Eerst een paard kopen of eerst stalling regelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maroucha

Re: Eerst een paard kopen of eerst stalling regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:15

Mijn ouders hebben eerst stalling gezocht dat gereserveerd en toen gingen we op zoek naar een pony.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:19

Ik zou me eerst oriënteren op de stallen, daarna paard kopen en dan pas daadwerkelijk een stal huren. Straks huur je al een stal omdat je per se op een bepaalde stal wilt staan en vervolgens vind je geen leuk paard en dan betaal je stalling voor niets. Je hoeft ook niet meteen je definitieve stalling gevonden te hebben..een tijdelijke kan natuurlijk ook.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:22

SemdeLorijn schreef:
Stel je koopt een paard, en je hebt geen stalling, dan kun je hem weer verkopen!

er is altijd wel een plek waar je nieuwe paard kan staan, al is het een noodoplossing..die zijn er altijd wel!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:25

_Veronique_ schreef:
SemdeLorijn schreef:
Stel je koopt een paard, en je hebt geen stalling, dan kun je hem weer verkopen!

er is altijd wel een plek waar je nieuwe paard kan staan, al is het een noodoplossing..die zijn er altijd wel!

ja idd en waar zou je hem in die tijd moeten zetten voor die weer verkocht word.. op een stalling ja. :+

anniek055

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:26

Waar wil je je paard neerzetten als je nog geen stal hebt?
Ik denk toch eerst de stalling regelen! ;)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:27

Ik zou me eerst op stalling oriënteren. Is er veel aanbod, dan zou ik niet alvast een box huren, is er erg weinig waarschijnlijk wel.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:28

Ik heb momenteel mijn pony tekoop en zou er eerlijk gezegt niet op zitten wachten wanneer iemand eerst nog stalling moet gaan zoeken! Met de kans dat mijn pony nog 2 maanden hier staat.
Ik heb eerst een weiland geregeld en daarna mijn ponys gekocht. Heb 1 maand weigeld betaald zonder dat er een pony stond.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:30

@ roosz Ja dat is nogal logisch. Ik zou genoeg noodopties achter de hand hebben dan alleen favoriete stal nummer 1. Waarom meteen een stal huren? En dan lekker een half jaar zonder paard zitten. Je kent toch heus wel iemand met een stal of wei, al is het verder weg. Dat zou gewoon mijn leus zijn ipv onnodig een stal huren.

Ik zei ook: oriënteren als eerste. Zegt genoeg lijkt me!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:56

Ik heb eerst een stalling geregeld, dat gereserveerd, en daarna paardje gekocht.
De datum dat ik het paard zou kopen stond al wel vast :j

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:37

Eerst stal regelen! Goede stallen zitten snel vol en hebben weinig verloop. Een tijdelijke stal vind ik niks. Veel paarden hebben veel verhuizingsstress. Je doet niemand (je paard, de ph, de daar gestalde paarden) geen plezier met een tijdelijke oplossing. Mss kun je een aangepast tarief voor stalling afspreken zolang je paard er nog niet staat?

Wel reserveren en vervolgens afzeggen, zoals iemand suggeerde, vind ik asociaal. Hoe zou jij het vinden als ze jou de stalling toezeggen en die toch verhuren aan een ander? Precies.

Jeff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:48

Eerst op stallen orienteren, daarna opzoek naar paard.

Het echt regelen kun je wel doen als je een paar leuke paardjes op het oog hebt!

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:49

stalling is best belangrijk, dus ik zou dat eerst soort van geregeld willen hebben. Het kan natuurlijk ook een beetje parallel lopen, maar het is prettig als je verkopers al kunt vertellen waar hun paard terecht zou komen. succes!

Knurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:23

eerst stalling regelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:28

Ik ben eerst gaan kijken naar een paard toen ik besloot haar te nemen heb ik gelijk 2 stallen gebelt ( waarvan ik al wist dat die 2 altijd wel een plekje voor mij hebben of anders wel een plekje maken) en ik kon kiezen waar ik ging staan en heb de gezelligste stal gekozen. De stalhouder is zelfs mee geweest om mijn paard te gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:29

Ik heb eerst stalling geregeld

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:45

Poehee, wat veel mensen die eerst een stal regelen! Hoe lang doen jullie dan over je zoektocht naar een paard? De laatste heeft mij zelf 4 maanden gekost, zou toch niet kunnen lachen als ik al die tijd voor niks stalgeld zou moeten betalen ook.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:50

Ik persoonlijk zou ook zeggen: eerst stalling regelen!

