hoeveel wordt hier op verdiend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oline

Re: hoeveel word hier op verdient?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:05

Heel blij zijn zou ik zeggen. Vind maar eens een goede plek met gezelschap voor zo weinig!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:29

Zo'n plekje vind je nergens anders incl voer voor 50 euro! Wees maar zuinig op je plekje goedkoper kan je niet staan!

Ik vraag 50 euro voor een shetlander zonder voer en zonder stobedekking, dat komt er nog eens bij.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:18

:-) Neee joh, verdienen hierop doet je niets!!

Ik kan me aansluiten bij de vorige reacties. Wat denk je dat het onderhoud van de omheining en schuilstal kost? De bodembedekking? Kunstmest op het gras?

Dan doet ze ook de verzorging nog? Bedoel mesten?

Nou goedkoper kan je ze zelf niet eens thuis houden!!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:52

Ik ga me helemaal aansluiten bij de rest!
50 euro is een schijntje! zo te lezen staat je shet daar super! met gezelschap ook nog!
Dacht je nou werkelijk dat ze hier nog aan verdiend?!
Laat ze het niet lezen!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:21

Ik denk dat ze hier bijna niks op verdiend.
Mestafvoer kost ook geld.
stro hooi.
je mag echt blij zijn dat je zo goedkoop staat

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:56

josie schreef:
Aha, dat verklaard veel, dan betaald zij ook geen 3 euro per pak, want ik weet dat de prijs nog onder 1 euro ligt per baal van 20 kg.
Dus stel ze betaald 1 euro per baaltje van 10 kg, dan wordt het 20 euro per maand aan hooi.

goh, doe mij t adres van die verkoper?!
bestel ik meteen een paar wagens!
onder de 1 euro vindt je geen goede kwaliteit hooi (balen van ong.20 kg)
dat is waarschijnlijk de prijs van t persen en dan nog is t laag.........

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:55

Ik vind ook niet dat je wat te klagen hebt.

De aanschaf van hooi e.d. is niet zoveel, maar ze steekt ook tijd in het halen, opslag enz. Daarnaast moet de weide ook onderhouden worden.. En mensen denken wel wat een Shet zo weinig eet, maar in praktijk valt dit nog tegen.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:36

Volgens mij verdient de eigenaresse van de wei wel degelijk op de stalling van jouw shetlandveulen, maar hiervoor is ze een deel van haar privacy kwijt en moet ze jou als huurder tevreden houden.

Ik heb zelf een groot weiland en verhuur deze soms in de zomermaanden voor prijzen tussen de 75 en 100 euro (volwassen pony of paard). Als ik hier niets aan over zou houden, dan zou ik er niet aan beginnen.
Maar zoals je zelf wel kunt inschatten, zal ze zeker niet rijk worden van 50 euro in de maand. Het zal hooguit het onderhoud van haar eigen pony iets goedkoper maken. Ik zou het in haar plaats niet voor minder doen!

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:25

Lekker goedkoop! Reken alleen de tijd voor het afmesten maar eens tegen minimum loon ;)

mhollander

Re: hoeveel wordt hier op verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:36

Persoonlijk denk ik dat je niet mag klagen. Als ik stallen zou verhuren zou ik meer vragen. Ook al is het een shetlander dat maakt voor het onderhoud van het land niet uit. Mensen verkijken zich er op hoeveel werk er bij komt als je paarden thuis hebt staan. Je moet achter hooi aan het opslaan. Stroom/water ontroerengoedbelasting als je sloten bij je land heb moet je die ook schoonhouden. verzekeringen voor de stallen en andere gebouwen. Je bent snel meer kwijt dan 50 euro.

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:41

Serieus.. het is echt niet duur. En gezeldschap.. en toezicht.. en iemand die voert en de stal doet.. ik vind het niet duur..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:44

Ik vind het zelf wat weinig.
Hij krijgt te eten en je hoeft zelf niks te doen.
Je mag in je handen knijpen voor dat bedrag.

annttje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:10

Ik zou blij zijn met die prijs hier in de randstad betaal je voor een shetlander snel 200 euro

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:30

kjcm schreef:
josie schreef:
Aha, dat verklaard veel, dan betaald zij ook geen 3 euro per pak, want ik weet dat de prijs nog onder 1 euro ligt per baal van 20 kg.
Dus stel ze betaald 1 euro per baaltje van 10 kg, dan wordt het 20 euro per maand aan hooi.

goh, doe mij t adres van die verkoper?!
bestel ik meteen een paar wagens!
onder de 1 euro vindt je geen goede kwaliteit hooi (balen van ong.20 kg)
dat is waarschijnlijk de prijs van t persen en dan nog is t laag.........

zal ze niet de prijs voor het produceren van een baaltje bedoelen? want die 3 euro die er voor een baal gevraagt door de verkoper is inclsief winst.

maar ik denk dat je een mooi prijsje hebt hoor. je paard staat in gezelschap en wordt goed onderhouden dus dan mag je niet klagen denk.

