Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:51

DianneF schreef:
pmarena schreef:
Tja , als je al zoveel geprobeerd hebt en je paard is zo duidelijk....ik zou het slopen wel zat zijn zachtjes aan :P

Je hebt wel mazzel als de stal-eigenaar het niet erg vindt zeg , die is toch degene die het steeds kan repareren en dat kost best wat tijd , geld en ergernis denk ik.

Als het dan 1 keer gebeurt , nu ja , dat risico hoort erbij :)

Maar elke keer opnieuw zo'n sloperd , pfffft dan gaan ze je paard op een gegeven moment toch niet zo leuk meer vinden denk ik ;)

En wat denk je van het risico op blessures :=

Je kunt het toch ook moeilijk zo laten als het nu is denk ik ? :)

Is het dan niet gewoon op deze stal mogelijk om de stal dag en nacht open te laten staan en te verbinden met een paddockje , of bijvoorbeeld met die nieuwe bak , zodat hij lekker zelf rond kan lopen en niks hoeft te slopen daarvoor ?

Nou hij had het er wel over dat hij van het zomer nieuwe stallen wou bouwen.. En dan voor Trippel een stal met 3 betonnen muren en gewoon 1 staldeur met luikje.. Misschien dat ik dan idd in overleg kan vragen voor uitloop.. Maar goed.. Als hij 1 paard doet met zo'n stal.... Zul je zien dat iedereen dat wil.. Zucht.. :Y)

Jouw paard is zo te lezen inderdaad erg moeilijk te stallen, aangezien hij zowel de stal als de afrastering van het weiland afbreekt.
Mijn paard sloopt (als hij de kans krijgt) gelukkig alleen alles met zijn tanden, daarom hebben wij zijn stal mondsloopproof gemaakt door alles met gladde ijzeren platen te bekleden. Als hij de stal met zijn benen bewerkt zou hebben, dan zou ik redelijk in paniek zijn geraakt, want mijn eerste paard moest afgemaakt worden, nadat zij een stenen muur 10cm naar achteren had geslagen en haar pees hierdoor kapot was gescheurd.

Heb je je paard al eens op heterdaad betrapt? En zo ja, wat heb je toen gedaan?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:11

@ Eagerly

ohhh vaak genoeg!! dan bestraf ik hem uiteraard! of ik negeer.. ligt aan de situatie.. die van mij heeft nog niet heeeele erge blesures gehad... alleen een keer een stuk hout recht in zn straal gehad.. wat er zo'n 5 tot 10 cm instak.. (helemaal goedgekomen) en hij heeft een keer vastgelegen met zn been tussen de tralies.. (hier had hij niks aan overgehouden behalve spierpijn) en dat bijtproof met die ijzeren dingen.. hebben ze bij hem ook gedaan.. hij had 1x een stal met houten deur.. daar ging ie op knagen, en dat metaal heeft ie er ook af weten te krijgen ;) geen idee hoe.. :+

Naamloos1

Re: Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:15

ik heb trouwens net even met de staleigenaar er over gehad.. en het voorstel gedaan om die ene wand wat nu kapot is er helemaal uit te houden.. zodat er 1 grote stal ontstaat waar ze met zn 2en in staan.. dan is deze stal 6 bij 3..

zou dit wat zijn denken jullie?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:03

hoe groot is zijn stal nu en hoe groot is je paard?

2 paarden in een stal van 3 op 6 vind ik voor een groot paard klein, dat is nog steeds maar 3 op 3 plek per paard.

Overigens geen angst dat hij het andere paard gaat slopen? :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:07

Loolapelooza schreef:

2 paarden in een stal van 3 op 6 vind ik voor een groot paard klein, dat is nog steeds maar 3 op 3 plek per paard.

Ze staan nu idd allebei in een stal van 3 bij 3 en mijn paard is zo'n 1.68 denk ik..
En het andere paard sloopt hij niet.. Die sloopt hem eerder :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:09

Gossie wat een prachtig paard is dat (ahummm!)
Dan zit er maar 1 ding op:
> Betonnen stal
> Betonnen etensbak die aan de muur is, dus naadloos!
> Roestvrijstalen hek,dus net zoiets als een dranghek weet je wel?

