Voor watvoor stal kies jij het liefst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Voor watvoor stal kies jij het liefst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:40

Optie 1, maar dan met loopstal, paddock en winterwei waar in de winter onbeperkt hooi wordt gevoerd. In de zomer 24/7 op het land.
En als extra is er nog een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en 600 meter van een groot bosgebied af.
Voor krachvoer verstrekken worden de paarden even apart gezet en als ze het voer op hebben weer losgelaten.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:26

optie 1, wat er verder voor voorzieningen zijn boeit me niet, als de uitrijmogelijkheden maar redelijk te doen zijn.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:41

optie 1

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:29

Ik kan me niet voorstellen, dat iemand heel bewust voor optie 3 kiest, want wie gunt zijn of haar paard nou geen bewegingsruimte?
Als wedstrijdamazone wil ik mijn paarden in de wintertijd niet dag en nacht buiten hebben, dus vallen mijn paarden onder optie 2.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:32

Eagerly schreef:
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand heel bewust voor optie 3 kiest, want wie gunt zijn of haar paard nou geen bewegingsruimte?
Als wedstrijdamazone wil ik mijn paarden in de wintertijd niet dag en nacht buiten hebben, dus vallen mijn paarden onder optie 2.

geloof me ze zijn er , heb pas geleden nog met iemand een discussie erover gehad en die kwam er voor uit dat haar paard 23,5/7 op stal stond en dat ze poetsen zelfs nog teveel vond :7

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:33

. Een natuurlijke stal: Zomers 24/7 op de weide en in de winter 24/7 op een grote paddock met onbeperkt ruwvoer. Beide voorzien van een grote schuilstal.

Op zoiets sta ik nu ook!

Suusjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:13

Ik heb mijn shetties buiten 24/7 met schuilstal en me haflinger op optie 2.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:49

ikdoemaarwat schreef:
Eagerly schreef:

geloof me ze zijn er , heb pas geleden nog met iemand een discussie erover gehad en die kwam er voor uit dat haar paard 23,5/7 op stal stond en dat ze poetsen zelfs nog teveel vond :7

Dat meen je !!!!
Dus ze kiest bewust voor een stal zonder weidegang, terwijl ze niet of nauwelijks op haar paard rijdt?
En dat is goedkoper dan het paard bij een boer in het land zetten?
Nou ja, dan gunt zij haar paard net zoveel rust en weinig werk als zij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:18

ja dat meen ik echt :j
ik noem uiteraard geen namen :o
maar het is vrij recentelijk nog gezegd...

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:21

Esther schreef:
Optie 1, maar dan met loopstal, paddock en winterwei waar in de winter onbeperkt hooi wordt gevoerd. In de zomer 24/7 op het land.
En als extra is er nog een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en 600 meter van een groot bosgebied af.
Voor krachvoer verstrekken worden de paarden even apart gezet en als ze het voer op hebben weer losgelaten.

Ik sluit me hier, als stalgenoot van je, helemaal bij aan! We staan met ons paard sinds november 2009 ook op Pferdehof Montferland, maar we hadden dat eigenlijk al 10 jaar eerder moeten doen. Paarden zijn hier ook echt paarden +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:24

Voor mijn merrie en jaarling heb ik stal 1

voor mijn bonte fjord stal 2

Voor een jaarling vind ik het belangrijk dat ze zoveel mogelijk lopen en volgens Utrecht is het voor mijn merrie juist ook goed.

Voor Harley stal twee die zou ik ook niet de hele dag buiten kunnen laten anders word hij tonnetje rond en dat is niet de bedoeling.
En ik rij daarbij ook nog wedstrijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:26

Ik zit tussen 1 en 2 in :j .. Ik merk dat mijn paard het ook wel fijn vind om even een plekje voor zichzelf te hebben, maar het is wel absoluut een buitenpaard :j ..

Ik wil dan heel graag goede uitrijmogelijkheden naar bos, heide en/of duinen :D .. En zomers wil ik haar wel echt op gras hebben, in de winter mag ze ook gewoon op zand met onbeperkt ruwvoer en wilgentakken ofso :) . Ik wil ook niet langs een drukke weg, want ik word mesjogge van auto's die voorbij scheuren..

Wie oh wie heeft er nog een plekje over op zo'n stal in omgeving Leiden/Hazerswoude? :D

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:27

O ja, mijn andere twee paarden hebben 365 dagen per jaar 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en een stal voor nood (nu in geburik voor hooiopslag). Verder een goede buitenbak en een groot bos aan de overkant van de weg. Binnenbak op 5 minuten loopafstand. Ideaal :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:28

oliebol.. woon je wel ver weg zeg :P

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:46

optie 1, alleen zou ik daan eigenlijk een loopstal willen ipv schuilstal. en dat je ook in de winter op gras kunnen met ruwvoer bijgevoerd.
verder maken de voorzieningen me niet zoveel uit, een bak zou leuk zijn, en in ieder geval goede uitrijmogelijkheden.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:25

BrittKitt schreef:
Waarom willen jullie je paard 's nachts op stal? Voor jezelf of voor het paard?

