wie moet ik kiezen als bijrijdster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:56

Steef schreef:
Nummer 1, die is tenminste handig in het rijden en kan jouw paard dus rijtechnisch wat bijbrengen. Nummer 2 heeft dat niet en het lijkt me ook niet bepaald fijn als je als zij een week heeft gereden dat je dan een stugge trekbok hebt.
Die kleine dingetjes zoals afspuiten met een windje en lange buitenritten terwijl jij het weer niet geschikt vindt kun je haar duidelijk maken dat je dat niet zo ziet zitten en dat zij dus dat niet mag doen.

Het hangt er natuurlijk wel van af wat je met je paard wil doen, wil je er echt mee trainen, dan is nummer één natuurlijk wel handig.
Maar nr 1 trekt misschien nog wel behoorlijk wat, of heeft tijdens het rijden misschien een paar negatieve 'gemene'(dom woord Knipoog) trekjes?
Nr 2 is misschien niet zo ervaren, maar als die zacht in de mond is, en genoeg privélessen neemt, gaat ze misschien minder snel iets fout doen.

Je moet ook naar je gevoel kijken, als je je er niet goed bij voelt, kan je beter verder zoeken denk ik, naar iemand die het niet erg vind om eens een dagje te longeren of te wandelen aan de hand ofzo.

Nuja, het hangt er denk ik vooral van af wat je echt met je paard wil doen. En als die tweede misschien een minder hoog niveau heeft, maar wel netjes rijdt, heb je daar denk ik ook wel voordeel bij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:02

Ik zou absoluut voor nummer 2 gaan. Iemand die oprecht geintresseert is in je paard is altijd het beste. Je zou haar voor kunnen stellen om eens per week of twee weken een priveles te nemen op jouw paard zodat er het nodige bijgeschaafd kan worden. Nummer 2 zou ik echt doen..........Succes met dit dilemma

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 01:35

Ik heb nr. 2 vandaag gesproken en ze heeft gezegd dat ze het graag wil doen. Ergens deze week laat ik haar een keertje op mira rijden als ik erbij ben en dan bespreken we het verder. Ze was het er mee eens dat les nemen verstandig was en ze wilde dan met mira naar haar instructeur voor les.

Ik wilde voor mira iemand die de basis kent en daar onder andere door les verder op borduurt. Verder gaat het alleen om het aandacht/ beweging geven. De stal/ voeren en naar binnen en buiten doen wordt door de stalhouder gedaan. Ze staat elke dag 8 uur buiten. Ik wil inderdaad dat ze niet alleen rijdt maar ook wat freestyl/longeren etc. Ze gaf zelf al aan dat ze daar in geintereseerd was, dat is een mooie basis om mee te beginnen. Verder is mira een paardje wat eigenlijk door bijna iedereen te rijden is, en waar je zo ongeveer alles mee kan doen dus dat is het probleem niet.

Een afsprakenschriftje met een verslagje wat je gedaan hebt vind ik een goed plan en ga ik zeker doen. verder zat ik te denken om de eerste tijd (maand) niet buiten te laten rijden met haar, aangezien ze het paard nog niet "echt"kent. (ik weet het staat stom maar kan geen beter woord verzinnen)
ik denk erover om een kleine gebruiksaanwijzing van mira voor in het schriftje te zetten; zoals met opzadelen, longeren, hoe ze buiten is etc.
is dat een goed idee?

alle tips zijn welkom

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:12

Misschien kan je ook de eerste paar keren wanneer zij met mira naar buiten gaat zelf ook meefietsen, zodat nr2 ook kan zien hoe mira buiten is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:46

Als ik het goed begrijp wil ze gaan lessen bij haar eigen instucteur? Ken je die zelf ook en sta je achter zijn manier van lesgeven?
Verder lijkt het me wel normaal dat ze de eerste tijd niet naar buiten gaat.