Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ik heb een van mijn paarden vorige week moeten laten
inslapen na een auto-ongeluk.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om haar te laten
inslapen door de dierenarts en haar te laten cremeren.
desillies schreef:Citaat:Ik heb een van mijn paarden vorige week moeten laten
inslapen na een auto-ongeluk.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om haar te laten
inslapen door de dierenarts en haar te laten cremeren.
in nederland mogen paarden NIET gecremeerd worden,helaas denken heel veel mensen dat het toch met hun paard gebeurd.
stond laatst in een van de reguliere bladen.............
WenS schreef:Weet je waarom dat niet mag ?
Is toch raar...andere huisdieren mogen ook gecremeerd worden, waarom een paard dan niet?
gijsenkim schreef:Nou sorrie hoor maar ik geloof dat je een beetje oogkleppen op heb wens! Jij hebt zeker nog niet gekeken naar de italiaanse grenzen en wat daar gebeurt met de slachtpaarden die naar Italie vervoerd worden, (als ze nog enigsinds ongeschonden van het transport hebben mogen genieten worden ogen uitgestoken, benen gebroken omdat er ander teveel invoerrecht betaald moet worden) en dan de gang van zaken in de slachthuizen zelf, begrijp ik dat je niet wil dat in italie je paard naar de slager gaat. Hier in Nederland ben ik zelf meerdere malen mee geweest en het is mij altijd beter bevallen dan de keren dat ik bij een paard ben geweest dat een spuitje kreeg
Wennepen schreef:weet je wat er gebeurt als een paard wordt ingeslapen?dan krijgt ie spierverslappers waardoor hij omvalt en niks meer kan. weet je hoelang dat duurt voordat het door dat hele grote lichaam door is?paardje laat zn ontlasting lopen en dergelijke en heeft totaal geen waardigheid meer. slachten is een zwaar beladen woord. paardje krijgt tegenwoordig gewoon een kogel endan is ie vrij. tuurlijk blijft het verschrikkelijk maar op het laatste moment vind ik het de beste keus. het is egoistisch om te denken dat hij vredig inslaapt.
verder moet je gewoon een goede, schone en gerespecteerde slager hebben die alles goed schoon maakt. paard moet geen idee hebben waar die is voor dat ie gaat...
WenS schreef:Als jij dat niet respecteerd en jij jouw paard liever naar de slager brengt, wanneer dat nodig is dan moet jij dat weten. Laat mensen die wel op een vredige manier afscheid van hun paard hebben genomen dan wel gewoon in hun waarde!
Wennepen schreef:
verder moet je gewoon een goede, schone en gerespecteerde slager hebben die alles goed schoon maakt. paard moet geen idee hebben waar die is voor dat ie gaat...

Citaat:Als je één keer een dagje in het slachthuis hebt doorgebracht brengt een normaal persoon dieren waar hij om geeft daar niet heen.
Dieren zijn heel angstig, ruiken bloed en de angst van de rest, staan in het rijtje en zien hun voorganger bloedend opgetakeld worden. Ze worden geslacht met een pin tussen de ogen, die niet altijd goed terrechtkomt en het is de bedoeling dat het hart blijft kloppen tot het dier volledig is leeggebloed.
Thuis is het altijd mogelijk je paard eerst in slaap te doen en dan te euthanaseren. Het middel dat gebruikt wordt werkt heel snel en is een heel krachtig verdovingsmiddel.
Makkelijker natuurlijk je paard levend te zien vertrekken maar het is toch de bedoeling hem het leed te besparen.
Sjuimpje"]
[quote="WenS schreef:Als jij dat niet respecteerd en jij jouw paard liever naar de slager brengt, wanneer dat nodig is dan moet jij dat weten. Laat mensen die wel op een vredige manier afscheid van hun paard hebben genomen dan wel gewoon in hun waarde!
Mij ga je niet vertellen dat, zelfs indien je een afspraak maakt, je paard niet weet wat er gaat gebeuren, die beesten voelen dat gewoon... Ik heb mijn eerste pony (shetje) laten inslapen vorig jaar. Zij stond 500m van ons huis op een klein stukje land. De mensen van dat stukje land belde ons dat ze lag te rollen en rollen op de weide, we kwamen toe en wat bleek kolliek. We dachten als we met haar al tot thuis stappen, zullen we zien dat het beter gaat of niet en gaan we zowieso de veearts bellen. Dat beestje stond te trekken, te dansen om naar huis te gaan, ze was net de oude vurige shet die ik kende, dus wij dachten dat het wel beter was. Eens ze thuis in haar stal binnendraafde liet ze zichzelf vallen, ze is nooit meer rechtgestaan... Dat beestje wilde gewoon zo snel mogelijk naar haar stal om daar vredig te sterven. De veearts is gekomen, aangezien haar hoge leeftijd was ze niet meer te redden, ik ben tot de laatste minuut bij mijn speelkameraad gebleven. Ik vind dat het op die manier moet, in hun eigen, vertrouwde omgeving, met de mensen die ze het meest vertrouwen naast hun zijde.....