Wat wit is, moet wit blijven...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:34

biotex doet wonderen!

rommulus

Re: Wat wit is, moet wit blijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:35

sneeuw !!!!

maar erg vervelend wil ik niet zijn he maar er zijn hier al erg veel topic's over gebruik de zoek functie eens

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:38

denice schreef:
Romili schreef:
Uit ervaring gebruikte ik Quic Silver Shampoo
Afbeelding

Even serieus! Dat is zonde van je geld! Ik koop dezelfde shampoo bij de Etos, voor 2 of 3 euro. Niet meer deze kopen hoor, je betaald het drie of vierdubbele voor niets!

Deze werkt veeeeeel beter dan die van de etos :))

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:41

gewoon elke dag goed borstelen
of shampoo

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:41

denice schreef:
Romili schreef:
Afbeelding

Even serieus! Dat is zonde van je geld! Ik koop dezelfde shampoo bij de Etos, voor 2 of 3 euro. Niet meer deze kopen hoor, je betaald het drie of vierdubbele voor niets!

Ik weet niet gebruik geen spullen van de Etos om paarden te wassen :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:04

Romili schreef:
denice schreef:

Afbeelding

Ik weet niet gebruik geen spullen van de Etos om paarden te wassen :o[/quote]

Ik gebruik de zilvershampoo van het kruidvat van 1,99 en dat werkt super

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:14

Maxielover schreef:
M_erell schreef:
als ik haar gewassen heb, is ze lekker wit maar de volgende dag is ze al gelijk weer vies...

Goh... Dat ken ik ! :D Ik heb wel eens op een stage een schimmel moeten wassen die écht ongelooflijk vies was, en een uur na het wassen was ie alweer net zo goor... _-:( En bedankt !

Gelukkig heb ik zelf geen schimmel, maar een Haflinger. Hij heeft ook wel eens een vieze staart (zoals nu...), maar daar doe ik niet zo veel aan als het slecht weer is. Jammer dan, dan maar een vieze staart. Hij staat ook veel op de wei dus als hij rolt of s'nachts ligt (stal is altijd schoon) is het zo weer vies. Als het weer het toelaat dan was ik hem uiteraard wel regelmatig. Zijn manen houdt hij gelukkig redelijk netjes, zo af en toe zit er wel eens een plek in maar niet vaak. Ik heb het idee dat als ik er anti-klit op spuit als het vies is dat ik het vuil dan alleen maar meer verspreid, dus dat doe ik meestal niet als het vies is.

Ik heb op een andere stage wel eens iemand mee gemaakt die een schimmel had, en die had ook een handig trucje. Zij gebruikte zo'n scrub handschoentje wat je voor jezelf kunt kopen bij de Hema of de drogist ofzo. Die maakte ze dan nat met warm water en verder geen sop ofzo, en dan kon je de vlek er makkelijk voor een groot deel af krijgen. Alleen als het een hele erge vlek is lukte het niet, maar ik denk dat het wel werkt als je er dan een beetje anti-vlekspray (wat je in de paardenwinkel kunt kopen, net zoiets als anti-klit) op spuit. Dat werkte vooral op de vacht zelf goed. Ook babydoekjes zijn ideaal ! Ik heb ze altijd op stal liggen, voor vieze handen of de ogen en de neus van mijn paard, kleine wondjes, om leer mooi te laten glimmen, vlekken weg poetsen (heb ze daar niet voor nodig omdat ik een Haf heb zonder bles) en ook reflecterende spullen (peesbeschermers e.d.) worden ook weer prachtig schoon als ik ze met een babydoekje schoon poets. Als de vacht kort is gaat ie er ook mooi van glimmen, maar dan heb je wel veel doekjes nodig.

die van de babydoekjes heb ik wel vaker gehoord maar nooit echt gebruikt, denk toch maar dat ik die wel even ga kopen ;)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:15

Met dit weer:

Niet...

Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen, altijd met deken.
Stal wordt dagelijks uitgemest maar toch heeft meneer altijd mooie mestvlekken op zijn hals.
Denk dat mest gewoon een lekker kussentje is ofzo..

Ga hem ook niet elke dag uitgebreid poetsen want dan haal ik zijn vetlaag weg..

In de zomer lekker veel poetsen en soms wassen.. Zwemmen & afspuiten helpt ook, en vind hij heerlijk!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:39