hooi uit duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:53

elmo1 schreef:
Er word voor je gereserveerd, dus wil ik in 1 winter 20 grote balen afnemen word dat in opslag op mijn naam gezet, en krijg ik gedurende de winter "mijn" pakken aangeleverd.
Dat word allemaal gelabeld, zo werkt dat daar

Maar dat kost je dan ook extra neem ik aan?

Dat kan bij veel boeren in NL ook wel, je moet het alleen wel aangeven. Zo kon het bij ons ook altijd en zitten er hier in de buurt meerdere boeren die een wenkbrauw optrokken bij de vraag maar er verder geen problemen mee hadden, zolang je maar garantie geeft dat je 't ook afneemt, dus een deel vooruit betalen.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:06

anneliesdj schreef:
elmo1 schreef:
Er word voor je gereserveerd, dus wil ik in 1 winter 20 grote balen afnemen word dat in opslag op mijn naam gezet, en krijg ik gedurende de winter "mijn" pakken aangeleverd.
Dat word allemaal gelabeld, zo werkt dat daar

Maar dat kost je dan ook extra neem ik aan?

Dat kan bij veel boeren in NL ook wel, je moet het alleen wel aangeven. Zo kon het bij ons ook altijd en zitten er hier in de buurt meerdere boeren die een wenkbrauw optrokken bij de vraag maar er verder geen problemen mee hadden, zolang je maar garantie geeft dat je 't ook afneemt, dus een deel vooruit betalen.

ik hoef daar niets extra's voor te betalen, hoort bij de service

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:10

lisa_pluisje schreef:
Weet iemand waar je in Nederland in Gelderland of Brabant Eifelhooi kunt kopen?

gezien het feit dat iedereen behalve TS pb's stuurt
:D http://www.weidezicht.nl

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:35

elmo1 schreef:
ik hoef daar niets extra's voor te betalen, hoort bij de service

Dat vind ik dan raar, bij ons zijn ook vaak genoeg mensen geweest die zeiden over x aantal weken opnieuw nodig te hebben en of dat bewaard kon worden maar nooit meer wat van gehoord.
Vandaar dat er dus nu een aanbetaling wordt gevraagd.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:59

DubbelDun schreef:
Hoe zit het met het Jacobskruiskruid in Duitsland?? Hier mag het niet verkocht worden, maar ik heb gehoord dat ze daar in Duitsland niet zo moeilijk over doen.

Hier letten de boeren erg op het voorkomen hiervan.
Helaas zijn er veel paardenhouders, die wel verstand hebben van paarden, maar niks over het onderhouden van een weide, en de categorie ex-boeren die hun veestapel van de hand hebben gedaan, maar nog wel land hebben. Die vangen gemiddeld 100 euro per jaar/hectare ivm. melkquotum of natuurbehoud (prachtgeld) daar moet je mee oppassen, want die hooien gemiddeld 2x per jaar (boeren doen dat 3x) en die letten niet zo goed op de weide conditie. Er is dan risico dat er St. Jacobskruiskruid tussen zit.
Wij betrekken ons hooi van een actieve boer, die ook weet hoe je een weide onderhoudt, en dat is wel zo veilig.
Hooi uit natuurgebieden is uit den boze, want daar kunnen veel schadelijke kruiden tussen zitten, die in gecultiveerd land geweerd worden. Als dit gehooid wordt en verkocht dan vindt ik dat eigenlijk misdadig, omdat een dier daar goed ziek van kan worden.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 03:15

lisa_pluisje schreef:

Ik kan wel eens voor je navragen, ik woon in de Eifel :-)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:28

elmo1 schreef:
lisa_pluisje schreef:

gezien het feit dat iedereen behalve TS pb's stuurt
:D http://www.weidezicht.nl

TS heeft inmiddels hooi uit Duitsland gevonden ;)

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:01

ik heb ook wel intresse in dat duitse hooi wie heeft er voor mij een tel of site of iets dergelijks via pb alvast bedankt woon net over de grens bij zwartemeer.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:24

Hier nog iemand uit de Eifel. Ik koop grote rundbalen a € 20,- per stuk, meestal 2e schnitt, durf niet te zeggen hoe zwaar die zijn hoor, gemiddeld ca. 1.20 meter doorsnee. Kleine baaltjes zijn hier inderdaad nauwelijks te krijgen. Kwaliteit is zeer goed, lekker stengelig hooi met veel soorten gras erin. Helaas bij mij niet gegarandeerd JKK vrij, maar veel groeit er hier gelukkig niet.
Ken zo geen adressen van boeren die naar NL leveren.

maXcomX

Re: hooi uit duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:26

Dat zij kleine rundbalen en die wegen ook ongeveer 500 kg.