astridh schreef:Ik ben niet zo moeilijk, het enige waar ik een paard op zou laten staan (niet ga kijken) is als het te klein is....voor de rest gaat het om de combinatie van factoren en moet het paard en de prijs me gewoon aan staan.
Grappig dat iedereen zo hamert op de rontgenologische of klinische aanmerking, aannemende dat geen 1 paard 100% is. Iedere keuring wordt gedaan in samenspraak met het 'gebruiksdoel' van het paard, het resultaat van de keuring geeft vaak een verwachting weer. Foto's van een 8 jarig paard dat al geruime tijd zonder problemen in de sport loopt hebben naar mijn idee ook een andere verwachtingswaarde dan van een 3 of 4 jarige.
Alle genoemde 'negatieve' factoren behalve stokmaat kunnen wat mij betreft gecompenseerd worden door andere positieve factoren. Kortom, mijn droompaard bestaat niet.
Helemaal mee eens.
Ik zou bonfire en dergelijke paarden toch ook niet op de foto's willen hebben, gegarendeerd dat er bij paarden van die leeftijd toch echt wel wat uitkomt.
En ik denk als alles wat op conours rondloopt met een 3 of 4 ergens niet meer zou mogen komen, dat het erg rustig zou worden.
Zo als ik al eerder aangaf, het zou er aan liggen voorwat een paard een opmerking krijgt. En hoe oud hij is met die opmerking.