Shet heeft jeuk: scheren of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Re: Shet heeft jeuk: scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:25

mijn DA raadde juist aan om te scheren toen mijne luis had en dat was ook midden in de winter. dit om dat de behandeling dan veel beter aanslaat. en moest gewoon een goede deken omdoen. heb dat gedaan, alleen moest ik mijne met sebacil wassen, en paar behandelingen later was alles weer helemaal in orde.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 12:26

Ok, heb jij een stal of stond hij/zij buiten?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:16

hij stond gewoon dag en nacht buiten, zonder schuilstal, wel met een heg en bomen om te schuilen. en had m een dikke deken omgedaan. en in het voorjaar kreeg ie gewoon weer een mooie vacht.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:17

Ik stuur je ff een pb

douglas12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:26

een deken helpt ook niet??

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:32

hoi mijn shet ha het ook zo`n jeuk ik heb er ook een dierenarts bijgehaald , kweekje gelukkig ws het niks , hij had wel moeite met ruien het is ook zoveel!
Ik heb toen gewassen met een duren shampo dan de dierenarts die niet het huisvet weg wast!
toen helemaal geschoren ook zijn maantjes helaas!
en ja hoor geen jeuk meer! de mijne staat buiten met een goede schuilstal en een dikke winterdeken op! mocht het net geschoren zijn doe je er desnoods nog lekker een vliesdeken onder! dat is mijn advies!
succes meid!

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:09

@Douglas, ik snap je niet helemaal.
@Brennie, bedankt voor je advies! Heb jij hem in de winter geschoren of in het voorjaar?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:18

ik heb hem in de winter geschoren! good luck meid!

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:22

Ok, bedankt!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:05

ik heb vorig jaar ook dit probleem gehad. Shet werd echt gek van de jeuk, had een enorme vacht. Ik dacht dat het een schimmelinfectie was, dus scheerapparaat eroverheen gehaald en gewassen met Sebacil en imaverol. NA het scheren bleef de jeuk af en toe, want hij stond onder een deken vanwege de korte vacht (was ook midden in de winter) en die kon hij ook niet verdragen. Dierenarts kon niks vinden.

Nu deze winter, zit hgij weer zo enorm dik in zijn vacht en weer schuurt hij enorm. Ik denk nu zelf dat het gewoon komt omdat hij het warm heeft. Ik ga hem niet meer scheren, ik vond het een diepe ellende met die dekens. Hij schuurt maar lekker en misschien dat ik hem in het voorjaar help om snel uit zijn vacht te komen door hem dan te scheren. Ik denk dat de jeuk gewoon komt door de dikke vacht.

mijn shet staat ook 24/7 buiten. Krijgt onbeperkt hooi en een handje muesli

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:09

Schuurt hij zich ook kaal of dat niet?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:16

op 2 plekken is de wintervacht wel erg kort nu ja :D
zo was het vorig jaar ook en uiteindelijk was er niks aan de hand, dus ik laat hem nu maar mooi zijngang gaan. Overigens, als ik door zijn vacht ga, komen er echt al haren uit. Hij is dus al enigszins in de rui en ik denk dat dat de jeuk veroorzaakt. Hij heeft evcht een TE dikke vacht en is al erg oud, dus ik denk dat het allemaal niet meer zo goed functioneert. Als hij luis of schimmel had gehad, hadden mijn andere shet en Tinker ook wel gigantisch veel jeuk gehad inmidddels, want das allebei zwaar besmettelijk

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:23

Ok, tja mijn andere paard heeft nergens last van.. Ik kijk het nog even aan.. het ging vandaag iig erg goed! Komt vast omdat het heel koud is

lunananja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:15

het kan huidvet zijn mijn shet heeft er last van .en dat jeukt erg . ik krijg het niet weg met borstelen .
maar ik denk als je haar scheert alleen haar romp .dus niet haar benen hoofd of nek .maar dan moet ze wel een goeie deken op.
of aan het begin van de lengte/zomer haar scheren en bij houden

groetjes :9