delemma welke stal zou jij kiezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:21

met wat ik tot hiertoe lees zou ik zowieso verhuizen naar stal 2. En als het nog steeds niet aan je eisen voldoet blijven uitkijken naar een anders stal. Ik vind de prijzen die jij betaald nog wel zo gek niet.
Ik betaal namelijk 150 euro/maand alleen al aan de stalling en gebruik van de accomodatie. hooi, stro en krachtvoer komt er allemaal nog bij en zelf binnen en buiten halen, mesten en voeren. Nu zit ik hier niks mee in, maar zou er ook niet tegen kunnen dat er vanalles beweerd/beloofd wordt en dat hier weinig of niet van spoort met de praktijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:23

Het idee is goed , maar ik hoop maar dat dat uit de verf gaat komen als het allemaal niet zo soepel loopt , dat lijkt me het grootste gevaar van deze stal.

Hopen maar dat ze het met de rest kunnen vinden dan , want als dat niet zo is dan zou het nog wel eens op een teleurstelling uit kunnen lopen.

Als ze zoveel land hebben , is er in dat geval dat ze niet samen zouden kunnen , dan geen mogelijkheid om er nog een 3e paddockje voor af te zetten...?

hopje123

Re: delemma welke stal zou jij kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:27

Daar ben ik ook gewoon zo bang voor. ik ben al eens eerder in mooie praatjes getrapt.
Hoe komt ik er achter dat het waar is wat mensen zeggen. dat is ook echt nog een punt wat mij tegen kan houden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:28

Hier in deze omgeving klinkt zoiets ideaal dus verhuizen die boel er staan zat paarden 23 uur of meer per dag op stal

hopje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:28

maar wat moet ik dan, blijven zitten waar ik zit is ook echt geen optie.
Zeker nu de 1e 2 paarden in gebruari al komen en dan de maand erop ook weer 2.
Kunnen de paarden in de blubberbak hun kont ook niet meer keren.

hopje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:30

Ja maar dat is iets wat ik nooit van mijn leven zou willen paarden 23 uur op stal.
Ik verhuis nog liever naar drenthe :-) om ze daar te zetten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:46

Ts ik zou gaan voor stal 2. Want 60 ha is natuurlijk heerlijk voor je paardjes in de zomer.
En de rest klinkt ook goed. Al ben ik meer van 24/7 maar als je zou moeten kiezen tussen stal 1 en 2 dan wist ik het wel.
succes met je beslissing. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:47

hopje123 schreef:
Ja maar dat is iets wat ik nooit van mijn leven zou willen paarden 23 uur op stal.
Ik verhuis nog liever naar drenthe :-) om ze daar te zetten

Tja mijn baan ligt niet voor het opscheppen en ik vind mijn baan belangrijker dan de paarden, zonder geld geen eten voor zowel mijn paard niet als mij.

Ik moet nog een half jaartje uitzitten en dan hebben we eindelijk een stal zoals het hoort

hopje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:31

Ik heb besloten heel druk verder te zoeken.
Het voelt gewoon niet goed om ze nu naar die stal te verhuizen.
Morgen ga ik nog bij een andere stal kijken waar ze samen 1 grote container hebben met een uiloop.
Tot die tijd, heb ik kunnen regelen dat iemand ze in de middag in een andere padock zet met een baal hooi.

Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor jullie advies.
De meeste zeiden doen, maar zo zie je maar wat je gevoel zegt is soms het beste.

