Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linda250 schreef:Brok = 6.80 euro per maand
Hooi = 100 euro per half jaar = 17 euro per maand
Stro gebruik ik nauwelijks omdat yorghos buiten staat
Penen = 15 euro per maand
Bekappen eens per 3 maanden 15 euro en de wormenkuur om de 10 weken 10 euro (ong.)
Sugarmiss schreef:Ik zou er niet voor kiezen om mijn veulen te ver weg te hebben staan. Ondanks dat men zegt er goed voor te zorgen zou ik dat toch graag regelmatig zelf willen controleren. Ik ken genoeg verhalen van mensen die hun veulen zwaar verwaarloost en onder de wormen terugkregen uit de opfok.
Esme_27 schreef:Wormenkuur €6 (p.m ze krijgt natuurlijk per 3 maanden is €18, Linda waar haal jij wormenkuren voor €10? of reken je hetzelfde als ik?)
Zannekin"]
Ik denk dat 50 euro per maand een kost is die je er gewoon minimaal insteekt en dan moet je nog niet overdreven veel voeren. Dat het een pony is verandert iets, maar die bedragen gingen over paarden volgens mij?
[/quote]
In mijn geval gaat het over Tinkers. Yorghos krijgt weinig brok omdat het bij hem al snel aanzet. Normaal een half schepje per dag en alleen meer als hij gewerkt heeft.
Ik weet wel dat het bij een veulen anders ligt, maar het is maar om aan te geven dat het onderhoud niet duur HOEFT te zijn. Ik vraag me gewoon af waar die extra kosten in gaan zitten bij een bedrijf waar je 100 euro of meer moet betalen.
[quote="Zannekin schreef:In de winter moeten ze toch een ligplaats hebben. Bij ons staan ze ook in een open loopstal maar in de wintermaanden verbruikt dat toch wel wat stro hoor.
Jel schreef:Nou, vergeleken met die 50 euro betaal ik wel erg veel... Ik betaalde afgelopen winter voor mijn veulen 150 euro per maand in opfokstal exclusief enten, wormenkuur en hoefsmid. In de zomer betaal ik 75 euro en als hij straks weer naar binnen moet 180 euro omdat hij dan een jaarling is....
Linda250 schreef:Dat zijn inderdaad flinke bedragen. Waaruit is dat opgebouwd? Met andere woorden wat krijg je voor dit bedrag?
Citaat:Het kan altijd wel met een dunner laagje stro toe, maar voer hebben ze gewoon nodig. En dan niet alleen kuil (da's lekker goedkoop!) maar ook brok of vitamine/minerale-mixen swinters.
Daarop bezuinigen LIJKT wel alsof er goed voor gezorgd wordt, maar de rekening komt pas jaren later, als je het diertje thuis hebt en ermee aan eht werk wilt...
Als ze nl meer nodig heeft wil ik dat haar zeker geven.. )