xChevalover schreef:se7entje; Ja, in de winterperiode staat hij binnen aan een muur, in de zomer aan een grote paal (ook met een ring in) die in een betonnen grond zit, heel stevig dus![]()
denise04; Hihi, een fietsenband is wel een originele oplossing
Ow, ik kom nog niet eens aan 10 minuutjesIk vraag hem meestal 2 minuten, en als hij braaf is, doe ik er nog een minuut bij, met een beloning natuurlijk (paar koekjes). Als ie vervelend begint te doen, moet hij eerst deftig stilstaan voordat hij terug op de wei / op stal mag.
Ja, als hij aan het maaien is krijgt hij meestal een tik tegen zijn borst, dat is het enige wat effect heeft, als ik hem geen aandacht geef, word het alleen erger. Begint hij te hangen, en probeerd hij ook met zijn achterbenen te trappen. Als hij begint te maaien als ik met hem wandel, dan negeer ik het wel, maar in een kleine ruimte (die ex-stal dus) vind ik het niet echt veilig om hem maar z'n gang te laten gaan
Oeioei wat een inconsequente opvoeding. Dus soms mag hij het wel, soms niet?
Als hij braaf is op de poetsplaats laat je hem langer staan, als ie vervelend is hoeft ie maar heel even 'deftig' te staan en hij mag alweer de wei op.
Als je hem geen aandacht geeft gaat ie hangen en trappen?! Die heeft het geintje helemaal door. Negeren die hap. Laat maar een kwartier staan, komop zeg. Het paard dat beslist of ie er genoeg van heeft of niet?!
"Zijn er geen koekjes meer en negeert ze me? Lekker gaan hangen! Dan mag ik zo de wei weer op."
2 minuten is echt te weinig, je speelt hem zo in de kaart. Laten staan totdat het 'spelen' met jou niet meer leuk is. Dan zet je hem pas weer weg.
Misschien komen mijn woorden een beetje hard over, ik probeer alleen te zeggen dat je het beste voor hebt met je paardje maar je hem op deze manier omtoverd tot een verwend kind en een verwend kind is prima.... maar een verwend kind van 500 kilo is levensgevaarlijk!!
Ik vraag hem meestal 2 minuten, en als hij braaf is, doe ik er nog een minuut bij, met een beloning natuurlijk (paar koekjes). Als ie vervelend begint te doen, moet hij eerst deftig stilstaan voordat hij terug op de wei / op stal mag.
hopen dat het nooit komt...) dus echt halsters kapot getrokken heeft hij tot hier toe nog niet gedaan.
Amen 
)