van luxe stal naar "doe het zelf stal"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 03:48

Ik ben van luxe naar simpel verhuisd, en verhuis binnenkort weer terug naar luxer. Mijn paard is op dit moment 'uit logeren' bij familie omdat ik hem zelf om medische redenen tijdelijk niet kan geven wat hij nodig heeft, maar tot voor kort stond hij op een stal zonder fatsoenlijke binnenbak (wel een 'wannabe-binnenbak', maar die is te klein en te laag om normaal in te kunnen rijden), en niet goed onderhouden buitenbakken, die nu dus onder water staan. Er is één paddock die 's winters helemáál onbegaanbaar is, en een longeerbak die ook als paddock wordt gebruikt: zelfde verhaal.
Bovendien is het terrein zelf gewoon een zooitje: niet netjes bestraat dus altijd een baggerzooi, enzovoort.
Ik woon in de gemeente Waterland, en het is hier 's winters écht te nat om ze op het land te zetten, daar blijft niets van over, dus in ieder geval een goede paddock is broodnodig.
Mijn paard staat er nu bij z'n 'oppas' super bij, loopt de hele dag op het land met twee vriendjes en staat 's nachts in een droge warme stal. Als hij weer terugkomt naar mij wil ik hem niet meer op z'n oude stal hebben, dus we gaan verhuizen naar een nette, mooie stal mét binnenbak en voldoende paddocks om lekker buiten te kunnen staan overdag.