*POLL* Hoever zou jij willen rijden voor je pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel minuten zou jij willen rijden voor een prettige pensionstal?

Binnen 15 minuten.
66 (43%)
Binnen 30 minuten.
72 (47%)
Binnen 45 minuten.
8 (5%)
Binnen 60 minuten.
2 (1%)
Maakt niet uit als het de juiste pensionstalling is voor ons.
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 151

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:43

@annebe

Het klinkt allemaal leuk paarden bij huis maar het is soms ook een zorg en een hoop geregel. Ik had ze misschien twee maanden naar een pensionstal willen doen, dec en jan ofzo....Dan konden wij misschien een keer op vakantie....
Ook kan je in de winter niet veel qua beweging geven...iK heb een longeerbak maar geen gewone bak. Daarvoor moet ik altijd op pad (is ook buitenbak) Die zijn met dit weer meestal niet te rijden.
Verder het gesleep met wateremmers vanuit huis omdat de tuinslangbevroren is.

Ik zou dus puur voor de facilliteiten in de winter gaan. In de zomer zou ik ze absoluut niet in pensionstal willen hebben. Ik bepaal zelf wanneer en hoe lang mijn paarden naar buiten gaan (ik moet namelijk rustig opbouwen voor een van hen) Ik bepaal wat ik voer ed....

Maar het is niet alleen maar lekker om ze thuis te hebben staan!!! Elke voerbeurt etc komt wel op jezelf terecht!!!

RiandalalaJarig

Re: *POLL* Hoever zou jij willen rijden voor je pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:30

Binnen 45 minuten!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:41

~Ik heb m nu op 45min met de auto staan. Erg ver, maar elke km waard! De accemodatie is gewoon exact wat ik zoek, service is fantastisch, prijs is goed. Ik laat daar met een gerust hart mn paard achter, hij komt er overdag al een keer uit als ik op mn werk zit (in de beschermers en dekens zoals ik dat wil) en als je dan 's avonds komt kan je kiezen uit fijne rijbanen die allemaal rustig zijn.
Dat is me die reistijd echt waar, liever langer in de auto dan elke dag met ellende in je lijf op stal (tegen soms nog meer geld ook).

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:44

Ik sta er nu 3 minuten van af, maar daar sta ik niet al te fijn dus nu maar opzoek naar iets anders. Ik kies toch wel binnen 15/20 minuten, als er iets is ben je er toch sneller. Mijn vriendin rijd er 50 minuten voor, maar die komt dan maar 3 keer per week bij haar paard, ik wil gewoon elke dag ernaartoe kunnen :)

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:53

Ik woon in Belgie in de omgeving van Hasselt en de dichtsbijzijnde stal was voor ons 20 min rijden.
Nu heb ik een oplossing gevonden waarbij ik direct na het school met de bus naar de stal kan gaan en mijn ouders mij enkel maar hoeven te komen halen. Deze stal is wel 25/30 min rijden maar heeft twee binnenpistes en dat vond ik toch wel belangrijk en in de lente komt ze gewoon weer naar huis want dan kan ik weer in de weide rijden :)

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:39

De pensionstal waar ik nu sta is 5, met pech 10min. rijden
Vind dit nog zeer goed te doen, maar meer moest het ook zeker niet zijn!
Ben altijd vrij laat terug van school/stage/werk en als je dan nog een heel eind moet rijden voor naar je paard(en) te gaan,
nee, doe mij maar lekker dichterbij ;)

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:58

Mijn pony staat nu op 10-15 minuten fietsen. Maar ik had er best wat langer voor over gehad.
Ze staat nu goed; ruime box, ruime poets/spuitplaatsen, mooi ruiterpad direct aan de manege, en een goede binnenbak waar ik met die sneeuw verschrikkelijk blij mee ben :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:09

Ik heb gekozen voor 30 min. Maar hoe dichter bij hoe beter. Als je een half uur moet rijden ben je toch al zoiezo een paar uurtjes kwijt en dat is niet altijd zo handig. Nu sta ik vrij ideaal. 5 minuten fietsen en 20 min lopen. Maar ga bijna altijd met de auto(ja toppunt van luiheid I know :o ) Maar goed als het echt een goede stal is zou ik er wel een half uur voor over hebben. Maar ik weet niet of ik dat zou volhouden in combinatie met werk end.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:32

ik heb mijn ponys op 15min afstand staan (scooter)
ik vind dit een fijne reistijd , ik wil er toch zovaak mogelijk heen en wil dan niet al te veel kwijt zijn aan reistijd.
ik zou wel bereid zijn mocht het ooit gebeuren dat ze moeten verhuizen om 30min te reizen.