Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:25

wie zegt dat wij een rijbak willen ?

& denken jullie nou dat als we het huis zouden kopen de paarden inladen, daarheen rijden en dan pas gaan informeren ?
tuurlijk niet .. we kijken eerst naar de mogelijkheden.!!!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:26

Wendy schreef:
Nee, echt niet doen.
Dat er weiland tegenover ligt, betekent nog niet dat jullie er de paarden kwijt kunnen.
Het perceel is dan gewoon veel te klein.
Die 900 m2 is het hele perceel. Daar gaat het huis vanaf, evt opslagruimte voor hooi etc. Bedenk je dat een rijbak 20x40 is, dus 800m2. Wil je ze echt op een stuk zetten dat effectief kleiner is dan een rijbak?

nee 900m2 is de opp van de tuin !!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:27

Il0na schreef:
Ik zou het alleen wel goed uitzoeken bij de gemeente & idd omwonenden.. :)

ja dat gaan we ook zeker doen :)
we willen alle zekerheid hebben en dan ondernemen we pas stappen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:27

Ik wil net zeggen, je hebt een aardig stukje grond achter je huis..
Dat is zeker groter dan een rijbak..
En ik zou dan ook niet voor een rijbak gaan,
maar gewoon bijvoorbeeld het achterste gedeelde zand / paddock & voorin een stuk bestraat met 2 stalletjes / inloop stalletjes..

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:28

Il0na schreef:
Ik wil net zeggen, je hebt een aardig stukje grond achter je huis..
Dat is zeker groter dan een rijbak..
En ik zou dan ook niet voor een rijbak gaan,
maar gewoon bijvoorbeeld het achterste gedeelde zand / paddock & voorin een stuk bestraat met 2 stalletjes / inloop stalletjes..

ja zoiets hadden we idd in gedachte :)
of we maken 2 vaste stallen of 1 grote inloop. een stukbestraten doen we idd ook.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:28

Wendy: Als je even leest zie je dat die 900 m2 ALLEEN VAN DE MOESTUIN is. En dat ze het huisopp. niet mee gerekend heeft.
Als het alleen voor 's nachts is moet het wel kunnen. Maar dan zou ikzeker wel kyken naar een ander weiland.

edit: In de tijd dat ik dit typte waren vele mensen mij voor:P

Binky_Zephyr

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:29

ja het zou niet eerlijk zijn tegenover mn paardjes om ze in de zomer hierop te houden .. en in de zomer heb je sneller overlast van stank dus een weiland is wel een pre !

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:29

Oef nee, ik vind van niet. Paarden op zo'n postzegeltje land zetten lijkt me voor de paarden niet fijn, maar voor jou en de omwonenden ook niet.. Tenzij je ze natuurlijk alleen 's nachts hier hebt staan en overdag in een ruim weiland. Als dat niet het geval is, zou ik lekker een normaal formaat weiland in de buurt gaan zoeken. :)

Binky_Zephyr

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:31

hoezo voor mij niet ?

de meeste paarden staan in de winter op stal ! dan is dit toch veel idealer!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:34

Ik zou me ook over meer dingen druk maken dan alleen de oppervlakte van de tuin. Op zich zou dat wel kunnen als ze overdag hun benen elders kunnen strekken. Maar zeker met zo'n weiland aan de overkant moet je je niet te rijk rekenen. Hier in de omgeving bijvoorbeeld, is héél veel (vogeltjes)weiland, waar wel koeien en schaapies mogen lopen, maar geen ponnies. En mooi dat het van de huidige buren mag, maar houd er rekening mee dat die op een gegeven moment kunnen verhuizen he...
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-02-10 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:34

Wij hebben 3000m en dat is al klein.
Echt, het is haast niet te doen, vooral nu met die drap.
Wij huren nog een hectare, maar daar hebben wij ontzettend veel geluk mee.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:35

Als je ze een paar uur in de winter naar buiten wil gooien is dit best een oplossing, maar voor in de zomer zou ik ze liever 24/7 op het land laten... Natuurlijk kan je dit wel als paddock gebruiken, beter iets dan niets? mits de buren mee stemmen en je weiland hebt voor de rest.. :) Of je het wil opofferen is vraag 2. Zou het zonde vinden van mijn tuin, maar dat is offtopic ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

Ik zal het niet doen.

Oogt redelijk klein. En ik vind dat paarden groen tot hun beschikken MOETEN hebben. Je had het over een grasland in de buurt, maar dat is nog niet zeker. Ik zou verderkijken :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

LZP -> VSW

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:36

Sientje schreef:
Ik zou me ook over meer dingen druk maken dan alleen de oppervlakte van de tuin. Op zich zou dat wel kunnen als ze overdag hun benen elders kunnen strekken. Maar zeker met zo'n weiland aan de overkant moet je je niet te rijk rekenen. Hier in de omgeving bijvoorbeeld, is héél veel (vogeltjes)weiland, waar wel koeien en schaapies mogen lopen, maar geen ponnies. En mooi dat het van de huidige buren mag, maar houd er rekening mee dat die op een gegeven moment kunnen verhuizen he...

als er nieuwe mensen komen wonen .. en wij hebben toestemming van de gemeente en de oude buren .. kunnen zij niet op eens zeggen ja de paarden moeten weg.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:37

Als je buren er geen problemen mee hebben en de paarden kunnen makkelijk de tuin in en uit (als ze verplaatst moeten worden naar bijv. een weiland) Denk ik wel dat het kan hoor! Bouw je dan ook een stalletje in je tuin? Of laat je het bij de paddock? Ik ben wel jaloers hoor :o

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:37

eenitraM schreef:
Ik zal het niet doen.

