aan wat voor bedrag denken jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:49

Waar mijn pony staat betaal ik 100 euro in de maand. Ze staat dan met 3 anderen 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Voor hooi en water wordt gezorgd, maar brokken/ slobber/ muesli of wat je ook maar bij wilt voeren, daar moet je zelf voor zorgen. Het gaat daar op stokmaat. En dan vanaf 85 euro per maand. Mijn merrie is 1.48 en dat scheelt mij net mooi 25 euro per maand, vanaf 1.50 meter is het nl 125 euro in de maand.

ukoldaatje

Re: aan wat voor bedrag denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:57

Ja precies, ik zou 75 euro een mooi bedrag vinden..En heeeel blij zijn dat het voor dat bedrag zou lukken!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:43

savanna04 schreef:
voor dat we een pony kopen gingen we op zoek naar een plekje waar die kan staan.
kennissen van ons wonen op een boerderij bijten onze woonplaats.
daar mag die wel komen te staan.
omdat hun geiten hebben mogen we hooi of kuil van hun gebruiken.
ik zorg zelf voor de pony en geef hem dan ook zelf eten.
wat voor soort berdag zouden ze kunnen vragen? ze hadden zelf ook geen idee.
we hebben in de zomer een heel groot stuk land tot beschikking met andere paarden die van familie van hun en in de winter een stuk naast hun boerderij.
zelf moeten we nog even een klein stukje wit lint spannen.

ik betaal 200,00 in de maand voor 8000 m2 met schuilstal, stroom en water.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:36

wij hebben het hier thuis eens uitgerekend wat wij voor de stalling zouden vragen, incl. binnen en buitenbak. maar dan kwam je op nog geen 70 euro per paard. hooi en stro kost hier gemiddeld 1 euro per pak, water word hier naar binnen gepompt uit de sloot het hele jaar door dus scheelt ook weer.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:05

MarimaCarona schreef:
wij hebben het hier thuis eens uitgerekend wat wij voor de stalling zouden vragen, incl. binnen en buitenbak. maar dan kwam je op nog geen 70 euro per paard. hooi en stro kost hier gemiddeld 1 euro per pak, water word hier naar binnen gepompt uit de sloot het hele jaar door dus scheelt ook weer.

wow, 1 euro is echt weinig!
Kijk eens op MP, die vind je niet snel voor die prijs iig niet in deze buurt wat aan te rijden is voor ons.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:41

ik woon op geen half uur vanaf noordwolde en hier krijg je het ook niet zo goedkoop hoor ;) Dan moet je al zelf laten persen of heel goedkoop, bijna kostprijs, vanaf land ophalen van natuurorganisaties...

Ik snap het berichtje van MarinaCarona eigenlijk niet zo goed.
Hoe kom je aan die 70 euro voor stalling met binnen- en buitenbak? Zijn die 70 euro wat jullie per paard aan kosten hebben voor hooi en strooisel en krachtvoer etc.? Of is dat inclusief vaste lasten hypotheek, onderhoud gebouwen, land, omheining etc? Of is dat wat jullie overhouden per paard?
Kun je iets duidelijker zijn met wat je bedoeld?

blossom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:03

Ik denk ook zo rond de 75 euro als het hooi erbij zit.
Ik betaalde hier voor een wei van zo'n 2000m2 500 euro per jaar, kale prijs dus zonder hooi

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:33

hmm... ik betaal 80 Euro voor mijn pony, die loopt het hele jaar door in de wei met 3 andere paardjes. ze krijgen hooi bijgevoerd iedere dag en ook voor water wordt gezorgd.
verder nog 10 euro voor de stalling van mijn wagentje daar.
vindt het wel een mooi prijsje aangezien dit recht tegenover een enorm bos ligt (Loonse en Drunense duinen).
verder nog een buitenbak tot beschikking en als er iets is met je paardje dan wordt er ook goed voor gezorgd (medicijnen geven, afspuiten,e.d.) dit doen ze dan ook voor je.
ik denk zo dat voor jou rond de 60-70 Euro een mooi prijsje zal zijn...mits natuurlijk dat hooi/kuil erbij inbegrepen zit. anders misschien iets van 50 Euro en dat je dan nog hooi/kuil er los bij betaald..