Dan is het echt slooppaardproof!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:12

DianneF schreef:
Loolapelooza schreef:

Ze staan nu idd allebei in een stal van 3 bij 3 en mijn paard is zo'n 1.68 denk ik..

Wat doet ie als je hem in een stal zet die dubbel zo groot is?
Een paard van bijna 1.70m op 9m² vind ik namelijk erg krap, ook al is dat dan de gemiddelde maat van stal.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:16

Loolapelooza schreef:
DianneF schreef:
[quote="

Wat doet ie als je hem in een stal zet die dubbel zo groot is?
Een paard van bijna 1.70m op 9m² vind ik namelijk erg krap, ook al is dat dan de gemiddelde maat van stal.[/quote]

Ik heb geen idee.. Hij heeft nog nooit in zo'n grote stal gestaan haha!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:17

HorseyDude schreef:
> Betonnen stal

Ja leuk paard he! :Y)
Ik kan je vertellen.. Dat hek gaat er ook aan! Trust me ;)
Het probleem is nu niet de wei hoor.. Nu hij overdag op wei staat en s'avonds en s'nachts op stal gaat dat perfect!
Nu alleen de stal nog }:0

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:18

DianneF schreef:
HorseyDude schreef:
> Betonnen stal

Het probleem is nu niet de wei hoor.. Nu hij overdag op wei staat en s'avonds en s'nachts op stal gaat dat perfect!
Nu alleen de stal nog }:0

Paard hoort dan niet in een stal thuis maar in een BUNKER!! (doet me denken aan die scene van the horse whisperer...)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 03-02-10 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

__michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:19

staat hij in een stal met een luikje dat hij met zijn hoofd er uit kan? messchien voelt hij zich opgesloten en raakt die in paniek dat hij het daarom molt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:22

__michelle__ schreef:
staat hij in een stal met een luikje dat hij met zijn hoofd er uit kan? messchien voelt hij zich opgesloten en raakt die in paniek dat hij het daarom molt.

Nee hij heeft een hele (herstel.. Had een hele :+ ) mooie luxe stal met luikje wat altijd open is.. En hij kan aan beide kanten contact maken met andere paarden, en tegenover hem staan er ook nog 3.. Deze kan hij nog net niet aanraken, dus contact met anderen is ook goed..

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:22

DianneF schreef:

Wie weet heb je daar de oplossing wel ;)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:23

HorseyDude schreef:

Nu alleen de stal nog }:0[/quote]
Paard hoort dan niet in een stal thuis maar in een BUNKER!! (doet me denken aan die scene van the horse whisperer...)[/quote]

:') :o

Oh echt.. Als iemand een paard heeft wat deze overtreft.... Vind ik heeeeeeeeel knap! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:25

Loolapelooza schreef:
DianneF schreef:

Niet geschoten is altijd mis......... :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:25

Loolapelooza schreef:
DianneF schreef:

Ja en wat als het dat niet is? :P
Nouja.. De eigenaar wil even met zn vrouw overleggen wat zij er van zegt... En dan hoorde ik het nog wel...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:26

Loolapelooza schreef:
DianneF schreef:

Jeetje, laten we het hopen idd.

Eerder schreef je dat als je bij m staat hij braaf is, en zodra je weg loopt, hij begint.
Ook is eerder in het topic al eens geoperd dat ie misschien meer beweging in de zin van
training zou moeten krijgen? Ik weet natuurlijk niet wat hij nu momenteel loopt, en hoe
hij getrained wordt... Maar het is misschien een idee om over na te denken?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:28

[/quote]

Wie weet heb je daar de oplossing wel ;)[/quote]

Jeetje, laten we het hopen idd.

