Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JoyCiej007 schreef:Peerke_ schreef:Gewoon een manege of ander paardenbedrijf zoeken waar de mest wordt opgehaald, vaak kun je daar voor weinig zo nu en dan eens een aanhangertje erbij gooien
Zou je ook kunnen proberen, maar denk dat er nog best veel manege's/bedrijven/pensionstallen zijn die daar echt geen zin in hebben; feit is dat iedere stalhouder zijn mest toch maar even kwijt moet, manege bij ons in de buurt bied mest zelfs gratis aan voor particulieren om af te halen (wat er trouwens veel meer doen tegenwoordig) dus denk niet dat je daar hoeft te vragen of je daar je eigen mest ook nog eens bij mag gooien; uiteindelijk is iedere stalhouder de mest liever kwijt dan rijk......
Isabonny schreef:Ligt er aan hoe groot je wei is. Als je maar 2 paarden hebt en je hebt voldoende wei, dan kun je zelf een mesthoop maken en het later over je wei verspreiden.
Ik heb dus niet voldoende wei en buren die te kort op ons wonen. Die storen zich al aan de stank van de mest op de aanhanger in de zomer.
Ik heb eeen tijdlang de mest naar een manege gebracht. Daar betaalde ik € 60,00 per jaar voor. Maar dan moest ik wel elke 2 weken de mest brengen (omdat het gebruikt wordt voor de champignonteelt en die willen geen zwarte mest). Nu breng ik het naar de boer waar ik ook mijn stro koop. Daar kan ik het gratis kwijt.
Heb het een paar keer via internet proberen kwijt te raken (toen ik even niet wist waar ik het kwijt moest), maar daar kreeg ik helemaal geen reacties op.