Ik ga dus ook voor optie 2. Ik heb hiervoor een paard gehad wat in de zomer 24/7 buiten liep. Tot ik s morgens eens bij de wei kwam en het dier verstrikt in de schriklijn met een gebroken been aan trof. Ik weet wel dat het overdag ook had kunnen gebeuren hoor. Heus niet ieder moment van de dag is er toezicht. Maar het idee dat mijn paardje daar misschien al uren lag, met verschrikkelijk veel pijn....bah. Dus eigenlijk voor mijn eigen gemoedsrust wil ik dat mijn paarden s nachts gewoon op stal gaan.

Voor wat betreft de faciliteiten die ik er bij wil hebben: ruime, lichte en frisse stallen, vol-pension, bak met een goede bodem, was- en poetsplaats en het liefst ook goede uitrijmogelijkheden.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:30

Stal 1, op zo'n stal staat mijn paard & dat bevalt ons beide prima!
Ik wil wel graag een bak, die is er nog niet op mijn huidige stal, maar die is in aantocht.
Verder heb ik weinig eisen, als de boel maar veilig is voor het paard.
& uitrijmogelijkheden zijn ook wel belangrijk

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:32

ik zou voor 2 gaan, dat is namelijk ook nu de situatie !!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:33

Ik wil stal 1 maar die bestaan hier niet eens :D

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:34

Mijn pony's hebben nu optie 1 (maar dan winter en zomer op het land)
Maar ik zou graag optie 2 willen maar dan ipv de paddock gewoon land. En ook onbeperkt ruwvoer in de winter.

Omdat ze nu (en ze doen het echt zelf, we hebben nl wel een schuilstal) 24/7 in de (eventuele) blubber staan in de winter. En wil ze niet langer dan een uurtje aan een touwtje hebben staan om 'droge voeten' te halen.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:37

BrittKitt schreef:
Waarom willen jullie je paard 's nachts op stal? Voor jezelf of voor het paard?

Ik zou geen oog dicht doen als die van mij op de wei stond het s'nachts :n
er kan zoveel gebeuren, nee daar is hij me toch echt de duur voor !!!
komt lekker in de padock een uur voor het rijden, kan nu ook de wei op
maar dat is nu te vies, >;) als ik hem het snachts op de wei zet en hij schrikt
glijd uit moet er niet aan denken, wil zo min mogelijk gevaar verkomen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:39

Amaretto27 schreef:
Hallo,

Ik ben benieuwd waar de bokkers voor kiezen:

1. Een natuurlijke stal: Zomers 24/7 op de weide en in de winter 24/7 op een grote paddock met onbeperkt ruwvoer. Beide voorzien van een grote schuilstal.

Dit heb ik natuurlijk het liefst..
Citaat:
2. Een 'gewone' stal: Zomers overdag op het land en 's nachts op stal en in de winter overdag op een paddock en 's nachts op stal.

Hiermee kan ik ook wel mee accoord gaan.. maar ik heb liever dat mn pony niet te lang binnen staat.
Liever niet langer dan 4 uur
In de zomer moet hij helaas wel binnen/of te wel waar veel schaduw is.. En dus waar die liever niet in de zon kan komen te staan.
Mijn pony heeft lichte zomer exceem, dus als hij in de zon staat gaat het lekker jeuken..
Dus meestal zorg ik ervoor dat die snachts zeker buiten staat en dat die overdag gewoon beschut staat

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:34

ruime box met veel licht
ruim bedekt met strooisel
goed hooi
goede brok
zomers 24 uur buiten
zwinters zou ik het liefst een loopstal willen met verharde buitenpadock maar is hier helaas niet
dus heb gekozen voor zwinters op stal en minimaal 2 uurtjes buiten meer is altijd beter ;)
leuke omgeving met voldoende uitrijmogelijkheden
breede bermen
gezellige mensen en niet te kleinschalige stal ;)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:37

ik zou het liefst optie 1 hebben met binnenbak (voor de winter).
verder heb ik geen eisen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:48

ikdoemaarwat schreef:
Eagerly schreef:

Waarom heb je dan überhaupt een paard :+ .. of nouja.. een fiets met haar... want daar komt het dan praktisch wel op neer.. zou er niet aan moeten denken.. >;) Arm dier %)