Steef schreef:Nummer 1, die is tenminste handig in het rijden en kan jouw paard dus rijtechnisch wat bijbrengen. Nummer 2 heeft dat niet en het lijkt me ook niet bepaald fijn als je als zij een week heeft gereden dat je dan een stugge trekbok hebt.
Die kleine dingetjes zoals afspuiten met een windje en lange buitenritten terwijl jij het weer niet geschikt vindt kun je haar duidelijk maken dat je dat niet zo ziet zitten en dat zij dus dat niet mag doen.
Het hangt er natuurlijk wel van af wat je met je paard wil doen, wil je er echt mee trainen, dan is nummer één natuurlijk wel handig.
Maar nr 1 trekt misschien nog wel behoorlijk wat, of heeft tijdens het rijden misschien een paar negatieve 'gemene'(dom woord
) trekjes?Nr 2 is misschien niet zo ervaren, maar als die zacht in de mond is, en genoeg privélessen neemt, gaat ze misschien minder snel iets fout doen.
Je moet ook naar je gevoel kijken, als je je er niet goed bij voelt, kan je beter verder zoeken denk ik, naar iemand die het niet erg vind om eens een dagje te longeren of te wandelen aan de hand ofzo.
Nuja, het hangt er denk ik vooral van af wat je echt met je paard wil doen. En als die tweede misschien een minder hoog niveau heeft, maar wel netjes rijdt, heb je daar denk ik ook wel voordeel bij.