nieuwe pension stal omg Doetinchem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: nieuwe pension stal omg Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:49

@noudy, bedankt en idd die 3 uur veranderen we naar een hele dag , wat iov ook korter kan.

en ja in deze omgeving moet je al heel wat aparts hebben wil je t duurder maken, dat klopt. maar ik vind 150 incl een mooi bedrag om mee te beginnen, t dekt de kosten iig en daar gaat t even om.

ga t zo even aanpassen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:52

newmom schreef:
ok na aanleiding van een aantal reacties pas ik het even aan.

let wel, dit is een PLAN, het is er nog niet en aanpassingen zijn welkom!

Stalling met weidegang

winter:

-snachts op stal
-overdag weidegang (minder is natuurlijk mogelijk)
-2 maal daags krachtvoer
-3 maal daags ruw voer
-om de dag worden de stallen gemest

zomer:

-keuze tussen snachts op stal of snachts weidegang
-overdag smorgen na krachtvoer in wei, savonds krachtvoer op stal. in overleg kunnen de paarden daarna weer naar buiten worden gebracht.

voorzieningen:
-wasplaats met warm water
-verlichte buitenbak
-mooie uitrijmogelijkheden(vlakbij bossen)

extra opties
-mogelijkheid tot laten scheren door staleigenaar
-mogelijkheden voor t laten longeren of rijden door eigenaar
-mogelijkheden voor lessen
-binnen en buiten zetten word gedaan
-dekens op en af word gedaan
-paarden zonder of met alleen voor ijzers kunnen in kudde, paarden die vierkant op ijzers staan worden apart gezet of met twee (beide rondom op ijzers)

prijs is incl stro, ruwvoer en krachtvoer. (mogellijkheid tot eigen krachtvoer)
150 p maand

ok, dit was even een ruwe schets.. aanvullen mag!!

aangepast

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:00

Ik zou liever meer betalen en dan kunnen beschikken over een binnenbak.... Ook mis ik een stapmolen/trainingsmolen. Dekens op en af: super. Maar ook beschermers om de benen als ze de wei/molen in gaan? Ook zou ik de voorkeur geven aan (minimaal) iedere dag opstrooien en 1x per week leeghalen. Worden medicijnen/supplementen ook gegeven? Als je zou beschikken over een binnenbak/stapmolen zou die 150 echt niet uitkunnen....

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:08

wuswa schreef:
Ik zou liever meer betalen en dan kunnen beschikken over een binnenbak.... Ook mis ik een stapmolen/trainingsmolen. Dekens op en af: super. Maar ook beschermers om de benen als ze de wei/molen in gaan? Ook zou ik de voorkeur geven aan (minimaal) iedere dag opstrooien en 1x per week leeghalen. Worden medicijnen/supplementen ook gegeven? Als je zou beschikken over een binnenbak/stapmolen zou die 150 echt niet uitkunnen....

Die binnenbak en stapmolen zou echt prachtig zijn idd, maar helaas nog even niet te realiseren.
dan zou idd de prijs ook omhoog gaan.

De deken op en af en uiteraard ook de beenbescherming om en af, dit spreekt voor mij voor zich maar het is goed dat je t erbij vermeld dat ik t ook even moet vermelden (als je snapt wat ik bedoel)

Het opstrooien en één keer p week mesten houd ik even in gedachten, dit kan wel natuurlijk maar dan zou iedereen dit moeten doen zodat ik elke dag bijv 3 a 4 stallen moet mesten en de rest strooien zodat dit zich kan rouleren, anders word t te zwaar voor één dag en één persoon, moi.

Ook het geven van medicijnen en voedingssuplementen is geen probleem.

ook dit ga ik zo even aanpassen.

EDIT: bedankt maar weer. :)

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:11

Ik sta nu ook op een stal waar dekens gewisseld worden: ideaal.
Het enige wat ik mis is trailerstalling.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:16

newmom schreef:
newmom schreef:

Stalling met weidegang

winter:

-snachts op stal
-2 maal daags krachtvoer (geven van medicijnen en of voedingssupplementen is mogelijk)
-3 maal daags ruw voer

zomer:

-overdag smorgen na krachtvoer in wei, savonds krachtvoer op stal. in overleg kunnen de paarden daarna weer naar buiten worden gebracht.(geven van medicijnen en of voedingssupplementen is mogelijk)

voorzieningen:
-verlichte buitenbak

extra opties
-binnen en buiten zetten word gedaan evenals beenbescherming aan en af.
-paarden zonder of met alleen voor ijzers kunnen in kudde, paarden die vierkant op ijzers staan worden apart gezet of met twee (beide rondom op ijzers)

