Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maargoed, zeg nu zelf..... een stal / hok van 3x3 meter voor twee paarden waarvan één echt groot is TS? Paarden en hun lichaamstaal vertellen elkaar wel eens; weg uit mijn ruimte. In een stal zal je
ingvdh schreef:bij ons staat een dergelijke combinatie op stal, maar ik geef je het probleem van die eigenaren om over na te denken.
Het paard kan absoluut niet meer zonder de pony, andersom gaat nog net. Als ze de pony maar even weg halen raakt het paard helemaal in de stress en breekt de boel af, komt de pony weer bij hem op stal is het goed. In zicht is ook niet acceptabel, hij blijft stressen tot de pony bij hem is. Op de wei hetzelfde, er kunnen 4 andere paarden bij staan, maar als de pony weg is raakt hij in paniek. Kortom ze kunnen niets met beide dieren omdat ze zich niet laten scheiden.

echt super irritant.

Maarrr, sinds ze voor de winter op stal zijn gekomen is Shetlief bij een Tuigpaardveulen in 1 stal gezet, en dat gaat goed. Het is een flink ruime stal, ik denk 4x5 of 4x4?? Ik kan iig bij wijze van mijn shetje longeren
En dat gaat goed. Een hoge etensbak voor paard, en pony voer op de grond. Pony is overigens de baas over het veulen, als ze heibel hebben staat shetlief te dreigen in het midden en rent veulen rondjes, dat is wel sneu, maar gelukkig is dat snel over en eigenlijk enkel als je bix geeft.