Paardenmest laten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: Paardenmest laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:37

we hebben een kiepkar. daar kan ik een week mest op kwijt van 3 pony's (ze staan op vlas) dus 1x in de week legen we die 1km verderop :)

marjan321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:31

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:40

Onze pony's staan achter volkstuintjes, bijna iedereen van de tuintjes wil het wel hebben, en vaak als het me zit halen ze het zelfs uit de stal(dus we hoeven niet uit te mesten) En ze hebben llemaal een klein mestbutlje afgezet op hun tuintjes dus daar knnen we gewoon met de kruiwagen naartoe rijden(zo'n 15 meter:P)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:50

JoyCiej007 schreef:
Peerke_ schreef:
Gewoon een manege of ander paardenbedrijf zoeken waar de mest wordt opgehaald, vaak kun je daar voor weinig zo nu en dan eens een aanhangertje erbij gooien

Zou je ook kunnen proberen, maar denk dat er nog best veel manege's/bedrijven/pensionstallen zijn die daar echt geen zin in hebben; feit is dat iedere stalhouder zijn mest toch maar even kwijt moet, manege bij ons in de buurt bied mest zelfs gratis aan voor particulieren om af te halen (wat er trouwens veel meer doen tegenwoordig) dus denk niet dat je daar hoeft te vragen of je daar je eigen mest ook nog eens bij mag gooien; uiteindelijk is iedere stalhouder de mest liever kwijt dan rijk......

Veel paardenbedrijven hebben een contract met een mestverwerker, ze moeten opgeven hoeveel paarden en ponys ze iedere maand hebben, en adhv wordt de prijs bepaald voor het ophalen. Dus meestal kun je daar in ruil voor een kleinigheid, wel zo nu en dan eens wat mest bij gooien.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:59

Wij doen onze mest ook op een kiepkarretje. Een keer in de week legen we die op een manege in de buurt. Daar betalen we een kleine vergoeding voor.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:00

Heb je een klein hoekje in je tuin over? Zet er een hekje omheen en maak er een mesthoop van :)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:28

Bij mijn verzorgpaarden wordt het nooit opgehaalt, dat is stro wat uit zichzelf ''verteerd'' ofzoiets.

kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:27

Hoi!
Doe goed voorwerk; ik stond op t punt om de mest voor 10 euro per keer naar een pensionstal in de buurt te brengen, toen ik bij een (vee)boer in de buurt kon regelen dat ik elke week een aanhanger breng voor 100 euro per jaar.
Succes!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:01

waar mijn pony staat mogen ze 3 maanden geen mest vervoeren stom is dat. ligt nu veel naast de botonnen mest hoop
een boeren bedrijf moet toch zijn mest kunnen vervoeren lijkt mij dus waarom het 3 maanden niet mag geen idee.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:06

Isabonny schreef:
Ligt er aan hoe groot je wei is. Als je maar 2 paarden hebt en je hebt voldoende wei, dan kun je zelf een mesthoop maken en het later over je wei verspreiden.

Ik heb dus niet voldoende wei en buren die te kort op ons wonen. Die storen zich al aan de stank van de mest op de aanhanger in de zomer.

Ik heb eeen tijdlang de mest naar een manege gebracht. Daar betaalde ik € 60,00 per jaar voor. Maar dan moest ik wel elke 2 weken de mest brengen (omdat het gebruikt wordt voor de champignonteelt en die willen geen zwarte mest). Nu breng ik het naar de boer waar ik ook mijn stro koop. Daar kan ik het gratis kwijt.

Heb het een paar keer via internet proberen kwijt te raken (toen ik even niet wist waar ik het kwijt moest), maar daar kreeg ik helemaal geen reacties op.

Je kunt je eigen mest beter niet over je eigen land uitspreiden ivm wormbesmetting.