weven overnemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:35

Sonja schreef:
Het is nog nooit aangetoond dat paarden stalondeugden overnemen van elkaar. Echter, als paarden in dezelfde niet-ideale omstandigheden verblijven, dan heb je natuurlijk wel een grotere kans dat meerdere paarden ondeugden aanleren...

Ik zou dus de oorzaak zoeken en aanpakken.

Mee eens. Ik heb zelf ook een wever, zij is daar bij de vorige eigenaar mee begonnen. Die voerde alleen als hij er zin in had en de paarden gingen ook zeer onregelmatig naar buiten. Mijn paard weeft nu alleen als er iets stress vol is voor haar (bijvoorbeeld een maatje dat nog niet binnen is en zij al wel). Een ander paard kijkt echt niet naar die van mij zo van * hee, wat ben jij daar aan het doen? Moet ik ook eens proberen* Als op een stal echt meerdere paarden staan te weven zegt dat voor mij in het algemeen meer over het stalmanagement.

xChevalover

Re: weven overnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:41

Bij ons op stal staat er ook een wevertje!! Zij doet het constant, maar zij wordt niet altijd even goed verzorgt, dus dat kan er ook wat mee te maken hebben... De mijne staat soms in haar buurt, en hij wordt helemaal zenuwachtig van haar!!

Dus mijn mening; ze nemen het weven niet over omdat een ander het doet, maar ze kunnen er wel enorm zenuwachtig van worden waardoor hun hoofd meeweeft zoals TS al zei!!