Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Nee, echt niet doen.
Dat er weiland tegenover ligt, betekent nog niet dat jullie er de paarden kwijt kunnen.
Het perceel is dan gewoon veel te klein.
Die 900 m2 is het hele perceel. Daar gaat het huis vanaf, evt opslagruimte voor hooi etc. Bedenk je dat een rijbak 20x40 is, dus 800m2. Wil je ze echt op een stuk zetten dat effectief kleiner is dan een rijbak?
Il0na schreef:Ik wil net zeggen, je hebt een aardig stukje grond achter je huis..
Dat is zeker groter dan een rijbak..
En ik zou dan ook niet voor een rijbak gaan,
maar gewoon bijvoorbeeld het achterste gedeelde zand / paddock & voorin een stuk bestraat met 2 stalletjes / inloop stalletjes..

Of je het wil opofferen is vraag 2. Zou het zonde vinden van mijn tuin, maar dat is offtopic
Sientje schreef:Ik zou me ook over meer dingen druk maken dan alleen de oppervlakte van de tuin. Op zich zou dat wel kunnen als ze overdag hun benen elders kunnen strekken. Maar zeker met zo'n weiland aan de overkant moet je je niet te rijk rekenen. Hier in de omgeving bijvoorbeeld, is héél veel (vogeltjes)weiland, waar wel koeien en schaapies mogen lopen, maar geen ponnies. En mooi dat het van de huidige buren mag, maar houd er rekening mee dat die op een gegeven moment kunnen verhuizen he...
eenitraM schreef:Ik zal het niet doen.
Oogt redelijk klein. En ik vind dat paarden groen tot hun beschikken MOETEN hebben. Je had het over een grasland in de buurt, maar dat is nog niet zeker. Ik zou verderkijken
Anne. schreef:Als je buren er geen problemen mee hebben en de paarden kunnen makkelijk de tuin in en uit (als ze verplaatst moeten worden naar bijv. een weiland) Denk ik wel dat het kan hoor! Bouw je dan ook een stalletje in je tuin? Of laat je het bij de paddock? Ik ben wel jaloers hoor
Binky_Zephyr schreef:Wendy schreef:Nee, echt niet doen.
Dat er weiland tegenover ligt, betekent nog niet dat jullie er de paarden kwijt kunnen.
Het perceel is dan gewoon veel te klein.
Die 900 m2 is het hele perceel. Daar gaat het huis vanaf, evt opslagruimte voor hooi etc. Bedenk je dat een rijbak 20x40 is, dus 800m2. Wil je ze echt op een stuk zetten dat effectief kleiner is dan een rijbak?
nee 900m2 is de opp van de tuin !!

Binky_Zephyr schreef:Sientje schreef:Ik zou me ook over meer dingen druk maken dan alleen de oppervlakte van de tuin. Op zich zou dat wel kunnen als ze overdag hun benen elders kunnen strekken. Maar zeker met zo'n weiland aan de overkant moet je je niet te rijk rekenen. Hier in de omgeving bijvoorbeeld, is héél veel (vogeltjes)weiland, waar wel koeien en schaapies mogen lopen, maar geen ponnies. En mooi dat het van de huidige buren mag, maar houd er rekening mee dat die op een gegeven moment kunnen verhuizen he...
als er nieuwe mensen komen wonen .. en wij hebben toestemming van de gemeente en de oude buren .. kunnen zij niet op eens zeggen ja de paarden moeten weg.