Paard verkocht, spijt gekregen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:43

Ik heb op dit moment ook mijn paard te koop staan. Na lang denken en praten met andere kwam ik er toch achter dat mijn paard waarschijnlijk mijn dood word. Toen ik hem kocht een jaar geleden, reed ik al 4 jaar op dit paard. Hij was super braaf en totaal geen kwaad in. Vanaf het moment dat hij bij mij op stal kwam werd het een heel ander paard. Hij kwam beter in zijn vel te zitten. Ik reed hem nu 6 x per week ipv 3x per week, hij staat ook niet meer hele dagen buiten, alleen in de zomer staat hij dag en nacht buiten. Het was nooit een makkkelijk paard maar nu kan ik niets meer met hem. Hij heeft een stokmaat van 1.73 en ik ben maar 1.68. Hij is zo verschrikkelijk temperamentvol geworden, waardoor ik eigenlijk niet meer naast hem durf te lopen omdat hij dan op mijn nek springt. Deze angst is ook gekomen door mijn ongeluk met hem in februari waarbij hij mij het prikkeldraad heeft geduwd.
Ik moet wel zeggen dat hij onder het zadel wel altijd super braaf is, hij zal nooit bokken of steigeren, makkelijk is ook niet het juiste woord.
Ik twijfel nog steeds of ik hem wel moet verkopen. Mijn verstand zegt ja maar mijn gevoel zegt nee. Ik ben gewoon helemaal gek van mijn paard, maar een keer houdt het op. Het zal zeker niet makkelijk worden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:34

Dit weekend heb ik een heel goed bod op mijn paard gehad.
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik kan voor dat geld een heel fijn paard weer kopen, een eenvoudige nieuwe trailer en dan houd ik er nog geld aan over. Het is wel erg aanlokkelijk, maar ja... ik weet het nog niet.

Tegen die mensen heb ik gezegd dat ik er over nadenk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:44

ik heb wel een Fjordenruintje gehad, dat niet in de kudde werd geaccepteerd... hij werd constant in elkaar gebeukt en sprong van angst naar het merrie-land.....

Hij zou naar een vriendin van mij gaan, tijdelijk.... maar toen bleek haar vriendin interesse in hem te hebben...

Ik heb de knoop doorgehakt en heb er nog geen minuutje spijt van gehad dat ik hem heb verkocht... niet vanwege het paard zelf... een echte schat en 5-ganger (!)... hij heeft het hartstikke goed... krijgt alle aandacht die hij wil en verdient... hij had het niet beter kunnen treffen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:43

heb verschillende paarden verkocht gehad (zie profiel). Van justin wel eens spijt gehad, maar meer in de zin van uitdaging dan in de emotionele zin. Het scheelt een hoop als je weet dat ze naar een echte liefhebber toe gaan.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:06

Ik heb mijn eerste paardje, een haflingerruin, eind 2002 verkocht. Ik had hem gekocht als hij zes maanden was en net bij zijn moeder weg en ik heb hem zeven jaar gehad (hij is in mei acht geworden). Ik heb dus heel wat met hem meegemaakt en hem eigenlijk alles geleerd wat hij kon. Ik hecht mij snel aan mensen en dieren, dus het was een moeilijke stap voor mij. Ik heb er zeker anderhalf jaar over nagedacht en dan uiteindelijk de knoop doorgehakt.

De dag dat ze hem kwamen halen drong het nopg niet zo goed tot me door dat hij weg zou gaan, maar toen ik de volgende ochtend niet moest opstaan om hem eten te geven e.d. was het wel zwaar. Ik heb er heel lang van afgezien en doe het eigenlijk af en toe nog, maar met de komst van een ander paard (dan heb ik weer wat om handen) zal het beter gaan.