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:36

Als ze daar goed verzorgt wordt wat maakt het jou dan uit of ze er wel of niet iets aan verdiend, voor 50 euro zou ik er geen shet veulen bij willen hebben die overal onderdoor past en ik ook steeds in de gaten moet houden als ik een ander uit de wei haal . Voor die 200 euro die van iemand anders las wil ik er wel 2 hebben ( als ze lief zijn en luisteren) dan heb ik het onderhoud en de vaste lasten van die 3 van ons zelf eruit. dan neem ik ook nog voor lief dat er steeds "vreemde" mensen achter bij de stallen en in de wei lopen bij

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 07:59

Ze verdient hier niets op, integendeel, ze betaald bij. Dief van haar eigen portomonnee ;)
Je staat echt voor een appel en een ei daar...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:03

Hele stomme vraag........... maaruh waarom zou er niet op verdient mogen worden???? dat snap ik niet........ Sorrie

Ik denk zelf dat ze er vet geld op toelegt, gezien de tijd die ze er ook aan kwijt is om de stal uit te mesten, te eten te geven.......

bijzonder topic dit!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:07

KiWiKo schreef:
Hele stomme vraag........... maaruh waarom zou er niet op verdient mogen worden???? dat snap ik niet........ Sorrie

Ik denk zelf dat ze er vet geld op toelegt, gezien de tijd die ze er ook aan kwijt is om de stal uit te mesten, te eten te geven.......

bijzonder topic dit!

Dit vind ik ook.
Het komt op mij over alsof je het te duur vind en voortaan minder wil gaan betalen terwijl je echt goedkoop staat.
Alles word gedaan voor je!
Ik zou haar vaak genoeg vertellen hoe blij ik zou zijn met het feit dat ik bij haar zou mogen stallen voor zo'n mooie prijs.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:42

Topicstarter durft schijnbaar niet meer te reageren

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:02

ANOUKIEE schreef:
nienkexD schreef:
Is de e-pony van haar zelf ?
Dan hoef jij de wei niet af te huren zodat er geen ander paard bij in kan, dit is ook gezellig voor haar pony, en die heeft ook stro nodig en een shetlander heeft niet veel stro nodig,
hij zal ook wel gras eten dus ik denk niet dat de eigenaresse van het weiland iets over de prijs te klagen heeft!
anders moet je het er is met haar over hebben

ja de epony is van haar zelf,
hoeveel denken jullie dat een shet veulentje van de baal hooi mee eet?
Ja klopt ze deed toen ik mijn veulentje nog niet bij haar stalde ook iedere week de schuilstal uitmesten en 3/3.5 pakken stro gebruiken,
dus dat is hetzelfde. En kost dus ook niet meer.
Misschien iets meer hooi dat ze nu moet gebruiken maar dat betwijfel ik zelfs...
Betaal ik dan zelfs niet wat veel...
wat vinden jullie een mooie prijs..?

Te veel vind ik niet.
Jij huurt van haar min of meer het land, zodat jou veulen er ook elkker op los kan.
Het is heel normaal dat ze hier een bijdrage voor vraagt en €50,- vind ik erg netjes, IMO

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:13

shetveulens worden ook groot en gaan ook meer eten. niet te duur dus.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:22

Buiten de stalling doet zij ook de volledige verzorging begrijp ik. Je kunt echt nergens goedkoper staan lijkt mij.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:30

Bij ons mag zo eentje nog wel gratis in het land. Die drie hapjes hooi kan ik niet moeilijk over doen uitmesten en het land onderhouden moet zowieso gebeuren. Als ik maar 1 paard had zou ik blij zijn dat hij niet alleen zou hoeven te staan!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:53

Mavelle schreef:
Bij ons mag zo eentje nog wel gratis in het land. Die drie hapjes hooi kan ik niet moeilijk over doen uitmesten en het land onderhouden moet zowieso gebeuren. Als ik maar 1 paard had zou ik blij zijn dat hij niet alleen zou hoeven te staan!

Hier is idd ook veel voor te zeggen, maar blijf er bij dat 50 euro niet veel is. Je bent meer kwijt als je je veulen naar de opfok stuurt

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:45

Hallo,

50 Euro is inderdaad goedkoop.

Hoewel ik de rekensommen niet zo goed begrijp. Wij betalen hier per 500 kg 30 euro voor hooi (2e snede, dat is het beste, de rest bevat teveel of te weinig voedingsstoffen) en 20 euro per 500 kg stro (gerst) Een gemiddeld paard eet tussen de 5 en 8 kilo hooi per dag (bijgevoederd met 2-3 kg krachtvoer) in de wintermaanden. Een paard dat niet werkt, krijgt ook minder voer, anders heb je in no time een hangbuikzwijn, dat alleen maar eet en schijt.