Wat is een betaalbaar, maar goed dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:44

Dijkman zadel zit inderdaad best goed en is niet al te duur. Ik heb zelf een Dijkman als 2e zadel en dat bevalt goed. Je krijgt ook 5 jaar garantie op de boom

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:27

Ik heb zel feen JC dressuurzadel, kostte toen 1300 gulden en is een zadel dat goed zit en er goed uit blijft zien. Ik ben er iig harstikke tevreden mee (maar zoek nu een tweedehands vzh-zadel voor erbij, dus iedereen die nog wat heeft liggen....)

Nair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:13

Hoiiii,

Ik heb een Wembley Flex. Dit dressuurzadel is een goede middenklasser. Nieuw kost hij 485euro. Het is echt een heerlijk zadel. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nog steeds super *LOL* .

Groetjes Nair

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:19

vanda's schreef:
Liever een goed merk 2de hands, dan een nieuw van een stinkmodder merk...

je kunt beter een 2e hands stubben kopen dan een kadet of zo hoor. Als je 500 euro hebt, kun je ze goed besteden. Er zijn best 2e handse stubbens, kieffers, of whatever te koop. die zadels kunnen goed 20 jaar meegaan, als het niet langer is. Stel dat je zo'n zadel dan weer verkoopt over 2 jaar, kan het goed zijn dat het nog steeds dat geld oplevert wat je ervoor betaald hebt. DAt kun je van een wintec niet zeggen!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:10

Ik heb een klimke dressuur zadel, echt een heerlijk ding is het..
Alleen niet de goedkoopste,was 2-dehands zo een 2200 gulden..
Zelf vind ik kieffer en bm zadels ook heerlijk rijden..

veel rijplier metj e nieuwe zadel he!

Groetjes!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 18:06

Even omhoog halen omdat ik een tijdje niet online ben geweest.
Volgens de zadelmaker kan ik mijn half jaar oude wintec 500 vzh (neigt naar spring) voor 400 euro verkopen. Hij is al zo goed als verkocht (nieuw zijn ze 450-500), gelukkig.

Wil ook voor een beter merk, 2e hands, gaan. Als iemand wat weet, hier in de buurt (Joure, friesland) hoor ik het graag.

Wintec wil ik niet meer, het zadel heeft me goed voldaan maar vind leer toch fijner.
Weet iemand hoe duur een JC diamant vzh (naar dress.) nieuw is? Die vond ik toendertijd lekker rijden Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:09

Ik heb een Hubertus dressuurzadel gehad. Was 3 jaar terus (net voor de euro) 1100 gulden. Het bleef heel mooi en ik heb er met veel plezier op gereden. Omdat ik stopte met mijn pony en het niet op mijn Fries paste heb ik het verkocht. Maar dat meisje waar het nu van is heeft er ook erg veel plezier van.