Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Solis schreef:pmarena schreef:Dat ze er in gaan mesten en piesen , komt doordat je er strooisel in legt
Dat is mijn bedoeling sowieso niet , ik ga geen plee voor ze bouwen
Wil wel een zachte ligplek dmv. iets van rubber , maar strooisel is niet de bedoeling
Overigens , de tijdelijke schuilstal nu daar is ze ook heel netjes op. Alle mesthopen worden een meter buiten de stal gelegd zodat het bedje schoon blijft , tuthola
Ze is sowieso erg netjes , altijd al geweest. Het is dat er andere bij staan anders zou ze alles direct op de mesthoop lozen
Ja ik geloof het zo hoor
Maar om de betonnen vloer kaal te laten lijkt me niet prettig voor ze.. Rubberen matten is dan een optie inderdaad, vraag me alleen af of ze daar wel op gaan liggen? Denk dat de onze hier dan eerder ergens in de wei neerploffen.
Hoe had je dan die betonnen vloer die je wel noemde in je beginpost gedacht, buiten de optie van rubberen matten? Puur uit nieuwsgierigheid hoor, want ik probeer ook een andere optie te vinden dan strooisel of kale vloer (en geen poep in de rijbak). Helaas zijn de zwijntjes hier niet zo zindelijk, maar goed dat zal ik zelf in stand houden denk ik.

Lubberslieke schreef:ik heb niet alles gelezen dus sorry als het er al stond maar goed je vroeg waarom geen klinkers,
idd vocht doorlatend dat mag idd niet ivm grondwater ofzo hoe het precies zit weet ik niet, maar ik vind het een hel als je bv vlas hebt en een pis merrie of een zeikende hengst krijg je de stal nooit goed schoon en blijft er altijd iets vocht vies enz achter als je dan weer schoon er overheen gooit is het gelijk vies. het is iritant met vegen. maar wat voor mij het belangrijkste is eens in de zoveel tijd bacterieel reinigen kan dan niet zo makkelijk stel je hebt een keer een ziekte zoals droes op stal moet je alles zeer grondig reinigen dan ben je met klinkers stukken langer bezig dan met bv beton enz,
beton met vrezen is makkelijker schoon te houden inderdaad.
Als ik mocht kiezen ging ik voor beton, en dan met matten, die isoleren iets beter in de winter maar geven geen warmte oid in de zomer plus als een paard veel ligt heb je minder kans op scaaf plekken enz succes met de stal bouw;.

Lubberslieke schreef:ik heb niet alles gelezen dus sorry als het er al stond maar goed je vroeg waarom geen klinkers,
idd vocht doorlatend dat mag idd niet ivm grondwater ofzo hoe het precies zit weet ik niet, maar ik vind het een hel als je bv vlas hebt en een pis merrie of een zeikende hengst krijg je de stal nooit goed schoon en blijft er altijd iets vocht vies enz achter als je dan weer schoon er overheen gooit is het gelijk vies. het is iritant met vegen. maar wat voor mij het belangrijkste is eens in de zoveel tijd bacterieel reinigen kan dan niet zo makkelijk stel je hebt een keer een ziekte zoals droes op stal moet je alles zeer grondig reinigen dan ben je met klinkers stukken langer bezig dan met bv beton enz,
beton met vrezen is makkelijker schoon te houden inderdaad.
Als ik mocht kiezen ging ik voor beton, en dan met matten, die isoleren iets beter in de winter maar geven geen warmte oid in de zomer plus als een paard veel ligt heb je minder kans op scaaf plekken enz succes met de stal bouw;.