van buitenstal naar binnenstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: van buitenstal naar binnenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:37

Ik denk dat het van buiten naar binnen verhuizen niet zo´n punt is. Tenzij er binnen slecht geventileerd wordt en je paard bv. gevoelig is voor stof.

Maar verander je ook echt van stalling of krijgt je paard op dezelfde locatie een andere stal?

Want je kan beter ook verder kijken naar wat er gaat veranderen dan alleen de stal. Bv. veranderingen met voer/ voeren. Uren buiten op de wei enzovoort :)

saskia1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:22

Ze gaat echt naar een andere stal.
Het voer en de kuil blijven hetzelfde.
Enkel de weidegang is daar in de winter minder maar daarvoor heeft ze wel in de zomer gras (Ze staat nu op een zandwei en ze is er echt niet gelukkig. Ze is futloos en hoest vaak door het zand)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:40

Ben ik nou zo gek maar wat is in hemelsnaam een zandwei. Betekent dat dat ie op een wei staat wat je geen wei meer mag noemen omdat de structuur kapot is.

saskia1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:37

Zandwei = een wei waar helemaal niets opstaat. Er hebben al jaren paarden in de zomer en winter opgestaan en er wordt nooit iets met de grond gedaan. Er zijn hier en daar een paar plukjes maar echt niet veel en ze krijgen meer zand binnen dan gras. Je kan het vergelijken met een loopwei

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:36

Kom je uit belgie misschien. Echt ik loop nu toch al wel een tijdje rond maar een loopwei of zandwei heb ik nog nooit van gehoord. Jou zandwei is gewoon een slecht onderhouden stuk grond met dikke kans op veel wormen en zandkoliek. Wanneer je je wei in de winter kapot laat lopen dan zaai je hem in het voorjaar gewoon weer in en geeft hem een jaar rust. of zeg gewoon dat het een paddock is i.p.v. een wei. Ik geloof niet dat ik zou willen dat mijn paard uberhaupt een grasprietje van zo"n wei haalt. En bij een loopwei kan ik me helemaal niets voorstellen?

saskia1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:09

Jaa, ik kom uit belgie

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:10

Oh gelukkig ik dacht al waarom ken ik dat niet ;-)