Vierkante bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:45

Het scheelt ook als je er alleen in rijdt. Ik rijd er altijd alleen in. Als je in een bak van 20x 40 met 4 paarden rijdt, dan kan je beter in een wat kleinere bak alleen rijden. Want met meerdere paarden in een normale afmeting is ook niet fijn.

Anoniem

Re: Vierkante bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:49

Ik heb een bak van 20 x 20, en hij is echt te klein om in te rijden. Een bak van 22x26 zou niet veel verschil maken.

Een bak van 20 x 40 met meerdere paarden is geen vergelijken met een kleine bak voor jezelf. Bij 20 x 40 kun je prima om andere paarden heen rijden of afwenden, bij een kleinere bak heb je gewoon sowieso geen ruimte om iets te doen. Voor je het weet zit je al weer tegen bak rand aan.

Onze bak word dan ook alleen gebruikt om te longeren.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:51

Ik heb ook een tijdje op een stal gereden waar ze een vierkante bak hadden, je blijft constant op de volte rijden.. Zelf vond ik dit erg vervelend, je kunt je paard geen enkel moment rechtuit laten lopen... Daarbij is het maken van tempowisselingen ook moeilijker.. Lijkt me niet echt goed voor je paard!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:40

wij hebben op stal ook een vierkante bak, deze is 30 bij 30 ofzo, weet niet exact. maar is prima te rijden hoor. heb 4 zijdes waar ik gewoon rechtuit kan rijden. dus je rijd niet de hele tijd op de volte. het is ook net hoe groot je paard is of het een beetje te rijden is. alleen figuren rijden, tsjah de standaart fuguren zoals van hand veranderen, slangevolte, gebrokenlijn, dat gaat niet echt meer lukken, mnaar je wordt heel creatief in zelf verzinnen van figuren :P alleen als je proefjes zou willen oefenen wordt het wel wat lastig. maar geloof dat je dan ook op het land kan oefenen toch? dus lijkt mij geen probleem.