Ik wil het mijn paardjes gewoon niet aan doen om ze op stal te zetten, ook al is het voor de nacht, ik heb daar zelf gewoon geen goed gevoel bij.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:37

toch wel, zoals ik al zei: je moet iets zoeken wat zo optimaal mogelijk is en waarbij jij je goed voelt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:46

als ik jou was,, zou ik er eerst heel goed over nadenken..
en je moet het even vanuit het paard zien..
in zon situatie heb ik ook gezeten..
alleen werd het bij mij dan duurder vanplaats goedkoper.. maar wel beter..

maar voor een paard is het niet leuk als die iedere keer moet verhuizen ..
Ik zou eerst er goed overnadenken.. of het paard er ook onderlijdt .. nu dan ?
en de vrijheid van je pony afnemen, zou ik niet doen..

maar het is de keus aan jezelf..
wat jij belangrijker vind

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:57

bello ga eerst eens lezen voordat je ongefundeerde antwoorden geeft.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:09

tis hoe ik er over denk..

problemen mee ?? blijkbaar wel;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:10

Probeer alsjeblieft eens een beetje respect op te brengen voor de mensen, want je bent nu alleen maar iedereen tegen de haren in aan het strijken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:25

Caira schreef:
toch wel, zoals ik al zei: je moet iets zoeken wat zo optimaal mogelijk is en waarbij jij je goed voelt.

Maar dat is soms zo moeilijk.
Of leggen we de lat soms te hoog? Ben ik daarom al zo vaak verhuisd?
Soms moet je een beetje water bij de wijn doen.

Stal 2 klonk mij echt niet verkeerd en ik denk dat ik wel was gegaan. Paard in de box zal weer even wennen zijn maar waar vind je nou stallen van 4x6? Plus dat het over pakweg 2 maanden weer weide seizoen is en ze weer het land op kunnen.
Ik weet alleen niet hoe groot jou paarden zijn maar voor mij zou het aan de krappe kant zijn om een fjord en een haf er samen in te zetten, dat wordt zeker knokken.

Ik ken ook iemand die op zo'n soort stal staat en die paarden hebben het echt super , overdag buiten, box van 4x6 met elke dag schoon stro, goed en voldoende voer en ook niet onbelangrijk een goede bak, goed erf, veilige plaats om te poetsen etc etc.
Tja ik wist het wel....dan was er voor ook weer gelegenheid het paard wat vaker te pakken.

Ze staan nu 24/7 in de wei , was ook een noodoplossing maar heb ze nog maar 3 of 4 x eruit gehad sinds september.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:29

Caira schreef:
Probeer alsjeblieft eens een beetje respect op te brengen voor de mensen, want je bent nu alleen maar iedereen tegen de haren in aan het strijken.

ik snap niet wat ik hier fout zeg..
ik zeg duidelijk wat ik er van vind.. en dat je het beste na de omgeving van je paard kan kijken..
het is echt niet leuk voor zo'n paard iedere keer te verhuizen..
heeft die net nieuwe vriendjes moet die weer weg..

wat is daar fout aan ??

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:36

Moeilijke beslissing. Optie 2 lijkt in principe beter, maar hou er rekening mee dat het daar misschien ook beter lijkt dan dat het in werkelijk is, net zoals bij stal 1 gebeurd is. Ik zou dus eerst heel goed proberen te checken of het echt zo gaat als dat het voorgesteld is. En zo ja, dan misschien toch verhuizen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:46

hopje123 schreef:
Ik heb besloten heel druk verder te zoeken.
Het voelt gewoon niet goed om ze nu naar die stal te verhuizen.
Morgen ga ik nog bij een andere stal kijken waar ze samen 1 grote container hebben met een uiloop.
Tot die tijd, heb ik kunnen regelen dat iemand ze in de middag in een andere padock zet met een baal hooi.

Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor jullie advies.
De meeste zeiden doen, maar zo zie je maar wat je gevoel zegt is soms het beste.

Ik wil het mijn paardjes gewoon niet aan doen om ze op stal te zetten, ook al is het voor de nacht, ik heb daar zelf gewoon geen goed gevoel bij.

