blijft mijn arabier zo klein? wat kan ik eraan doen? help me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:17

Als je een paard van 1.50 te klein vind waarom ga je dan op zoek naar een paard die dat als gemiddelde schofthoogte vind denk ik dan. Of koop direct een ouder paard wat je minimale hoogte al heeft.

ukoldaatje

Re: blijft mijn arabier zo klein? wat kan ik eraan doen? help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:35

Pokon voeren :-)

Als je weet dat arabiertjes niet zo heel groot worden is het niet zo slim geweest om voor een arabiertje te gaan..Tenzij je het niet erg vind dat ze niet groter worden..

Ben jij zelf zo lang dan? Of zwaar?

Mijn fjordje is denk ik net geen 140cm en ik ben 160 en das echt een supercombinatie..past perfect..

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:16

Zou het ook nog ff afwachten.. ze kunnen indd nog wat groeien.. dan zou dat in de aankomende anderhalf jaar moeten gebeuren .

MadameFanny

Re: blijft mijn arabier zo klein? wat kan ik eraan doen? help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:06

Veel arabieren zijn over het algemeen niet echt groot, dus als je echt een groot paard wil zit je bij het verkeerde ras of heb je de verkeerde arabier gekocht. Hij/zij zal niet veel meer groeien, hij heeft zijn grote groeispurt al gehad dus je zal er je bij moeten neerleggen.

annttje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:13

Saar88 schreef:
Ze is nog jong, geef haar even de tijd :). De meeste paarden groeien door tot ongeveer 6 jaar. Sommigen zijn op hun vierde bijna volgroeid, maar anderen doen er wat langer over. Hetzelfde geldt voor de jeugdigheid: sommige paarden blijven nou eenmaal wat langer jong, net zoals mensen.

Om je gerust te stellen met een specifiek voorbeeld: ik ken een ruin die met drie jaar 1.70 was, terwijl zijn ouders beiden 1.80 en hoger zijn. De eigenaresse is vrij groot en wilde dus een groot paard fokken. Maar toen het paard vier was, was hij hooguit 1 centimeter groter geworden. Ook zij werd er een beetje wanhopig van, totdat hij bijna vijf werd, toen kreeg hij een enorme groeispurt. Het duurde totdat hij 6 was voordat hij was uitgegroeid en is inmiddels gemeten op 1.82.

Mee eens