Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:06

Het is af en aan, met die sneeuw is de bak prima te doen, maar met die vorst niet. Zal de afgelopen 2 maanden niet meer dan 10 keer gereden hebben. Ik verzin gewoon andere leuke dingen, lekker vrijheidsdressuur, wandelen etc :D

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 08:42

Wij kunnen ons niet herinneren dat we een winter hadden waarin we zolang achterelkaar niet konden rijden! Soms wel eens een weekje,maar nooit veel langer.
Als we de weersberichten mogen geloven, zijn we er voorlopig nog niet vanaf!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:45

Vorige week wel een weekend kunnen rijden maar echt echt rijden.. Al zo'n 3 weken niet.. Geen mogelijkheid tot binnenbak helaas!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:47

Ik heb al 2,5 maand niet gereden.
Ze kreeg eerst vakantie, daarna kwam er sneeuw. Toen was alles bevroren, en daarna alles te nat. :+
In die tussen tijd heb ik ook niet gelongeerd of iets anders gedaan.

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:02

ja ik heb ook al 2 maanden niet gereden echt jammer ik heb alleen maar gestapt zonder zadel en zelfs dat ging soms nog niet eens 1 dag was alle sneeuw en vorst weg toen heb ik even lekker gereden maar voor de rest was er niet aan te beginnen mijn pony draagt namelijk hoefijzers ;(

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:05

Zo ongeveer sinds oud en nieuw misschien 3 keer kunnen rijden en dan nog niet eens echt trainen. Beetje hobbelen . voorzichtig door de bak heen. Buitenrijden is al helemaal een no go :(

Ben der nu wel klaar mee , met die winterse buien...

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:11

Ik vind het heerlijk met de sneeuw. *\o/*
Ik ben dan wel een echte recreatie ruiter, en rij dan ook heel weinig in de bak (is nu ook niet te doen, het is net een maanlandschap).
Maar ik vind het heerlijk om nu door de besneeuwde bossen te rijden.
Ik vind het best jammer dat maar weinig mensen dit aandurven, jullie weten niet wat jullie missen :o (vandaar deze post).
Het gaat echt super zonder glijpartijen, ik draaf galoppeer en doe bijna alles wat ik normaal ook doe.
Maar dit kan alleen maar als je paard geen ijzers heeft denk ik.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:13

Bij een paard met ijzers laat je dat echt wel uit je hoofd Wisecracker. Ik ben al blij als ze zonder al te veel schuiven de wei halen. Gelukkig heb ik voorzichtige paarden anders zouden ze niet eens naar buiten kunnen nu.

en wat ben ik reuzeblij met de binnenbak deze winter :j

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:17

Anya schreef:
Bij een paard met ijzers laat je dat echt wel uit je hoofd Wisecracker. Ik ben al blij als ze zonder al te veel schuiven de wei halen. Gelukkig heb ik voorzichtige paarden anders zouden ze niet eens naar buiten kunnen nu.

en wat ben ik reuzeblij met de binnenbak deze winter :j

Daar ben ik me van bewust, daarom ben ik ook blij dat die van mij op blote voeten loopt ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:19

Mijne staat op ijzers ter correctie van een maaibeen, maar als ik het had geweten, had ik even gewacht met de ijzers. Maar om ze er nu onder weg te trekken is ook weer aan de dure kant.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:22

Echt rijden momenteel al meer dan twee maanden niet :\
Af en toe wel buitenritje gemaakt. Maar het duurt echt te lang :\

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:07

Ik kan zelf niet rijden op het moment en had iemand die haar 2 of 3x per week thuis door zou rijden in de bak. Dat is het niet waard met die sneeuw en ijs. Zelf was ik waarschijnlijk rustig in de sneeuw gaan rijden af en toe en buitenritten gaan maken en als de weg schoon is naar les 1x per week en daarnaast proberen 1 of 2x in de binnenbak in de buurt te rijden.

De meiden die bij ons staan hebben geen trailer tot hun beschikking en rijden ook niet zelf alleen buiten, en in de sneeuw zagen ze geloof ik ook niet zo zitten, dus die hebben al meer dan 2 maanden niets gedaan schat ik zo in...

