Hoe voeren jullie hooi in een inloopstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:57

Binnen in de loopstal word gevoerd op een strobaal en buiten in een kuilhuisje.. Bix voeren wij overigens met voerzakken

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:59

Kimberley_ schreef:
Binnen in de loopstal word gevoerd op een strobaal en buiten in een kuilhuisje.. Bix voeren wij overigens met voerzakken

verklaar eens nader voeren op een strobaal daar leg je het dan op. bixs gaat ze niet mee aan de haal en ze is klaar met eten als ik klaar ben dan gaat de bak naar binnen of als ik haast heb laat ik hem gewoon staan vindt hem 's avonds wel weer.

Kimberley_

Re: Hoe voeren jullie hooi in een inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:01

Wij leggen inderdaad het kuil op de strobaal zodat het kuil niet in de mest enzo ligt. Als het pak kuil op is word het stropak weer verdeeld als bodem in de stal en dan komt er weer een nieuw pak stro en kuil in de stal hoop dat je snapt wat ik bedoel

butengeweun

Re: Hoe voeren jullie hooi in een inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:03

dat snap ik alleen ze legt het gelukkig niet in de mest. het ligt naast de deur (de stal is 6 meter diep en alleen de laaste 3 meter ligt stalbedekking) en gaat dus direct naar buiten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:11

momo_lover schreef:
HippoLogic schreef:
Wij voeren hooi uit 2 oude tractorbanden.

Deze opti zou makkelijk zijn maar ze pakt een grote pluk loopt naar buiten en laat dan los en gaat veder eten dus dat moet voorkomen worden.

Wij voeren buiten. :)* Dus hebben we dat probleem niet. Ze blijven wel bij de band staan. Het knoeit misschien een klein beetje maar dat eten ze ook wel op. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:15

momo_lover schreef:
probleem is alleen ze tilt het hooi op loopt naar buiten verliesd de helft op haar weg. Dat moeten we dus op een of andere manier tegen gaan het verplaatsen van het hooi. anders zouden we het nu ook zo op de grond kunnen laten.

edit: typfout

Dan leg je het hooi toch neer op de plek waar zij graag wil eten? Ze loopt er niet voor niets mee naar buiten.