Oogt redelijk klein. En ik vind dat paarden groen tot hun beschikken MOETEN hebben. Je had het over een grasland in de buurt, maar dat is nog niet zeker. Ik zou verderkijken :)

nee dat is idd nog niet zeker.. maargoed we vragen alleen over de tuin ALS ER WEL grasland tot onze beschikking is ..
zoniet dat kopen we het huis niet !

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:37

ik vind dat iedereen een beetje negatief reageert
900 m2 moet makkelijk kunnen voor in de winter
als je een paddock maakt en 2 stallen voor aan
en een plekje voor hooi&stro
dan is dat makkelijk te doen
en in de zomer in de wei
daar zou ik wel even voor de zekerheid naar vragen
je hebt paarden die in de winter heel veel op stal staan
dan is dit zeker een goede oplossing
Laatst bijgewerkt door xMelissaa op 24-02-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:38

Anne. schreef:
Als je buren er geen problemen mee hebben en de paarden kunnen makkelijk de tuin in en uit (als ze verplaatst moeten worden naar bijv. een weiland) Denk ik wel dat het kan hoor! Bouw je dan ook een stalletje in je tuin? Of laat je het bij de paddock? Ik ben wel jaloers hoor :o

het grenst aan de paddock :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:39

Binky_Zephyr schreef:
921 m2

er hebben eerder paarden gestaan.

veel ste klein, echt als ik een paardje en een shet zo zou zetten echt dan mocht je me ter plekke afschieten

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:39

Ik vind het qua oppervlak best te doen hoor, als je het puur als paddock gebruikt. Ik heb nu de mazzel behoorlijk riant te wonen, maar voorheen stonden mijn paarden 's winters ook in een paddock van slechts 400m2, 's nachts stonden ze toen op stal. In de zomer 's nachts op de paddock en overdag op de wei. Weide was er genoeg, maar mijn paarden wil ik gewoon niet 24/7 op de wei hebben ivm vetzucht.
Met een oppervlak van 900m2 hou je geen gras over, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn, ik neem aan dat je 's winters hooi voert en dat je zomers iets regelt qua weide.

Belangrijkste is inderdaad even te polsen bij de buren hoe die er over denken en bij de gemeente of het überhaupt mag. Er hoeft maar 1 rotte buur tussen te zitten (bij wijze van spreken 5 huizen verderop) en je kan een hoop ellende krijgen als je je dan niet aan de regeltjes van de gemeente houdt. En is er mogelijkheid tot (het bouwen van) een (schuil-)stal ?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:40

Binky_Zephyr schreef:
Wendy schreef:
Nee, echt niet doen.
Dat er weiland tegenover ligt, betekent nog niet dat jullie er de paarden kwijt kunnen.
Het perceel is dan gewoon veel te klein.
Die 900 m2 is het hele perceel. Daar gaat het huis vanaf, evt opslagruimte voor hooi etc. Bedenk je dat een rijbak 20x40 is, dus 800m2. Wil je ze echt op een stuk zetten dat effectief kleiner is dan een rijbak?

nee 900m2 is de opp van de tuin !!

zo groot is mijn rijbak! een week met dit weer en je hebt een grote zwijnerij, huur gewoon een stuk land

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:40

Ik zou er gewoon een ruim weiland voor zoeken. :)
Ondanks dat het voor jezelf natuurlijk geweldig is om wakker te worden, uit het raam te kijken en je paardjes in je achtertuin te zien scharrelen, vind ik het echt een te klein stukje om paarden op te houden. Paarden hebben ruimte nodig om lekker los te kunnen gaan en zijn snel verveeld op zulke kleine stukjes. Ik weet dat de meeste paarden in de winter op stal staan, betekend niet dat het ook goed voor ze is, laat staan dat ze het er naar hun zin hebben.. Omdat half Nederland het doet, betekend het nog niet dat het goed is. Als je de keuze hebt, zou ik zeker voor een groter weiland gaan kijken en dan eventueel 's nachts bij huis houden. Ik zou m'n paarden voor geen goud op zo'n klein stukje willen hebben, ook niet in de winter.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:41

Binky_Zephyr schreef:
Sientje schreef:

als er nieuwe mensen komen wonen .. en wij hebben toestemming van de gemeente en de oude buren .. kunnen zij niet op eens zeggen ja de paarden moeten weg.

Weet je dat zeker? Volgens mij werkt dat anders. En dan nog iets: Als de oude buren hun huis niet verkocht krijgen omdat er paarden naast hun tuin staan, en dus bij de gemeente alsnog bezwaar gaan maken, heb je een probleem. Tenminste, zo kan het gaan. Voorbeeldje: Situatie die werd gedoogd omdat de buren akkoord waren, tot ze hun huis niet konden verkopen. Binnen niet al te lange tijd moesten ze van de gemeente de paarden weghalen. Deden ze dat niet, kregen ze per dag een enórme boete.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:41

ja dat informeren we allemaal :)
ja we mogen het hele huis (als dat zou moeten) plat gooien en een heel groot huis er op zetten :)