Adri heeft 1 maand gestaan bij de eerste kopers, die mij dan lieten weten dat ze hem weg gingen doen omdat hij te sterk was voor hun dochtertje van elf (ja deuh, het is een haflinger!!!). Ik waq toen redelijk in paniek omdat ze hem aan een handelaar wilden doorverkopen (in Zwitserland by the way) zodat ik overweegde hem terug te kopen. In plaats daarvan heb ik gezegd dat ik mee ging zoeken naar een nieuwe thuis en die heeft hij (door mij dus, dat meisje trok zich niets van hemaan, ze had zelf al een ander paard voordat Adri weg was) nu gevonden.

Zijn nieuwe baas is heel blij met hem en ik heb veel contact met haar, dus voor mij is alles nu in orde!! Ik ben onlangs nog bij hem op bezoek geweest en hij zag er super uit!!!

Als ik ooit meer plaats heb (om dus twee paarden te stallen) wil ik hem zeker terugkopen want hij blijft mijn Adribol!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:57

Vorig jaar in Oktober heb ik m'n ponymerrie verkocht. Ik heb 'r van de slacht gehaald, opgeknapt ... ze kreeg een (onverwacht) veulen, en toen begon ze gemeen te doen zoals dreigen naar m'n kinderen en oren steeds in de nek, begon lucht te zuigen en wist ineens niets meer van wat we al die tijd haar geleerd hadden. Ondanks de gebroken band heb ik het er moeilijk mee gehad. De troost is nu dat ze een top-thuis heeft nu en ik nog steeds contact heb met haar baasje, zelfs foto's krijg Lovers Nu kan ik met de glimlach terugdenken en zelfs blij zijn met wat ik dankzij haar moeilijke karakter geleerd heb. Die eerste drie maanden na haar vertrek kon ik niet eens haar naam lezen en het droog houden ... ik hou ook echt van m'n dieren, en wens hen dan ook een goede thuis toe die beter is dan wat ik kan bieden.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:12

Ik heb alleen maar veel spijt, helaas koop ik daar niks voor...
Nog steeds kijk ik naar bruine pony's met lange manen en 1 wit voetje...
Dramatisch klinkt dit eigenlijk Knipoog

Zet op een rijtje wat je met je paard wil en de voor en nadelen van je paard, misschien scheelt het!

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:28

Ik heb er enorm spijt van gehad toen ik mijn 1e pony 2,5 jaar geleden had verkocht. Ze had hoefkatrol, en kon er hoogstens nog een keer in de week voorzichtig mee rijden. Aangezien ik toch wel graag wilde wedstrijdrijden had ik haar verkocht. Ik wist toen nog helemaal niet dat er wat aan hoefkatrol gedaan kon worden, en ja hoor, 2 maanden na de verkoop stond er in de Bit een groot artikel: Hoefkatrol, dé oplossing Frusty Huilen Als ik de tijd terug kon draaien was ik zeker weten met haar naar Antoine de Bodt gegaan, want ik weet wel zeker dat het een rijkunstig probleem was (had het rijden nogal op de verkeerde manier aangeleerd, met je handen rijden dus ipv benen Wist ik veel dat t verkeerd was...)
Ik baalde toen wel flink en had enorme spijt, al helemaal toen ik eindelijk contact kon opnemen met de mensen die haar hadden gekocht om te vragen hoe het ging. Wat bleek, ze hadden d'r vrijwel direct doorverkocht en wisten niet waarheen, gek genoeg Huilen Toen stortte toch wel ff de hele wereld voor mij in. Ik was haar nu echt helemaal kwijt, misschien leeft ze niet eens meer...

Gelukkig heb ik nu wel weer een hele lieve pony, waar ik enorm veel steun aan heb gehad maar voortaan denk ik toch wel wat beter na bij het verkopen van een pony of paard...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:20

Ik heb 1 pony verkocht, in het begin wel moeilijk maar moet zeggen dat het inmiddels wel gesleten is.
Ik denk dat het bij veel paarden op den duur wel slijt als je het met een bepaalde reden gedaan hebt en ze goed terecht komen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:30

Ik heb in februarie mijn Haflinger verkocht en heb er inderdaad spijt van Scheve mond

Niet voor haar hoor, maar voor mij. Ik mis haar gewoon. Maar het is zo wel beter, want ik had er gewoon te weinig tijd voor en ik zou er te weinig tijd voor gaan krijgen.

