Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:18

Even zien...
Er staan op dit moment ongeveer 15 paarden (er zijn in elk geval 15 boxen). 6 Daarvan zijn echter maar van pensionklanten die regelmatig rijden. De rest is al met pensioen of juist te jong.
Wij hebben 2 buitenbakken, 3 (longeer-)paddocks, een stapmolen en weidegang. Er zijn ook zadelkasten, een spuitplaats en een solarium.

1 Van de buitenbakken wordt het meeste gebruikt. De andere bak is officieel om te springen, maar die wordt ook gebruikt als er een les in de 'gewone' bak is of als men het daar te druk vindt. Mijn paard en ik zijn echter nog niet zo op ons gemak in de springbak, dus daar rijden we eigenlijk nooit; dat moeten we deze zomer nog een keer gaan oefenen.
Er zijn verder geen regels over hoeveel mensen er in de bak mogen. Met z'n vieren vind ik het meestal wel druk worden, maar dan is het nog steeds goed te doen en meestal wijkt er dan wel iemand uit naar de springbak...
Bij les is het vaak ook wel zo dat er anderen in de springbak gaan rijden, maar 1 persoon kan er best wel bij rijden. Wel heeft degene met les dan meestal 'voorrang'.
In de zomer is de spuitplaats vaker bezet dan in de winter. Ik zadel er graag mijn paard op, omdat er dan niemand achter langs kan lopen (houdt paard niet zo van), maar ik vraag bij drukte wel even of dat kan, anders zadel ik op stal op. Na het rijden is het bij drukte ook even eerst afspuiten en dan op stal verder afzadelen.

Seven

Re: Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:46

bij ons zijn 8 stallen waarvan 5 pension paarden en 4 mensen die rijden waaronder me zelf.
We hebben een zeer ruime buitenbak 25 x70 (ongeveer) en een ruime longeer paddock. Wasplaats, zadelkasten, wasmachine, elke dag weidegang en er wordt gemest en gevoerd.

We rijden/trainen vaak op andere momenten en lopen elkaar niet in de weg. Wel kan het soms zijn dat ik de wasplaats weer eens gebruik als een ander wil poetsen maar dat wordst simpel opgelost door dat de ander dan op t gang pad gaat poetsen. (alles is bijna merrie en mn ruin is soms wat hengst dus op t gang pad is dan niet handig) als we wel samen rijden is de bak zo ruim dat we makkelijk met meerdere tegelijk nog goed kunnen rijden.
Mocht er iemand een wedstrijd hebben en alleen willen rijden wordt dat gewoon overlegd.

Confession

Re: Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:09

Bij ons staan er ongeveer 40 paarden.
We hebben;
1 binnenbak
1 buitenbak
2 paddocks
1 stapmolen
1 longeercirkel
4 poetsplaatsen
1 spuitplaats
1 solarium
1 kantine
in de zomer zijn de weilanden ook weer geopend en dan hebben we;
4 graspaddocks
1/2 grote weilanden
Bij ons op stal gebeurt heel vaak dat je met longeren of met de paddock op elkaar moet wachten, irriteer ik me ook vaak aan.
Van de poetsplaatsen is er altijd wel 1 vrij en bij de spuitplaats moet je vooral in de zomer geluk hebben.
In de bak rij je in de zomer haast nooit met iemand anders.
In de winter wel.