielin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:51

Lautjuh123 schreef:
ik heb een strandrit gemaakt via port zeelande bij een manege in renesse. je had daar beginners en gevorderen, beginners was alleen door de duinen en gevorderden was in rengalop over het strand.
en ja het is een manege en ze mochten in rengalop!
het was iig super leuk, heb ook de duinrit gedaan, daar doe je alleen stap en draf! ook leuk hoor als je met beginners bent!

ja daar ben ik ook geweest. ik heb een keer de rit voor beginners gemaakt met mijn vader. dat ik rustig draf en veel stap. paardjes gaan heel vaak naar buiten dus schrikken echt niet snel meer. en die voor gevorderde is echt heel leuk. lekker rengalop.
het is trouwens manege grol