150 p maand

aangepast

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:17

Patsy schreef:
Ik sta nu ook op een stal waar dekens gewisseld worden: ideaal.
Het enige wat ik mis is trailerstalling.

ohwja! zo zie je maar weer dat ik veel dingen vergeet om op papier te zetten.
komt ie ;) dank je!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:18

Stalling met weidegang

winter:

-snachts op stal
-2 maal daags krachtvoer (geven van medicijnen en of voedingssupplementen is mogelijk)
-3 maal daags ruw voer

zomer:

-overdag smorgen na krachtvoer in wei, savonds krachtvoer op stal. in overleg kunnen de paarden daarna weer naar buiten worden gebracht.(geven van medicijnen en of voedingssupplementen is mogelijk)

voorzieningen:
-verlichte buitenbak

extra opties
-binnen en buiten zetten word gedaan evenals beenbescherming aan en af.
-mogelijheden tot stallen van trailer.
150 p maand

aangepast

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:22

Met deze mogelijkheden wat je nu al op papier hebt staan, zou ik mijn paarden wel bij jou neerzetten, vind het een goed plan van aanpak en je staat ook voor dingen open.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:31

@ noudy

bedankt, das al 1 ;)
weet je wat denk ik vooral het grootste struikelblok gaat worden.. er is hier al vrij veel. ik bedoel, dit is wel de achterhoek en er zijn veel mensen met paarden maar ook veel mensen met ruimte achter hun huis.
als ik de start eenmaal heb dan ben ik er niet zo bang voor want ik weet dat mijn eigen cappaciteiten voor rijden en les geven voldoende zijn om daar extra verdiensten op te behalen, klinkt misschien beetje arrogant, maar ik heb voor mijn kinderen ook altijd dit al werk gedaan.
in ieder geval, de ervaring is ruim aanwezig, ik heb zelf in frankrijk een manege weten op te zetten van niks tot een goed lopend bedrijf wat winst draait. dus dat is t punt echt niet.
maar t is echt de start.. ik moet met iets unieks, iets goeds komen om klanten te krijgen, daarom wil ik heel graag weten wat mensen willen, wat hun triggert, wat hun wensen zijn, en daarom sta ik idd open voor aanpassingen.
Ik wil een leuke pensionstal wat eventueel na verloop vantijd uitgebreid kan worden tot een stukje manege waar op hoger niveau les geven word en waar de paarden hoger opgeleid zijn. waar in hele kleine groepen les gegeven word en waar je dus echt leert rijden. dus kan t niet te groot worden. dat zou ik ook niet willen.
het is de bedoeling dat het overzichtelijk blijft, dat het gezellig blijft en dat er ruimte blijft voor onderhandelingen.

dus.. ahaha

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:41

Ik weet er nog 1-tje: aanwezigheid ruime hoeveelheid (veilig)hindernismateriaal...

Helemaal super: springtuin.....

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:42

En...galoppeerbaan!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:53

@wuswa, die pringtuin is misschien nog haalbaar.. galopeerbaan weet ik nog niet.. of we moeten een baan om de weilandn heen leggen.. ga ik even over nadenken.

bedankt!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:03

Ik weet wel zeker dat je het red met deze instelling, en er zijn echt genoeg mensen die nog
wel een plek zoeken in die omstreken ben sinds een jaar verhuisd en had zelf wat weides in dtchem en ook wat pensionklanten gehad, die het zelf gevraagd hebben was eindelijk niet mijn bedoeling, en gaf wat beginnerslesjes voor 6 per uur had maar 2 geschikte beginnerspony s maar liep echt storm heb zoveel kinderen moeten weigeren en dat zonder dat ik er iets voor gedaan heb en niet gediplomeerd ben.
Dus vandaar denk ik dat je er wel komt.

@Wuswa jij wilt wel heel erg veel voor 150 euro ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:05

@ noudy,
fijn om te horen, dank je!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:50

Wat voor een afmetingen krijgt de bak en is deze in het hele jaar goed te gebruiken. (vlak en goed gedraineerd?)

Wordt de bak ook gebruikt voor losgooien/ laten rollen/ longeren?

Mogelijkheden tot longeren?

Zou het in het geval van hebben van meerdere paarden het ook mogelijk zijn om deze in eigen groep op het land te zetten? Schuilstal (kosten) zou dan eventueel ook prima zijn.

