24/7 buiten: verdeelde weide gevaarlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:30

Ik heb mijn merrie uit het prikkeldraad kunnen halen is ook geen pretje :( dus zou voor schrikdraad gaan.
Maar op zich moet ieder het voor zichzelf weten en dat verdwalen zal wel meevallen ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:34

SchrikDRAAD is net zo erg als prikkeldraad.

Heb al diverse malen pony;s vast zien zitten in dat geweldige schrikDRAAD omdat ze het niet zagen. Gelukkig altijd nog zonder verwondingen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een houten omheining of een om heining met palen en breed schriklint wat goed gespannen is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:24

celticpony schreef:
Waarom met prikpaaltjes wei niet uitzetten voor het prikkeldraad langs? Zoveel kost dat niet en het levert je zo veel minder risico's op! Paarden verdwalen niet zomaar, zou me daar niet zo druk ommaken, om de omheining van prikkeldraad zou ik meer wakker liggen.

Dat lijkt me een hele goede optie en hoeft helemaal niet zo duur te zijn als je wat spul 2e hands kunt overnemen.

shereen1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:00

HippoLogic schreef:
Koeien kunnen heel goed achter stroom blijven hoor!

Inderdaad, shetjes zijn een ander verhaal.. :Y)

horsii

Re: 24/7 buiten: verdeelde weide gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:36

Nooit in een wei met prikkeldraad zetten inderdaad. Heb mijn merrie er van de week uit kunnen halen. Allemaal wondjes op der benen, gelukkig wel oppervlakkige en kleine wondjes. En een deel van der staart af moeten knippen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:53

celticpony schreef:
Waarom met prikpaaltjes wei niet uitzetten voor het prikkeldraad langs? Zoveel kost dat niet en het levert je zo veel minder risico's op! Paarden verdwalen niet zomaar, zou me daar niet zo druk ommaken, om de omheining van prikkeldraad zou ik meer wakker liggen.

precies wat ik ook dacht, probleem opgelost!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:01

fjordnina schreef:
katia1993 schreef:
Ik weet dat dit gevaarlijk is, maar het is een bepaalde periode per jaar en voor koeien is prikkeldraad beter denk ik. Ze staan al 6 jaar op die weide en er is nog nooit iets gebeurd, waarom zou dit plots wel zo zijn? Ik maak me er echt niet druk om. Het is niet de ideale omheining, maar eigenlijk is die weide van mijn opa en ik ga die niet veranderen.

En zo is het. Bokt maakt er altijd een verschrikkelijk drama van. Ik krijg de indruk dat ze de beesten liever 24/7 op stal zetten dan in een weide met prikkeldraad. Iedere omheining brengt zijn eigen problemen met zich mee en zolang er ergens goed stroom op staat zijn er maar weinig dieren die gekkigheid uithalen. Ze zijn wel wijzer :+ . Daarnaast, als ze een groot land hebben en ze raken in paniek, dan is er voldoende ruimte om te vluchten en zullen ze niet zo snel door de draden vliegen.
Daarnaast vindt ik dit een keuze van de TS en niet van bokt.

Verdwalen zullen ze overigens ook niet zo snel.

Helemaal met je eens :j

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:50

"Ik krijg de indruk dat ze de beesten liever 24/7 op stal zetten dan in een weide met prikkeldraad. Iedere omheining brengt zijn eigen problemen met zich mee en zolang er ergens goed stroom op staat zijn er maar weinig dieren die gekkigheid uithalen. Ze zijn wel wijzer"

Volgens mij zegt niemand dat de paarden dan maar 24/7 binnen moeten staan ;) en je hebt het nu zelf ook over schrikdraad en dat zeggen de meeste, er kan altijd iets gebeuren waardoor ze door prikkeldraad heen gaan.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:11

;-) Dat zei ze waarschijnlijk omdat ze een topic heeft met die vraag, 24/7 binnen of 24/7 op weide met prikkeldraad..

Maar ik heb ook mijn paarden 20 jaar lang achter prikkeldraad gehad, als je het goed strak houdt, is dat op zich niet zo gevaarlijk. Zolang de ruimte groot genoeg is en ze kunnen vluchten dus de ruimte hebben, zou ik het wel aandurven..

Maar nogmaals ik ben ook geen voorstander van prikkeldraad, wij heb het een aantal jaar geleden vervangen door schapengaas..Maar dat kwam eigenlijk doordat ik een shetje heb dat werkelijk waar uit alles kan uitbreken! Niet omdat ik perse van het prikkeldraad afmoest, was wel een mooie bijkomstigheid natuurlijk!