Ik snap niet wat er fout is aan stal 2 misschien moet je eens bij je zelf te rade gaan want misschien wil jij het onmogelijke.
S'nachts op stal is niet erg en dit is een ruime stal bovendien las ik dat jouw paarden mok hebben, en dan is s'nachts op stal juist goed voor het genezingproces want eenmaal goede mok blijven paarden gevoelig voor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:25

Het is nog beter voor die paarden als ze gewoon lekker buiten lopen op een droog stuk ;)

In een stal opgesloten staan waar in gepiest en gepoept wordt is ook niet bepaald de ultieme situatie voor mok ;)

Ik snap heel goed waarom de TS niet naar stal 2 verhuist. Hij klinkt aanzienlijk beter dan stal 1 , maar er zitten wat puntjes van stevige twijfel vind ik omdat je maar af moet wachten wat daar in de praktijk van terecht komt. Als je uitgaat van het slechtste realistische scenario dan komen haar paarden daar zometeen de stal niet uit in de winter...

(als haar paarden niet goed overweg blijken te kunnen met de andere paarden , en de oude baas om 1 of andere reden stopt met het buitenzetten een paar keer per dag , welke kans mij vrij aanwezig lijkt , kun je dat niet met enige zekerheid uitvlakken dan ben je echt de sjaak)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:23

pmarena schreef:
Het is nog beter voor die paarden als ze gewoon lekker buiten lopen op een droog stuk ;)

In een stal opgesloten staan waar in gepiest en gepoept wordt is ook niet bepaald de ultieme situatie voor mok ;)

Ik snap heel goed waarom de TS niet naar stal 2 verhuist. Hij klinkt aanzienlijk beter dan stal 1 , maar er zitten wat puntjes van stevige twijfel vind ik omdat je maar af moet wachten wat daar in de praktijk van terecht komt. Als je uitgaat van het slechtste realistische scenario dan komen haar paarden daar zometeen de stal niet uit in de winter...

(als haar paarden niet goed overweg blijken te kunnen met de andere paarden , en de oude baas om 1 of andere reden stopt met het buitenzetten een paar keer per dag , welke kans mij vrij aanwezig lijkt , kun je dat niet met enige zekerheid uitvlakken dan ben je echt de sjaak)

Maar waar vind je die stal die een droog onderkomen geeft, een droge paddock, het juiste voer etc etc. Het is nergens perfect alleen bij je thuis.
Als je goed leest zie je dat TS in rotterdam woont daar heb je idd de stallen met deze faciliteiten voor het oprapen. }> Net als hier in NH.

Ik ben ook absoluut voorstander van een droge paddock met inloopstal maar soms kun je gewoon niet anders en dan vind ik persoonlijk dat stal 2 een zeer goed alternatief is. Maak een contract waar alles instaat en je staat sowieso een stuk steviger mocht het niet gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:48

Het is mijn schuld toch niet dat TS in Rotterdam woont , en ook niet die van haar paarden :P

En "thuis" komt het je ook niet aanwaaien hoor :P

Ik vind het heel verstandig en eerlijk naar haar paarden toe dat ze niet snel tevreden is +:)+

Beter dan je paarden op een slechte stal laten staan en piepen : tja ik heb nu eenmaal geen keus zoals zoveel mensen doen :)

In omgeving Rotterdam zijn er heus wel fijne plekken te vinden , de plekken die de TS zelf al heeft gevonden bestaan volgens veel bokkers al niet in deze buurt :P

Ik denk dat je ook een goede kans hebt net een beetje in het buitengebied van Rotterdam , in de binnenstad is nu eenmaal geen goede plek voor paarden :)

En toch zitten in Rotterdam ook mensen met wel een leuk stukje groen achter het huis , die zelf paarden hebben en wel eens een plekje over hebben.

Zo heb ik ook altijd fijne plekjes kunnen vinden hier in de buurt , zo'n 30km onder Rotterdam , gewoon bij mensen thuis ipv. op een officiële stal zijn vaak veel paardvriendelijkere plekjes te vinden omdat die mensen hun eigen paarden daar houden.