Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mon schreef:Hi meiden, ja hij kan spelen met andere paarden, er is lekker stro hij krijgt drie keer per dag voer, kan met zijn hoofd naar buiten kijken, alles is toppie! Behalve het landje is heel klein, dus een half uur per dag grazen en meer niet, dus voor de rest in de paddock doorbrengen.
Ladygiroc schreef:Wat word er weer hoog van de toren geblazen hier zeg. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om z'n paard hele dagen op de wei te hebben. Niet in elke regio zitten zulke stallen.
Lieke schreef:Als ik het goed begrijp kunnen ze op stal twee de hele dag met een groep naar buiten in de paddock? Zowel in de zomer als winter?
Dan zou ik kiezen voor stal 2. Grazen is wel belangrijk, maar op een priveweitje is dat zeker ook niet alles. Belangrijker is dat ze sociaal contact hebben en lekker buiten kunnen staan en bewegen. Als ze op de paddock dan gewoon hooi gevoerd krijgen lijkt het me een paardvriendelijkere optie dan stal 1.
Het is zeker niet optimaal, maar wel een verbetering tov stal 1.
Mindim schreef:Als paarden hier in de paddock staan vervelen ze zich dood.We hebben op de stal een inloopstal met paddock, hooi genoeg, maar ze vervelen zich uiteindelijk wel. In de wei hebben ze dat probleem niet. Wanneer ze uit de paddock in de wei gaan, gaan ze compleet uit hun dak.
Dus om te zeggen dat weidegang niet zo belangrijk is, vind ik raar, fourageren (en dan bedoel ik je kostje bij elkaar scharrelen) is zowel eten als tijdverdrijf, tevens bewegen ze er nog bij, dat vind ik echt wat anders dan in een paddock boven een hooibak staan.
Hier gaan ze in vanaf april tot en oktober helemaal niet naar binnen trouwens, de stal is warmer dan buiten.