Paarden hebben dus een lange winterstop/vakantie.
Gelukkig konden ze tot nu toe altijd naar buiten omdat ze geen ijzers onder hebben. Of ze staan in de paddock en bak, en als het goed vriest en er geen sneeuw ligt, lopen ze naast de paddock ook een aantal uurtjes in het land...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:13

Hier ook af en toe, probeer wel iedere week naar les te gaan, maar ook dat was geregeld niet mogelijk door het weer.
verder zo nu en dan naar een binnenbak in de buurt, maar als het erg glad is doe ik dat ook niet want wil niet dat mijn baard bij het uitladen uitglijdt.
Ulf loopt wel iedere dag de hele middag in de wei.
Helaas kan hij vanaf morgen 1 febr. niet meer in de wei waar hij nu loopt, maar moet ik hem een stukje over de weg naar een ander stuk brengen.
we zitten hier in het ganzen gedoog gebied en wanneer er na 1 februari vee loopt wordt je gekort op de vergoeding :(.
Nu maar hopen dat de weg naar dat andere stuk niet glad is/wordt want dan is ook het in de wei lopen gebeurd en kan hij alleen in een harde sneeuwbak.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:15

Mijn paard heeft zulke slechte hoeven dat hij altijd op ijzers moet staan, en dan kan je niks, je hebt met sneeuw meteeen ijsklompen eronder, alles al geprobeerd, vaseline erop gesmeerd en sokken erom, het helpt niet. daarbij heb ik een paard wat absoluut niet vorzichtig is en daar door dan juist blessures oploopt. Als de weg sneeuwvrij is kan ik dus een beetje met hem wandelen aan de hand, en dan is hij erg druk. En nu opstappen is geen optie want ik denk dat ik er dan binnen een minuut weer aflig omdat hij teveel energie heeft. Tussendoor heb ik, als er geen sneeuw, hem een enkele keer kunnen longeren, dan loopt hij alleeen maar te bokken. Dus dan maar rust nu, het voer terug gedraaid en hopen dat het snel voorbij is. Tegen de tijd dat het dan weer beter weer is beginnen we gewoon weer opnieuw met de training. Langszaam opbouwen en dan in een strak trainingschema.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:17

Heb eergisteren nog kunnen rijden. Maar nu ook al niet meer. Ga even een binnenbak opzoeken deze week.
Nog minstens 2 weken strenge/matige(10 C) vorst 's nachts...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:21

Alles loopt hier 24/7 buiten.
De trainingen onder het zadel gaan gewoon door.
Alleen voor de wagen niet, want door die sneeuw te ploeteren is geen doen met een wagen er achter die niet super licht is.

Ik heb wel wat voor de slee getraind, maar dan moet de sneeuw daar ook weer goed genoeg voor zijn.

De zwaarste trainingen van mijn pony's zijn normaal voor de wagen, dat is echt wedstrijd gericht en flink aan de bak. Onder het zadel zijn het vaak kinderlesjes met beginners. Ze beginnen nu wel zich echt te vervelen waardoor ze wat stout worden ;) ).

Ook de hengst die ik rondom op een ijzertje had werd gewoon door getraind (voor de HK). Maar dat werd dus veel de weg op als die schoon was, zowel naast de fiets of voor de wagen. En ook met sokken aan, voeten dik in het vet voor de slee om toch nog iets te dressuren met die stijve hark ;).

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:34

O,jee ik durf nu echt niet bij ons het bos in te gaan! Geen pad is egaal, er liggen (onder het sneeuw) plassen met bevroren water/modder! Die van mij heeft ook geen ijzers, maar ik vind het toch te glad hoor. Wil niet mijn benen breken, laat staan die van mijn paard

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:37

Ik kan al niks meer sinds ongeveer 10 december denk ik?
Veel te lang... Maarja, gelukkig is het wel aaneengesloten, en niet zo dat ik weer even kan rijden en daarna niet meer.
De paarden kunnen wel bijna elke dag naar buiten gelukkig.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:59

Ik had al 1 maand en 2 of 3 weken niet gereden vanwege het weer, maar nu hebben we bij de buurvrouw de mogelijkheid om even je paard los te doen en eventueel te longeren. 5 minuten lopen met de paard aan de hand verderop kunnen we binnen rijden. Daar heb ik vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer gereden (les). Mn paardje was super braaf en rustig, dat viel mij heel erg mee aangezien ze soms een beetje een heethoofd is. Bij de stalling waar ik sta ik alleen een buitenbak en die is dus bevroren.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:24

In elk geval meer dan een maand hoop het vorst snel weg is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

16 december begon het te sneeuwen en sindsdien heb ik het zadel niet meer aangeraakt!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:20

week geleden. Onze bak is echt superr fijn, bijna geen plassen etc. En de grond bevriest ook helemaal niet snel, word wel elke dag gesleept zodat de stukken die eerder bevriezen nu geen kans krijgen. Deze week was t helaas wel ietsjee te hard om te rijden, bovenlaag was prima maar daaronder zat toch 3 cm vorst.

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:09

Nog dit hele jaar niet ;( ;( ;( :n

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:10

Heb 2.5 maand niet gereden. Zondag weer voor het eerst in de manege.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:04

Gelukkig kan ik elke dag rijden/longeren. Binnenbakje doet het erg goed dit jaar haha :D

Wat onwijs balen voor iedereen die al zo lang niets meer kan doen, dat rotweer ben ik
ook echt wel zat.. ;(