Shetlanders ook welkom en welk bedrag zou je daarvoor rekenen?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:09

sjakie schreef:
Wat voor een afmetingen krijgt de bak en is deze in het hele jaar goed te gebruiken. (vlak en goed gedraineerd?)

Wordt de bak ook gebruikt voor losgooien/ laten rollen/ longeren?

Mogelijkheden tot longeren?

Zou het in het geval van hebben van meerdere paarden het ook mogelijk zijn om deze in eigen groep op het land te zetten? Schuilstal (kosten) zou dan eventueel ook prima zijn.

Shetlanders ook welkom en welk bedrag zou je daarvoor rekenen?

De afmetingen van de bak zijn nog niet bekend, wel word het veel groter dan 20 x40 omdat ik wil dat er ook met menwagens ingereden kan worden. Deze zal dan ook gedraineerd worden.
de bodembedekking zal gewoon licht zand worden, wat voor zand is ook nog onbekend, ben aan de richting van strand zand aan het denken met eventueel een andere onderlaag.

longeer cirkel komt er ook en hierin mag dan ook log gelaten worden, niet in de rijbak ivm kuilen van de acrobaten onder de paarden en rollen.

tuurlijk zijn shetten welkom, ik zat te denken aan een kleiner stuk (afmetingen onbekend, wel voldoende ruimte natuurlijk) wei met een schuilstal. de prijs hiervoor zal een beetje afhangen van de animo hiervoor, drie samen is natuurlijk voordeliger dan één apart. ik ga hier nog even over nadenken.

hengsten zijn niet welkom. Dit vind ik een te groot risico aangezien er ook kinderen rond zullen lopen, waaronder die van ons en hoe braaf een hengst ook is.. in combinatie met merrie's zal hij niet altijd even "mak" zijn.
mocht er echter over een tijd een stuk land apart bijgekocht kunnen worden dan valt te bezien of we daar eventueel een buitenstal bij kunnen maken voor 2 of 3 hengsten die om de beurt naar buiten kunnen oid. maar tot zover nog niet.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:10

bedankt allemaal tot zover.. word wel aan t denken gezet :D maar dat is de bedoeling, dat ik niks over het hoofd ga zien en straks een mooi aanbod kan doen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:47

noudy schreef:
@Wuswa jij wilt wel heel erg veel voor 150 euro ;)

Oh...maar ik zou best meer willen betalen hoor! 150,- vind ik wel erg goedkoop.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 14:19

150 is ook niet duur, maar ik wil een goede start maken en 150 euro is gewoon een gangbare prijs voor de meesten met paarden.
het moet natuurlijk niet zo zijn dat het te duur word voor de faceliteiten die ik kan bieden, en daarom met leegstand kom te zitten...
na verloop van tijd dat er meer faciliteiten komen gaat ook de prijs omhoog, maar voor nu is t even goed en haalbaar zo.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:56

In silvolde is nog een paardenbedrijf te koop, hoeft bijna niks aan te gebeuren, voorzieningen zijn al aanwezig. Een groot minpunt vind ik dat er wat weinig weiland is.
Ook in de achterhoek zijn er mensen regelmatig op zoek naar een goede stal met eigenaren die echt kijk hebben op paarden en die zich aan hun afspraken houden.

Verder zijn er zoveel verschillende wensen van paardeneigenaren, ik zou bij je eigen plannen blijven en zien of daar mensen op komen. Niet teveel je oren laten hangen naar anderen, dan hou je het namelijk niet vol.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:03

Ik mis een leuke kantine met kachel en zitje en zadelkamer. Een bouwkeet of caravan of hutje of zoiets met wc.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:08

Alleen is het bijbehorende huis in Silvolde wel toe aan de broodnodige verbeteringen!
Newmom: klinkt prima!!! Wij hebben de paarden aan huis staan (ook in de Achterhoek), maar naar een stal als de jouwe was ik voorheen wel op zoek. Vind de prijs fijn!
Vind dat men trouwens wel enorm veel wensen heeft alhier....

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 10:47

haha ja wensen genoeg, maar dat is goed, zo kom ik er nl achter wat mensen zoeken en willen en welke prijs ze bereid zijn t betalen. dus laat maar horen die wensen. uiteindelijk gaan wij dan kijken in hoeverre we t kunnen realiseren.

ik ben ondertussen wel benieuwd naar t bedrijf in silvolde, is dat toevallig manege sylawald?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:13

Nee niet de manege, een bedrijf daar redelijk in de buurt.

Stal Hofs is ook te koop zag ik en stal Aalderinks staat ook al jaren te koop. Maar dan wordt het wel een serieus paardenbedrijf..