Welke van de 2 stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blossom1

Re: Welke van de 2 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:15

In de eerste instantie zou ik stal 1 kiezen.
Ik vind weidegang zeer belangrijk voor het paard en ik ga liever naar een iets minder gezellige stal waar ze veel op de wei kan als een gezellige stal waar ze veel op stal moet staan.
Misschien blijken die mensen toch wel meer van paarden af te weten als je nu denkt als je er eenmaal staat.
Ook de afstand is natuurlijk wel prettig.
Als deze stal niets is dan kun je altijd nog overstappen naar stal 2 maar zo te lezen hebben ze allebei voor en nadelen.
Nogmaals, ik zou dan voor het geluk van mijn paardje kiezen en voor veel weidegang gaan.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:27

Stal 1 spreekt mij het meest aan.
Grote voordelen vind ik dat je beschikking hebt over zowel een binnen als buitenbak. Je kunt dan vrijwel altijd rijden, ook als in een van de twee bakken prive les word gegeven.
Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat je paard zoveel naar buiten kan. Dat lijkt me veel prettiger en beter voor hem/haar.

De sfeer zou een nadeel kunnen zijn maar ik vraag me af of dit niet toch erg mee zal kunnen vallen als je paard er eenmaal staat. Grote kans dat je dan leuke mensen ontmoet. Anders kun je inderdaad altijd nog verkassen zoals al eerder aangegeven. :)
Vind je de sfeer trouwens niet leuk door hoe de eigenaar zich gedroeg of meer omdat de stal b.v. zeer prestatiegericht overkwam en jij meer recreatief rijdt?

Ik zou zelf niet snel voor stal 2 kiezen omdat ze alleen een buitenbak hebben. Dat ervaar ik wel als een groot nadeel.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:35

Stal 1, lekker dichtbij en een groot voordeel dat de paarden veel langer buiten komen, dat is toch het allerbelangrijkste.
Sfeer kan heel best mee vallen als je er een tijdje bent. En in stal 2 kan heel erg tegen vallen als je er een tijdje loopt.
Ik zou dus voor stal 1 gaan.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:42

Ik zou voor stal 1 gaan. Welzijn van mijn paard gaat voor alles, dus hoe meer hij buiten komt hoe beter. Bovendien scheelt het nogal wat in de prijs en een binnenbak is natuurlijk heerlijk met dit weer. En misschien valt de sfeer ook wel mee als je er eenmaal staat en wat meer mensen kent.

Ik vind 15 min (voor stal 2 dan) onderweg overigens niet zo lang.

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:46

Ik zou voor stal 1 gaan ivm het lekker veel buiten staan van je paarden.
Dat vind ik belangrijker dan een gezellige sfeer, voor het zelfde geld kom die gezellige sfeer vanzelf op die stal.
:o
succes nog

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:08

ik had voor stal 1 gekozen.
echt een groot pluspunt die binnenbak!
en als je paar dingen niet aanspreekt, kun je dan misschien gaan overleggen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:49

Ik zou ook voor stal nr. 1 gaan. Het is toch lekker dat je paardjes een tijdje buiten lopen en dat het zo dicht bij huis is. De sfeer moet je zelf maken. ;)

vlekjes1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:54

Ik zou kiezen voor optie 1,daar het een tijdje aankijken en als het je niet bevalt doorschuiven naar stal 2 :D

Succes met je keuze,groetjes Sylvia

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:32

Ik denk dat stal 1 beter is. Als er iets met je paard gebeurt, kan je er snel naar toe.
En het word vast gezelliger als je er eenmaal staat! En het beste voor je paard en dan pas de gezelligheid toch?

Oja, en stal 1 is ook goedkoper. :+
Laatst bijgewerkt door delerium op 23-02-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: italics verwijderd

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:34

Ik zou voor de eerste gaan. :)
Denk dat de sfeer er wel komt als je er echt bent dagelijks, en je met mensen praat etc.
Voordeel is dan ook nog dat je en dichter bij huis bent en meer faciliteiten hebt voor een kleinere prijs. :Y)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:15

ik zou ook voor stal 1 gaan. je wilt toch het beste voor je paardje en dat is bij stal 1 beter als bij stal 2.
plus dat ze dan nog eens gaan lessen op stal 2, dus inderdaad de kans dat als jij dr bent de bak bezet is, dus dan kan je ook niet mee rijden. en bij stal 1 heb je een binnenbak, dus weer of geen weer je kan altijd lekker wat doen met je paard.
en sfeer dat creëer je zelf. misschien leek het op de eerste indruk niet zo gezellig, maar als je eenmaal de mensen kent, dan kan je het heel gezellig krijgen, al zijn het er maar een paar waar je het leuk mee kan vinden, dat kan al genoeg zijn.
en mogt het nou voor jou echt niet leuk zijn kan je altijd nog verder zoeken.