Ik heb wel ontzettend leuke mensen gevonden, ben er pas wezen kijken en ze ziet er super uit en was erg vrolijk. Ja, daar is ze ook best op haar plekje Lachen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:11

gomir schreef:
Jij hoefde hem niet iedere dag te rijden...soms tot huilen aan toe Verdrietig
Het kon zo'n rotzak zijn(en echt niet alleen bij mij, anderen konden er vaak ook niets mee...)
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik heb nooit vertrouwen in hem gekregen. Dat kon ook niet, want als je er even niet bij was pakte hij je meteen...Verdrietig Dat dier kon zo voor een bus springen als hij schrok van een bloemetje Knipoog

grappig trouwens dat je dat zegt. Stond vanmiddag ook met iemand te praten(van de manege met een donkerbruin paard, ze had twee punten en ik heb geen flauw idee wie het is Clown ) die vond Mier ook zo gaaf. zag er altijd super uit vond ze, jammer dat je die verkocht hebt...Verward (ze had hem zo mogen kopen hoor Knipoog )

\

iedereen vind hem gaaf hahhahaha..... heb je vaker gehoord he.. maar jullie waren zeker leuke combi.. was ik ook geweest met um haha

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:11

en ik heb zeker spijt van mijn verkoop van me merrie.. pff ik mis haar iedere dag enorm maar ik moest.... als geld het probleem is..

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:24

Ik heb ook wel een paar keer in beraad gestaan om mijn jongste(en nog maar twee jaar bij mij)paardje te verkopen, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen. Het klikt niet altijd even goed tussen mij en hem betreft rijden. Maar mijn pony is echter dol op hem als kameraad en kzou spijt krijgen moest ik mijn pony's beste kameraad afnemen. Kzou hem trouwens toch ook wel missen...tzal wel beter gaan klikken met de jaren zeker?!?! Een paard bijkopen is gemakkelijk maar terug wegdoen....
Mijn drie 'knolletjes' blijven bij mij tot hun dood. Bloos

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:38

oud topic

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:45

Ik heb nooit nog een eigen paard hoeven te verkopen wan die ik nu heb is mijn 1e.
Maar toen ik mijn verzorgjaarling moest verkopen voelde ik me toch behoorlijk vervelend.
Ik had hem vanaf zijn geboorte van alles geleerd handmak gemaakt,verkeersmak,kon super overweg met kinderen.
Eigenlijk van alles marja hij moest verkocht van de boer.
Hij kwam 1 straat verder te staan dus de tranen waren beperk.
Tot hij als klein hummeltje tussen reuzen van paarden werd gezet en meteen de rangorde op kwam spelen en met hem gevoetbalt werd en uiteindelijk het prikkeldraad in belande.
Toen hebben er tranen gevloeit Huilen van de schrik.
Een krasje op zijn neus en een hap vacht eruit daar bleef het gelukkig bij en hij ging weg bij de grote paarden en kwam bij een welshje even oud en ook een hengstje.
Ze zou je mop de hoogte houden en opeens was hij weg verkocht en zij was verhuist naar het buitenland en ik ben hem nog steeds kwijt Scheve mond

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:48

Ik wou luna 2 maanden geleden verkopen,ik heb haar nu 5 maanden,en vond toen het paard met rijden te pittig voor me. Ik heb haar 1 dag op marktplaats gehad en toen eraf gehaald,ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ben er nu elke dag blij om dat ik haar niet heb verkocht

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:56

Dit is inderdaad een heel oud topic. Ik zet er daarom een slotje op Lachen