Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Zo nu en dan staan er een paar pensionpaarden buiten, maar das alleen hoogzomer. 

lucienne schreef:In de wintermaanden is dit inderdaad niet het geval. Zomers staan de paarden in groepen op het land. In de wintermaanden is dit niet mogelijk omdat het land dan kapot gaat dus kunnen ze zomers helemaal niet naar buiten.
Bovendien zijn er ook paarden die weinig moeite hebben met het vele binnen staan.
De sportpaarden van tegenwoordig zijn zover doorgefokt dat het beroerd zou zijn om die de hele winter zoveel uur per dag buiten te zetten, vinden ze totaal niet fijn. (ik heb het over een situatie waarin ze in training zijn) Ook zijn ze het ook niet gewend.
Mijn paard staat na een uurtje buiten staan (met één of twee andere paarden) te brullen bij het hek. Denk dus niet dat ie het zo erg vind om weer naar binnen te gaan....
Citaat:@Hyppolyte en Cowgirl
Waar baseren jullie dit op? Als er ergens aan het belang van het paard gedacht wordt is het daar wel.
Welke voorzieningen zien jullie graag voor de paarden die daar ontbreken?
. Ik baseer het op het feit dat ik daar wel vrij regelmatig kom en er sowieso dagelijks langsrijd, dus ik kan aardig inschatten hoe vaak ze daar buiten komen en dat is vrijwel niet. De ruiter staat daar op de eerste plaats, niet het paard. Hij heeft bijvoorbeeld ook een leuk crossterrein wat hij ook heel mooi had kunnen gebruiken voor de weidegang. En ik heb zo het vermoeden dat enkel de pensionpaarden buiten staan en niet de manegepaarden.Citaat:In de wintermaanden is dit niet mogelijk omdat het land dan kapot gaat dus kunnen ze zomers helemaal niet naar buiten.
Bovendien zijn er ook paarden die weinig moeite hebben met het vele binnen staan.
De sportpaarden van tegenwoordig zijn zover doorgefokt dat het beroerd zou zijn om die de hele winter zoveel uur per dag buiten te zetten, vinden ze totaal niet fijn. (ik heb het over een situatie waarin ze in training zijn) Ook zijn ze het ook niet gewend.
Mijn paard staat na een uurtje buiten staan (met één of twee andere paarden) te brullen bij het hek. Denk dus niet dat ie het zo erg vind om weer naar binnen te gaan....

rayo schreef:Klopt dat was ik inderdaad met onze grote bruine!
De grond bij de manege is het zelfde als bij ons thuis, zware klei en dat is niet te vergelijken met de zandgrond in Schoorl.
Zodra het dus te nat word, word het 1 modderpoel, gaat je hele weiland eraan en kunnen de paarden rare glissers maken met alle gevolgen van dien.
Weidegang is heerlijk, maar moet ook veilig!
Cowgirl schreef:rayo schreef:Klopt dat was ik inderdaad met onze grote bruine!
De grond bij de manege is het zelfde als bij ons thuis, zware klei en dat is niet te vergelijken met de zandgrond in Schoorl.
Zodra het dus te nat word, word het 1 modderpoel, gaat je hele weiland eraan en kunnen de paarden rare glissers maken met alle gevolgen van dien.
Weidegang is heerlijk, maar moet ook veilig!
Mee eens.
Maar misschien hadden ze beter geld in een paar knappe paddocks kunnen steken dan in die enorme stapmolen.
.
). 
Citaat:Die vetgedrukte zin is echt zoooooo'n vreselijk BS verhaal, een paard verliest zijn behoeftes niet als ie doorgefokt wordt hoor. Ieder paard vind het prettig om buiten te staan, maar als ze buiten staan zonder ruwvoer en weten dat ze een partij fastfood krijgen als ze binnengehaald worden dan willen ze best naar binnen ja. En een uurtje buiten staan, schaam je je niet?
hyppolyte schreef:Manege beukers staat helemaal niet midden in het bos, maar in de polder (bos is alleen bereikbaar met trailer) en heeft bovendien nog steeds bar weinig voorzieningen voor de paarden zelf. Is op zich een hele mooie manege hoor, maar aan paardenbelang wordt niet gedacht. Zo nu en dan staan er een paar pensionpaarden buiten, maar das alleen hoogzomer.