Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mo_van_dijk schreef:Probeer wat te regelen? Voor niets gaat de zon op... Een beetje degelijke trailer met jaarlijks onderhoud en afschrijving is trouwens een stuk duurder dan af en toe een trailer lenen.
Nadir schreef:Het lijstje ziet er goed uit. In de praktijk heb je wel altijd meer kosten dan dat je vooraf berekend, maar dat kun je meestal toch niet voorzien.
Je zegt dat je je paard niet gaat verzekeren, dat is een keuze. Maar met € 1000,- als potje heb je niet genoeg. Als je paard onverwachts op de operatietafel beland heb je niet genoeg aan € 1000,-. Als ik jou was zou ik óf meer sparen, óf toch nog eens nadenken over de verzekering.
Veel succes!

Nadir schreef:Het lijstje ziet er goed uit. In de praktijk heb je wel altijd meer kosten dan dat je vooraf berekend, maar dat kun je meestal toch niet voorzien.
Je zegt dat je je paard niet gaat verzekeren, dat is een keuze. Maar met € 1000,- als potje heb je niet genoeg. Als je paard onverwachts op de operatietafel beland heb je niet genoeg aan € 1000,-. Als ik jou was zou ik óf meer sparen, óf toch nog eens nadenken over de verzekering.
Veel succes!

friesiszwart schreef:Ik woon ook in Gelderland maar betaal bij mijn smid 160,00 euro voor ijzers (rondom) en 25,00 euro voor alleen het bekappen.
Daarbij is de influenza / tetanusenting ook hoger dan vermeld. Ik heb vorig jaar hiervoor 60,00 euro betaald.
Cowgirl schreef:Wanneer heb je wel genoeg dan?
Ik heb ook geen 6000 euro hoor, mijn spaarpot rijkt iets verder dan die van TS maar dan houd het ook op. En dan heb ik nog wel 2 paarden.
De spaarpot moet je gewoon opbouwen . Ik stort er regelmatig wat geld op.
Horseware schreef:Vierkant beslaan kost zo'n 85 euro per keer, dus dat red je niet met 60 euro.
Inentingskosten zijn ook hoger dan 20 euro, tenzij je de voorrijkosten kunt delen met anderen.

Cowgirl schreef:Wanneer heb je wel genoeg dan?

Sosha schreef:Cowgirl schreef:Wanneer heb je wel genoeg dan?
Als spaarpotje voor medische kosten, toch zeker 2500/3000 euro. Als je een paar pech gevalletjes achter elkaar hebt, of iets dat ze niet heel snel kunnen vinden is die 1000 euro echt heel snel op. Worden de kosten nog hoger, kun je vaak wel een betalingsregeling treffen, maar die moet je dan ook op kunnen brengen. Hoe groot je spaarpot moet zijn, is natuurlijk ook erg afhankelijk van hoe snel je die weer aan kunt vullen.
Afhankelijk van hoever je wilt gaan met je paard, moet je eigenlijk wel een spaarpot voor dat bedrag proberen op te bouwen. Erg cru als je je paard moet laten inslapen omdat de behandeling te duur wordt.
Hawai schreef:Horseware schreef:Vierkant beslaan kost zo'n 85 euro per keer, dus dat red je niet met 60 euro.
Inentingskosten zijn ook hoger dan 20 euro, tenzij je de voorrijkosten kunt delen met anderen.
Bij mijn vriendin kost vierkant beslaan 55 euro en haar ijzers worden speciaal besteld omdat het peerdje zulke grote hoeven heeft.
Horseware schreef:Jarenlange ervaring en gezond verstand.
Een goede, gediplomeerde hoefsmid kan ten eerste veel meer vragen dan dit en ten tweede kan hij echt niet leven van dergelijke bedragen.