dus zou voor schrikdraad gaan.Maar op zich moet ieder het voor zichzelf weten en dat verdwalen zal wel meevallen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

celticpony schreef:Waarom met prikpaaltjes wei niet uitzetten voor het prikkeldraad langs? Zoveel kost dat niet en het levert je zo veel minder risico's op! Paarden verdwalen niet zomaar, zou me daar niet zo druk ommaken, om de omheining van prikkeldraad zou ik meer wakker liggen.

celticpony schreef:Waarom met prikpaaltjes wei niet uitzetten voor het prikkeldraad langs? Zoveel kost dat niet en het levert je zo veel minder risico's op! Paarden verdwalen niet zomaar, zou me daar niet zo druk ommaken, om de omheining van prikkeldraad zou ik meer wakker liggen.
fjordnina schreef:katia1993 schreef:Ik weet dat dit gevaarlijk is, maar het is een bepaalde periode per jaar en voor koeien is prikkeldraad beter denk ik. Ze staan al 6 jaar op die weide en er is nog nooit iets gebeurd, waarom zou dit plots wel zo zijn? Ik maak me er echt niet druk om. Het is niet de ideale omheining, maar eigenlijk is die weide van mijn opa en ik ga die niet veranderen.
En zo is het. Bokt maakt er altijd een verschrikkelijk drama van. Ik krijg de indruk dat ze de beesten liever 24/7 op stal zetten dan in een weide met prikkeldraad. Iedere omheining brengt zijn eigen problemen met zich mee en zolang er ergens goed stroom op staat zijn er maar weinig dieren die gekkigheid uithalen. Ze zijn wel wijzer. Daarnaast, als ze een groot land hebben en ze raken in paniek, dan is er voldoende ruimte om te vluchten en zullen ze niet zo snel door de draden vliegen.
Daarnaast vindt ik dit een keuze van de TS en niet van bokt.
Verdwalen zullen ze overigens ook niet zo snel.
en je hebt het nu zelf ook over schrikdraad en dat zeggen de meeste, er kan altijd iets gebeuren waardoor ze door prikkeldraad heen gaan.
Dat zei ze waarschijnlijk omdat ze een topic heeft met die vraag, 24/7 binnen of 24/7 op weide met prikkeldraad..