Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vjestagirl schreef:Ik zou sowiezo al niet wassen voor het 25 graden is, de weersverwachting voor de komende 2 weken goed is en je de ruimte hebt om hem rustig te laten drogen (stal, stapmolen).
Ik zou ook speciale paardenshampoo gebruiken als je zijn hele lijf wilt wassen. Hiermee haal je minder huidvet weg, en kan je paard dus idd zonder deken buiten blijven staan.
Anoukloves_ schreef:Vjestagirl schreef:Ik zou sowiezo al niet wassen voor het 25 graden is, de weersverwachting voor de komende 2 weken goed is en je de ruimte hebt om hem rustig te laten drogen (stal, stapmolen).
Ik zou ook speciale paardenshampoo gebruiken als je zijn hele lijf wilt wassen. Hiermee haal je minder huidvet weg, en kan je paard dus idd zonder deken buiten blijven staan.
Hoezo de weersverwachting de komende 2weken goed als ik vragen mag?
Bonnigje schreef:Shampoo die voor mensen is bedoeld is niet zo goed. Je kan beter een echte paarden shampoo nemen, zo mild mogelijk.
.
Anoukloves_ schreef:melsh schreef:Ik heb gelukkig zo'n paard dat makkelijk schoon gepoetst is... Alleen de beentjes, staart en manen moeten af en toe eens gedaan. Dat doe ik dan het beste met Betadineshampoo. De staart spoel ik daarna altijd nog even uit met azijn, om echt al het schuim eruit te krijgen.
Azijn?
Denisexx schreef:klinkt misschien gek, maar ik wasde mn tantes paard altijd met switsal baby shampoo![]()
bruin bont paardje, ze werd weer helemaal stralend wit![]()
ze was voor heel veel andere shampoos namelijk harstikke allergisch..
helemaal opgezwollen benen etc.
maar werkt goed & ruikt lekker![]()

z0rr0 schreef:Anoukloves_ schreef:@ z0rr0 ;;
Hmm. Dat ken ik niet helemaal.
Maar oke, ik ga een keer op zoek!
Wat is dat beter dan andere shampoo?
het spoelt veel makkelijker uit.
als ik de staart van me paard was haal ik hem 1 keer door de emmer en het sop is eruit