Eerder schreef je dat als je bij m staat hij braaf is, en zodra je weg loopt, hij begint.
Ook is eerder in het topic al eens geoperd dat ie misschien meer beweging in de zin van
training zou moeten krijgen? Ik weet natuurlijk niet wat hij nu momenteel loopt, en hoe
hij getrained wordt... Maar het is misschien een idee om over na te denken?[/quote]

Dat is het ook echt niet.. Hij loopt nu wel minder.. (We hebben hier geen binnenbak.. Dus beetje van weer afhankelijk)
Maar toen ik bij de vorige stal elke dag minimaal uur reed.. Deed hij het ook gewoon hoor ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:33

Ik heb geen idee hoor het idee bunker is al geroepen,maarre stroom! :D [oh nu krijg ik heel bokt over me heen ]
Ik heb er een die klimt overal uit,aan de voorkant dan he? en daar heb ik een stroomdraadje hangen zodat ie in de box blijft.
hij kan er prima overheen staan met zijn hoofd en in de gang kijken maar klimmen doet ie niet meer,gelukkig.
[Maar rondom lijkt t me ook niks]

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:36

knollentuin schreef:
Ik heb geen idee hoor het idee bunker is al geroepen,maarre stroom! :D [oh nu krijg ik heel bokt over me heen ]
Ik heb er een die klimt overal uit,aan de voorkant dan he? en daar heb ik een stroomdraadje hangen zodat ie in de box blijft.
hij kan er prima overheen staan met zijn hoofd en in de gang kijken maar klimmen doet ie niet meer,gelukkig.
[Maar rondom lijkt t me ook niks]

Haha! Nou hier heb ik zelf ook al over zitten denken hoor :+
Maar vond het toch te zielig.. Straks komt hij er vast in te liggen.. Heb ik de volgende dag een geroosterd paard! :')
Ben ik wel gelijk van het probleem af! :=

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:36

IK moest erg lachen om je verhaal.Het is of ik het verhaal van mijn eigen paard lees. Die breekt ook alles af.De stal drukt hij gewoon uit z`n voegen.Hij gaat ook op de drinkbak zitten, al 2 x
Hij drukt de schrikdraden van de wei gewoon kapot.En bovenalles vecht hij met elke ruin die in de buurt komt.En dan bedoel ik echt d`r bovenop springen en gemeen bijten.Hij is ook nog eens 1.80m hoog.Een echte LEO.Ik heb hem indertijd gekregen,nu weet ik ook waarom,haha.
Dus je bent niet de enige met een vandaal.
Sterkte met je boef.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:37

gootje12 schreef:
IK moest erg lachen om je verhaal.Het is of ik het verhaal van mijn eigen paard lees. Die breekt ook alles af.De stal drukt hij gewoon uit z`n voegen.Hij gaat ook op de drinkbak zitten, al 2 x
Hij drukt de schrikdraden van de wei gewoon kapot.En bovenalles vecht hij met elke ruin die in de buurt komt.En dan bedoe3l ik echt d`r bovenop springen en gemeen bijten.Hij is ook nog eens 1.80m hoog.Een echte LEO.Ik heb hem indertijd gekregen,nu weet ik ook waarom,haha.
Dus je bent niet de enige met een vandaal.
Sterkte met je boef.

Godzijdank!!!! En hoe heb jij je stal eruit zien? :P

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:38

mischien verveelt die zich of zo??? geef hem een jolly bal :+ en hoop dat die niet wordt gesloopt
het zijn maar tips

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:51

elinedeau95 schreef:
mischien verveelt die zich of zo??? geef hem een jolly bal :+ en hoop dat die niet wordt gesloopt
het zijn maar tips

Haha! Al eerder gezegd... Maar dat heeft ie ook al.. Wel meerdere speeldingen gehad.. Maar dat vind ie geen hol aan.. Kijkt ie zelfs niet eens naar om.. En ja.. Dit blijft alemaal netjes heel! :')

Sammyy

Re: Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:54

En als je dan bakstenen in de stal legt? Misschien houdt ie van het materiaal :+

(sorry hoor, zit me de kop te breken, maar kan echt niks zinnigs verzinnen :n )