Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
barbar schreef:aan de ene kant snap ik dat je er niet altijd iets aan kan doen dat je paard in de winter niet in de WEI kan.
aan de andere kant vind ik wel dat je er alles aan moet doen om te zorgen dat je paard naast het rijden ook elke dag naar BUITEN kan, en daar bedoel ik geen stapmolen mee, al is het maar voor 2 uurtjes per dag.
en verder als er in de buurt geen stal is waar je paard naar buiten kan, vind ik dat je dan maar iets verder moet zoeken en of wat luxe voor jezelf moet inleveren.
ik heb dat eigenlijk allentwee gedaag, ik sta op een basisstal 18kg verderop omdat er in buurt geen stal is wat an de buiteneisen voldoet.
In jouw situatie dus perfect 
Ik studeerde toen nog en had dus niet de mogelijkheid om overdag even "snel" te komen losgooien oid. De eerste twee winters dat ik haar had (enfin, reed want toen was ze nog niet van mij) werd ze 's ochtends door een vriendin een uurtje in de bak gezet, 's middags / na de middag ging ze twee uurtjes op een stukje wei met een vriendje. Dan ging ik haar 's avonds halen om te rijden, borstelen, ... gelijk wat. Daarna ben ik hééééél erg gaan zeuren bij de manègehouder, samen met een vriendin, en mochten onze paarden de hele winter buiten blijven.
Misschien kan je ergens in de buurt een stukje huren (ik weet natuurlijk niet of dat kan, misschien zit je wel in de randstad ofzo, ik roep maar wat!)?JJane schreef:Die van mij gaat 2x per dag in de molen en verder rij ik hem elke dag. Zomers gaat hij ook nog een uurtje naar buiten. Maar echt als er geen druppeltje regen naar beneden komt. Dan weet ie niet hoe snel hij naar binnen moet.
nicole3939 schreef:Tjonge wat zijn sommige mensen weer kort door de bocht.
Iedereen wil het beste voor zijn of haar paard, maar sommige mensen snappen niet of willen gewoon niet snappen dat niet iedereen nu eenmaal de luxe heeft om paarden 24/7 buiten te hebben.
barbar schreef:aan de ene kant snap ik dat je er niet altijd iets aan kan doen dat je paard in de winter niet in de WEI kan.
aan de andere kant vind ik wel dat je er alles aan moet doen om te zorgen dat je paard naast het rijden ook elke dag naar BUITEN kan, en daar bedoel ik geen stapmolen mee, al is het maar voor 2 uurtjes per dag.
en verder als er in de buurt geen stal is waar je paard naar buiten kan, vind ik dat je dan maar iets verder moet zoeken en of wat luxe voor jezelf moet inleveren.
ik heb dat eigenlijk allentwee gedaag, ik sta op een basisstal 18km verderop omdat er in buurt geen stal is wat aan de buiteneisen voldoet.
Mindim schreef:Ik zou geen paard nemen als dat alles was wat ik hem te bieden had.
Mindim schreef:JJane schreef:Die van mij gaat 2x per dag in de molen en verder rij ik hem elke dag. Zomers gaat hij ook nog een uurtje naar buiten. Maar echt als er geen druppeltje regen naar beneden komt. Dan weet ie niet hoe snel hij naar binnen moet.
Hier schrik ik van, paard staat dus altijd op stal ook in de zomer, behalve dat uurtje dan? Dat vind ik persoonlijk heel triest.
Hier gaan ze alle drie overdag in de bak of als het gevroren heeft de wei. De andere 2 hebben een inloopstal met grote paddock waar ze kunnen galopperen. In de zomer vanaf 1 april tot zolang het land het toelaat staan ze 24/7 buiten, meestal is dat tot november.
Het hele jaar rond de paarden op stal houden vind ik niet kunnen, met een uurtje buiten, vind ik niet kunnen.
Mindim schreef:nicole3939 schreef:Tjonge wat zijn sommige mensen weer kort door de bocht.
Iedereen wil het beste voor zijn of haar paard, maar sommige mensen snappen niet of willen gewoon niet snappen dat niet iedereen nu eenmaal de luxe heeft om paarden 24/7 buiten te hebben.
Dat is weer een ander uiterste 24/7 buiten of 21/7 binnen 365 dagen per jaar. Vaak is alle luxe er voor de ruiter echter wel. Ik snap niet dat je je paarden het hele jaar door op stal zet, zelfs in de zomer, shoot me. Ik zou geen paard nemen als dat alles was wat ik hem te bieden had. Dat is niet kort door de bocht, dat is een verschil van mening. Maar goed, ik ga er verder geen discussie van maken.