Waar ga jij keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:03

Ik zou naar Krommerijnstreek in Schalkwijk gaan, anders naar de Lingehoeve in Lienden of Bokhorst in Kootwijkerbroek

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:08

Ik heb het laten doen door mijn DA.
Maaike veenstra
Maar als er weer een paard komt, dan laat ik um door De kliniek bij Vdl keuren.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:55

Antoinette schreef:
Emmeloord is ook een idee, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Utrecht en Bodegraven trekken mij niet zo (gevoelsmatig en beetje uit ervaringen).

Mag ik vragen waarom Bodegraven jouw niet trekt? Heb er zelf goede ervaring mee en ik heb er ook van heel veel mensen positieve ervaringen over gehoord. Daarom ben ik daar wel benieuwd naar.

Ik heb mijn paard laten keuren bij de Vallei in Woudenberg. Alleen klinisch en ik was daar wel netjes geholpen. Hij nam er de tijd voor en legde alles goed uit.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:35

Absoluut in De Lingehoeve in Lienden. Waarschijnlijk alleen klinusch. Mocht het een echt duur paard zijn, dan ook rontgen, anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 01:53

Emmeloord! Vind ik echt een superfijne kliniek. Maar Bokhorst of de Krommerijnstreek vind ik ook prima, en van Zelhem heb ik ook goede dingen over gehoord.

Bosch en Duin vind ik belachelijk duur, en die maken mij teveel fouten. Dus daar zou ik nooit heen gaan.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 06:26

Als ik ooit een nieuw paard zou nemen (wat dus niet de bedoeling is) zou het waarschijnlijk weer een 2 jarige worden, omdat goede paarden dan nog betaalbaar zijn.
Op die leeftijd vind ik röntgenen nog niet zo belangrijk, dus alleen klinisch keuren. Als ik hem/haar weer van dezelde fokker zou halen dan zou ik het keuren ook daarlaten gebeuren..........als dat lukt.
Toen ik Jesper kocht was hij 2 jaar en niets gewend, geen halster om niets, tja en dan is keuren niet te doen. Hoezo voeten optillen, ik ben hengst en vecht met mijn maatje door naar de benen te happen, dus bijt ik terug en laat me op mijn knieën vallen.
En aan de longeerlijn rondjes lopen Verward Verward
We hebben hem dus zo mee naar huis genomen en hem daar makker gemaakt (we mochten daar alle tijd voor nemen en we hebben ook, rustig aan gedaan) en toen door mijn eigen dierenarts het keuringsrapport af laten maken (toen het verantwoord was)
De dierenarts die hem daar gekeurd had was niet verder gekomen dan hartslag en ademhaling controleren, dus mijn eigen dierenarts had nog genoeg te doen. Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:40

Suzan"]
[quote="Antoinette schreef:
Emmeloord is ook een idee, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Utrecht en Bodegraven trekken mij niet zo (gevoelsmatig en beetje uit ervaringen).

Mag ik vragen waarom Bodegraven jouw niet trekt? Heb er zelf goede ervaring mee en ik heb er ook van heel veel mensen positieve ervaringen over gehoord. Daarom ben ik daar wel benieuwd naar.

[/quote]

Okee even een voorbeeld: ik heb bij een fokker gewerkt en het is meerdere keren gebeurt dat als hij paarden wegbracht naar hun toe zij alleen foto's moesten maken. Een week later (!!) zou hij het paard weer op komen halen. Hij belde dat hij eraan kwam, en wat werd er gezegd: ja we zullen zo de foto's gaan maken. Het paard stond er al een week!! En ondertussen maar betalen. Tuurlijk was het ook zijn eigen schuld, hij had zelf te weinig tijd en had er meer achteraan gekunt. Maar ik vind het echt geldkloppers, want ik ken meer van dit soort verhalen.

Ik zeg verder niet dat het een slechte kliniek is...ik ben er zelf een jaar terug geweest en vond ze zeker heel klantvriendelijk. Ze namen echt de tijd voor je. Maar ook toen vond ik ze wel weer erg op het geld gericht.

Ach iedereen zo zijn eigen kliniek. Ik zag dat Pipo Bosch en Duin duur vond...wij vonden de rekening juist altijd meevallen Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:20

Sjuimpje schreef:
Hellendoorn vind ik persoonlijk ook heel fijn,
niemand verder ervaringen mee?
En is iemand al eens bij Van Wessum/Swaab geweest in Nederhorst den Berg?

Ja alleen voor het maken van foto's. Diagnose, probleempunt was al door Vanessa bepaald.
Heb goede foto's gekregen, uitleg bij de foto's gekregen en ook zijn prognose. Prognose wisten we al voor dat we kwamen, foto's was alleen bevestiging van dat het fout zat en bepaling in welke mate het fout zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:51

Antionette? Ik heb het bij bosch en duin puur alleen over het keuren he! Dat kost daar meer dan bij andere klinieken. Terwijl een Bokhorst even goed is in mijn ogen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:27

Pipo schreef:
Antionette? Ik heb het bij bosch en duin puur alleen over het keuren he! Dat kost daar meer dan bij andere klinieken. Terwijl een Bokhorst even goed is in mijn ogen.

Het is Antoinette Haha!
Aha van keuren bij Bosch en Duin heb ik geen ervaring. Ik dacht dat je algemeen bedoelde. Dan zijn ze voor ons namelijk meestal goedkoper dan een normale DA!! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:27

Belker"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Hellendoorn vind ik persoonlijk ook heel fijn,
niemand verder ervaringen mee?
En is iemand al eens bij Van Wessum/Swaab geweest in Nederhorst den Berg?

Ja alleen voor het maken van foto's. Diagnose, probleempunt was al door Vanessa bepaald.
Heb goede foto's gekregen, uitleg bij de foto's gekregen en ook zijn prognose. Prognose wisten we al voor dat we kwamen, foto's was alleen bevestiging van dat het fout zat en bepaling in welke mate het fout zat.
[/quote]

Welke Vanessa bedoel je Knipoog. In het verband waar jij het in schrijft, kan ik er 2 bedenken namelijk Haha!.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:32

ben paar keer naar utrecht geweest,niet voor keuringen maar verstoppiongen en artrose en vond het daar op zich netjes gaan alleen is het natuurlijk een school en staan er altijd veel leerlingen bij je paard die het natuurlijk niet allemaal in 1en goed doen.

Voor foto's ga ik naar knoop in slootdorp die is ook bevoegd om prok foto's te maken en hb goede ervaringen met hun,in principe laat ik een paard als het echt voor mezelf is zowel klinisch als rontge keuren,als het voor handel is hangt het van de prijsklasse van paard af.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:10

c