Toen mijn vorige paard afgekeurd zou worden, was ik al op zoek gegaan naar een vervanger. Ik had met de staleigenaar afgesproken dat ik de helft van de standaard prijs zou betalen tijdens leegstand (alsnog 200 euro p.m.). Uiteindelijk heb ik mijn nieuwe paard zo snel gevonden, dat de stal maar twee dagen heeft leeggestaan.

Nu is het wel zo dat ik persé op deze stal wilde blijven staan. Had ik hem niet aangehouden, was mijn stal zeker weten vergeven aan iemand anders!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:52

Urielle schreef:
Poehee, wat veel mensen die eerst een stal regelen! Hoe lang doen jullie dan over je zoektocht naar een paard? De laatste heeft mij zelf 4 maanden gekost, zou toch niet kunnen lachen als ik al die tijd voor niks stalgeld zou moeten betalen ook.

En als je nu ens een paard koopt en er zijn geen stallen beschikbaar?
Dan heb je een probleem.. Tijdelijke stalling zou ik ook alleen toevallig bij vrienden kunnen die nog een weidemaatje zoeken. Stallen zijn hier schaars..

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:52

In bepaalde regio's zijn er altijd wel stallen die tijdelijk een plekje hebben voor je. De zoektocht naar een paard kan erg lang duren, dus ik zou mij wel orienteren naar stallen, maar niets reserveren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:45

galley schreef:
En als je nu ens een paard koopt en er zijn geen stallen beschikbaar?
Dan heb je een probleem.. Tijdelijke stalling zou ik ook alleen toevallig bij vrienden kunnen die nog een weidemaatje zoeken. Stallen zijn hier schaars..

Ach, soms kan het verkeren. Wrangler heb ik zelfs nog 'per ongeluk' aangekocht, toen heb ik een vriendin naar stallen in de buurt gevraagd en op haar pensionstal was toen een plekje vrij. Daar heb ik nog jaren naar volle tevredenheid gestaan. Dat heeft zo moeten zijn denk ik, want dat was een kleine stal met weinig verloop en toch was er net op dat moment een stal vrij.

En de laatste nieuwe, mijn schimmel, daar ben ik toch echt wel even voor op zoek geweest toen, de aankoop schoot echt maar niet op. Nou is er op mijn huidige stal gelukkig steeds wel wat te regelen, want eigenlijk was de planning dat de paarden al aan huis stonden :+ .

Ik heb al eerder 'noodstallen' ergens genomen, voor extra paarden of omdat ik een aanvaring met de pensionhouder had en niet wilde blijven. Dat kon dan iets zijn waar bijv. alleen een slecht te rijden buitenbak bijzat, of een manege, of iets wat bijvoorbeeld gruwelijk duur was, of verder weg dan ik wilde rijden met de auto. Eigenlijk ben ik met wat rondbellen en iedereen vragen toch altijd binnen de twee weken weer aan weer een geschikte nieuwe stal gekomen en ik woon in een echt moeilijke regio qua stalling, vergelijkbaar met de Randstad.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 03:45

1st opzoek naar stalling die aan je wensen voldoet, en dan een stal huren en laten weten dat je nog een paard zoekt.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 04:15

ik ga in mei mijn paardje op halen, ik heb gelukkig kunnen regelen dat ze bij de pensionstal dan of tot die tijd een stal vrijhouden of dan plaats maken... probeer is of je zoiets kunt regelen... desnoods een termijn afspreken ofzo. stel dat ik tegen die tijd toch nog niet terecht kan (in juli komt er zowiezo een stal vrij) dan heb ik nog wat achter de hand in de buurt. Zorg dat je iig wat achter de hand heb voor nood. desnoods een weiland. als ergens stallen vrij zijn betekend dat niet dat dat zo blijft. wij hadden van augustus tot januari steeds 4 stallen leeg. nu staan ze binnen 3 week vol en is er een wacht lijst!

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:25

ik vind eerst de stalling.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:29

Absoluut eerst stalling regelen, bedenk goed wat je wensen zijn bij het vinden van een geschikte plek. Zaken als weidegang, voeding, bakregels en andere regels/plichten op een stal. Veel plezier!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:41

o jee, ik sta versteld hoeveel mensen eerst voor de stal gaan. Wat als je pas na 4 maand je paard vindt ? Zit je 4 maand een stal voor niets te betalen.

Er is toch altijd wel érgens een plekje te vinden, als je een paard hebt gekocht ? Desnoods staat ie in eerste instantie maar op een stal waar je eigenlijk niet zo gek van bent en zoek je ondertussen een andere oplossing ?